Conform Reuters, compania a declarat că a pierdut 200.000 de abonați în primul trimestru, fiind departe de previziunile sale de a adăuga 2,5 milioane de abonați. Suspendarea serviciului în Rusia după invazia din Ucraina a avut un impact, ducând la pierderea a 700.000 de membri.
Pe Wall Street acțiunile Netflix s-au prăbușit marți cu 26%, compania pierzând aproximativ 40 de miliarde de dolari din valoarea sa bursieră. De când a avertizat în ianuarie cu privire la creșterea redusă a numărului de abonați, compania a pierdut aproape jumătate din valoarea sa.
Evoluția numărului de abonați determină Netflix să ia în considerare posibilitatea de a oferi o versiune mai ieftină a serviciului, cu publicitate, citând succesul unor oferte similare ale rivalilor HBO Max și Disney+.
"Cei care au urmărit Netflix știu că am fost împotriva complexității publicității și un mare fan al simplității abonamentului", a declarat directorul general al Netflix, Reed Hastings. "Dar, oricât de mult aș fi un fan al acestui lucru, sunt un fan și mai mare al alegerii consumatorilor".
Netflix a oferit o previziune sumbră pentru trimestrul de primăvară, estimând că va pierde 2 milioane de abonați, în ciuda revenirii unor seriale foarte așteptate precum "Stranger Things" și "Ozark" și a debutului filmului "The Grey Man", cu Chris Evans și Ryan Gosling. Wall Street a vizat 227 de milioane pentru al doilea trimestru, potrivit datelor Refinitiv.
Scăderea a cuprins și alte acțiuni legate de streamingul video, Roku scăzând cu peste 6%, Walt Disney cu 5% și Warner Bros Discovery cu 3,5%.
Veniturile Netflix în primul trimestru au crescut cu 10%, la 7,87 miliarde de dolari, ușor sub previziunile Wall Street. Compania a raportat un profit net pe acțiune de 3,53 dolari, depășind consensul Wall Street de 2,89 dolari.
În timp ce compania rămâne optimistă în ceea ce privește viitorul streaming-ului, a pus încetinirea creșterii sale pe seama mai multor factori, cum ar fi ritmul în care consumatorii adoptă serviciile la cerere, numărul tot mai mare de concurenți și o economie slabă.
Această confluență de factori a dus la faptul că Netflix a raportat pierderea de clienți pentru prima dată din octombrie 2011, luând Wall Street prin surprindere.
Serviciile de streaming au cheltuit anul trecut 50 de miliarde de dolari pe conținut nou, în încercarea de a atrage sau de a păstra abonații, potrivit cercetătorului Ampere Analysis. Aceasta reprezintă o creștere de 50% față de 2019, când s-au lansat multe dintre cele mai noi servicii de streaming, semnalând escaladarea rapidă a așa-numitelor "războaie de streaming".
Serviciile de streaming nu sunt singura formă de divertisment care își dispută timpul consumatorilor. Cel mai recent sondaj Digital Media Trends realizat de Deloitte, publicat la sfârșitul lunii martie, a arătat că generația Z, acei consumatori cu vârste cuprinse între 14 și 25 de ani, petrec mai mult timp jucând jocuri decât vizionând filme sau seriale de televiziune acasă, sau chiar ascultând muzică.
Majoritatea consumatorilor din Generația Z și Millennials chestionați au declarat că petrec mai mult timp vizionând videoclipuri create de utilizatori, precum cele de pe TikTok și YouTube, decât vizionând filme sau emisiuni pe un serviciu de streaming.
(sursa: Mediafax)