x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Muzica Cu casa închisă. Culisele Operei

Cu casa închisă. Culisele Operei

de Maria Coman    |    14 Apr 2015   •   16:28
Cu casa închisă. Culisele Operei
Sursa foto: GIN PHOTO

Opera Română este una dintre instituţiile de cultură de la noi care a reuşit să se adapteze cu succes vremurilor pe care le trăim, începând cu repertoriul şi evenimentele pe care le organizează şi până la simplul fapt că biletele se pot cumpăra online, ceea ce se întâmplă destul de rar în cazul teatrelor de stat.

Stagiunea aceasta, Opera joacă multe dintre specatole cu casa închisă. Succesul se datorează, spun cei care se ocupă de promovarea Operei, în special colaborării cu mari regizori, cu mari dirijori, cu artişti importanţi de la noi şi din afară. E o scenă deschisă, unde vin să lucreze regizori străini, cum ar fi directorul artistic al operei din Birmingham, Grahan Vick.

Un alt lucru important este că în urma amplului proces de renovare prin care a trecut Opera Naţională Bucureşti, sala de spectacole beneficiază de la deschiderea acestei stagiuni şi de o acustică îmbunătăţită, iar clădirii i-a fost redat farmecul arhitectural şi cromatic, punându-se astfel în valoare componentele artistice ce o alcătuiesc.

Ateliere pentru copiii cu părinţi plecaţi la spectacol
Opera e foarte atentă la publicul ei şi la educarea sa, motiv pentru care organizează ateliere pentru copii, în paralel cu spectacolele, cu dublu scop: pe de-o parte pentru a veni în întâmpinarea spectatorilor adulţi care nu au cu cine să-şi lase copiii pe durata spectacolului, dar şi pentru a-i familiariza pe cei mici cu artele spectacolului. Astfel, îl obişnuieşti pe copil să facă drumul către Operă şi să devină apoi spectactor sau, de ce nu, artist.

,,Consider că publicul din România este un public cultivat, este un public care ştie la ce vine şi căruia trebuie să-i oferi cu inteligenţă lucruri pentru a-l putea capta. Şi dacă reuşeşti să-l captezi, răsplata vine imediat. De altfel, principalul nostru aliat în demersul pe care îl facem este publicul”, spune Răzvan Ioan Dincă, director general al Operei Naţionale Bucureşti.

Cele mai importante spectacole ale acestei stagiuni
În stagiunea 2014-2015 au fost programate şase premiere - trei spectacole de operă şi trei spectacole de balet.

Stagiunea a fost deschisă cu premiera spectacolului ,,La traviata” - G.Verdi, în regia lui Paul Curran, un regizor important care a colaborat cu teatre de operă reprezentative din întreaga lume. ,,La traviata” este unul dintre acele spectacole care se joacă în prezent având casa închisă. ,,Falstaff” - G. Verdi, pus în scenă de Graham Vick, unul dintre cei mai importanţi regizori de operă din lume, a avut premiera în luna februarie 2015 şi este un spectacol provocator, care se adresează unui altfel de public, deschis către nou şi către inovaţie, şi mai puţin publicului conservator, acesta din urmă putând alege să vină la alte spectacole montate în stil clasic. Pe 25 aprilie va fi prezentat un triptic de balet care conţine coregrafii reprezentative realizate de Yuri Possokhov, Jiri Kylian şi Sir Frederick Ashton, iar pe 23 mai va avea loc premiera “Manon Lescaut” în regia lui Jonathan Kent, spectacol realizat în coproducţie cu Royal Opera House şi Shanghai Grand Theatre. Ultima premieră a stagiunii 2014-2015 va fi “Giselle”, în coregrafia lui Johan Kobborg şi a lui Ethan Stiefel, eveniment care va avea loc în data de 6 iunie.

Promenada Operei, eveniment de tradiţie pentru Bucureşti
Aproximativ 11.000 de persoane participă la acest eveniment, unul dintre puţinele din perioada verii. Inovaţia Operei Naţionale Bucureşti în ceea ce priveşte acest eveniment este faptul că el are ca scop promovarea viitoarei stagiuni. La fiecare ediţie a Promenadei sunt promovate premierele stagiunii ce urmează.

×