Humanitas a ieşit pe piaţă cu o nouă colecţie, “Biblioteca de film”. În serie au apărut deocamdată două titluri: “Fellini despre Fellini, convorbiri despre cinema cu Giovanni Grazzini” şi “David Lynch – cum să prinzi peştele cel mare”.
Humanitas a ieşit pe piaţă cu o nouă colecţie, “Biblioteca de film”. În serie au apărut deocamdată două titluri: “Fellini despre Fellini, convorbiri despre cinema cu Giovanni Grazzini” şi “David Lynch – cum să prinzi peştele cel mare”.
FELLINI. Retractil, chiar timid, mereu dispus să “înflorească”, să toarne confesiunea într-un tipar mai familiar lui – tiparul naraţiunii filmice –, Federico Fellini părea între atâţia regizori de film cel mai greu de abordat. Giovanni Grazzini a ştiut totuşi să-i înfrângă pudoarea şi reticenţele, să-l ispitească punându-i întrebări care nu admit eschive. Aşa se face că în paginile acestei cărţi marele regizor se lasă în voia amintirilor despre copilăria petrecută la Rimini, despre familie sau despre şcoală, creionează câteva portrete din galeria de elevi şi profesori cărora le-a dat viaţa apoi în film, vorbeşte despre literatură, politică şi sport.
DAVID LYNCH. un mare nume al cinematografiei moderne, un reprezentant de seamă al suprarealismului în această a şaptea artă, le-a oferit în anul 2006 tuturor admiratorilor concluziile experienţelor sale de până acum. Cei peste 30 de ani de carieră în care a manifestat interes faţă de tot ceea ce înseamnă film – inclusiv coloana sonoră, lumini, efecte vizuale speciale, decoruri, metode şi mijloace tehnologice de lucru –, îşi găsesc chintesenţa în această carte care îi explică, de fapt, nu doar viziunea regizorală, ci şi atitudinea generală, adoptată zi de zi, cu orice s-ar ocupa.