Jurnalul.ro Cultură Film Gardienii Planetei, o experiență multisenzorială despre cele mai mari creaturi de pe planetă, din 7 iunie în cinema

de Magdalena Popa Buluc    |    05 Iun 2024   •   20:00

Inspirat de cea mai bine vândută carte a lui Heathcote Williams, narat fermecător de Jean Dujardin și filmat impresionant din perspectiva unei balene, Gardienii Planetei/ Les gardiennes de la planète promite spectatorilor de toate vârstele o călătorie captivantă prin teritorii neexplorate, în universul fascinant al celor mai mari mamifere de pe planetă.

O balenă cu cocoașă eșuează pe un țărm îndepărtat. În timpul luptei pentru salvarea vieții ei, vom descoperi povestea acestor creaturi extraordinare, locuitoare ale oceanelor lumii, cu abilități remarcabile și vieți sociale bogate.

Cu o coloană sonoră frumoasă și neașteptată, filmat într-o manieră inovatoare, care cufundă spectatorii într-o lume subacvatică uimitoare, ce le permite să experimenteze valurile, vânturile, luna sau mareele prin ochii unei balene, Gardienii Planetei invită la descoperire prin societatea abia cunoscută a balenelor, esențiale pentru ecosistemul planetei noastre de peste 50 de  milioane de ani.

Filmul include imagini subacvatice spectaculoase, filmate în cele mai importante mări și oceane ale lumii, cu echipamente de ultimă generație, care permit o perspectivă inedită asupra vieții marine. Realizarea documentarului a implicat colaborarea cu diverși experți în biologie marină, ecologie și climatologie, pentru a oferi conținut științific solid și informativ.

Gardienii Planetei explorează legătura profundă dintre oceane și viața de pe Pământ, evidențiind modul în care sănătatea oceanelor influențează clima globală, biodiversitatea și, în ultimă instanță, supraviețuirea umanității. Filmul subliniază rolul esențial al oceanelor în reglarea climatului și furnizarea de resurse esențiale pentru viață. De asemenea, documentarul abordează problemele cauzate de poluare, schimbările climatice și pescuitul excesiv, punând accent pe nevoia urgentă de acțiune pentru protejarea acestor ecosisteme fragile.

Gardienii Planetei/ Les gardiennes de la planète are premiera în cinematografe din 7 iunie.

››› Vezi galeria foto ‹‹‹