După desfiinţarea trupei Oasis (împreună cu Muse şi Kasabian), Arctic Monkeys se luptă pentru supremaţie în Marea Britanie. Dacă ani la rând rockul a dominat piaţa mondială (la vânzări de albume şi bilete de concert), 2010 a fost rock doar la concerte, artiştii pop dominând vânzările de discuri. În speranţa că şi în acest an se va păstra moda, unele trupe s-au „conformat”.
Astfel, toboşarul Matt Helders de la Arctic Monkeys a spus într-un interviu că noul album al trupei, „Suck it and See”, are un sound mai pop decât „Humbug”, materialul lansat în urmă cu doi ani. El a mai precizat: „Comparativ cu «Humbug», soundul e cu siguranţă mai pop... iar unele dintre piese sunt mai spontane. E un album plăcut atât pentru noi, cât şi pentru public. Este poate ceva mai digerabil. Nu neapărat uşurel, cu ceva mai multe acorduri pop, dar într-o manieră interesantă”. Toboşarul spune că pentru „Suck it and See” trupa din Sheffield a avut o viziune clară asupra direcţiei materialului.
„Pentru «Humbug» am înregistrat 25 de piese şi am eliminat din ele ulterior. De această dată am avut o idee clară despre direcţia în care ne îndreptăm chiar înainte de a intra în studio.” Lansarea noului album Arctic Monkeys, produs de James Ford în legendarele Sound City Studios din Los Angeles, va avea loc la 6 iunie. „Suck it and See” conţine douăsprezece piese, iar primul single & videoclip este „Brick by Brick”. Trupa indie rock Arctic Monkeys, din High Green (suburbie a oraşului Sheffield), a câştigat în 2002 şi 2006 Mercury Prize şi în 2007 Brit Award. Albumul de debut „Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not” a devenit Cel mai bine vândut album de debut din istoria Marii Britanii.