Ziarul britanic The Independent relatează povestea unei casnice de 40 de ani care a renunţat la o carieră în marketing pentru a-şi creşte copiii. Ritmul monoton al vieţii ei s-a schimbat în momentul în care a descoperit că se poate distra şi acasă împreună cu... Jamie Oliver.
Luându-l ca model pe idolul gospodinelor britanice, ea a organizat o petrecere de gătit împreună cu alte şase casnice. Ideea e aceea de a se aduna, de a găti şi de a se distra în timp ce comercializează diverse produse marca Jamie Oliver, un anume procent din vânzări revenindu-i organizatorului petrecerii. "Ceea ce îmi lipseşte cel mai mult de pe vremea când lucram e contactul cu oamenii", afirmă ea. "În acest fel pot interacţiona cu lumea fără a fi nevoită să renunţ la timpul petrecut cu copiii. Şi e şi un mod foarte plăcut de a face bani."E o afacere atrăgătoare, mai ales pe timpul recesiunii, dar care nu ar avea prea mare succes fără magnetul care este acum Jamie Oliver. Iar ideea de petrecere, care implică gătit şi vizionarea DVD-urilor lui Jamie, ridică acest gen de întruniri peste nivelul vânzărilor directe obişnuite. "Nu m-aş fi implicat în vânzări directe pentru nici o altă companie. Cu produsele lui Jamie sunt convinsă că totul este de calitate bună şi că nu mă chinuiesc să vând ceva ce nu-i place nimănui. Toată lumea îl iubeşte pe Jamie..."
O nouă strategie de marketing
Jamie Oliver ştie cum să se vândă şi o face bine. Ideea de a apela la oameni obişnuiţi pentru a-şi vinde produsele nu este deloc una nouă, dar felul cum o face el este în mod sigur unul inovator. El vrea să transforme orice eveniment într-o ocazie de a învăţa lumea să gătească. Între altele, a promovat intens o metodă de vânzare directă a produselor având brandul lui în cadrul unei... petreceri de gătit. El se bazează pe femeile - şi bărbaţii - din toată Marea Britanie care sunt receptivi la ideile lui, pentru a organiza petreceri în care, pe lângă desfacerea de produse marca Jamie Oliver, să gătească şi să se simtă bine. Organizatorii acestor mici evenimente vor avea asigurat un procent din vânzările efectuate şi vor acumula puncte de loialitate, putând ajunge chiar consultanţi, caz în care s-ar ocupa de alte persoane dornice să devină organizatori.