În stagiunea 2018/19, Opera Maghiară de Stat Budapesta a prezentat o nouă producție fastuoasă a lui “Manon Lescaut” regizată de Máté Szabó. Producția a inclus costume spectaculoase concepute de Anni Füzér, care vor fi purtate de soliștii interpretării concertistice pentru ca publicul bucureștean să se poată integra în atmosfera capodoperei lui Puccini. Interpretarea include soliști de frunte ai Operei din Budapesta precum Gabriella Létay Kiss în rolul principal, Csaba Szegedi în rolul lui Lescaut și Géza Gábor în rolul lui Géronte de Ravoir. Des Grieux este interpretat de solistul maghiar-transilvănean Adorján Pataki, de asemenea, un frecvent invitat în Budapesta. Orchestrei Operei Maghiare de Stat Budapesta i se alătură Corul Operei Naționale București sub conducerea dirijorului István Dénes.
În primăvara anului 1889, Puccini lucra la revizuirea operei sale “Edgar” pentru a găsi remedii pentru cauzele reacției critice subjugate - care erau în principal atribuibile slăbiciunilor din libret - dar până în vară căuta un subiect nou. La sugestia lui Ferdinando Fontana - care scrisese libretul pentru “Edgar” - alegerea sa s-a îndreptat către romanul “Abbé Prévost L'histoire du chevalier des Grieux et Manon Lescaut”. Însă încrederea sa fluctuantă în libretiști și-a lăsat amprenta asupra procesului de lucru: Puccini a "trecut" prin trei scriitori în trei ani, iar el însuși a ajuns să joace un rol major în modelarea libretului.
Imaginația lui Puccini a fost captivată de povestea de dragoste a lui Manon Lescaut și a Chevalier des Grieux, în care protagoniștii sfidează normele sociale și legea morală acceptată pentru a fi împreună, așa cum o poveste similară de pasiune avusese loc și în viața compozitorului: aventura sa cu Elvira Bonturi, o legătură care a stârnit emoții uriașe în el, dar care, datorită rigidității legii italiene, nu a putut deveni un mariaj oficial, a umplut viața sa. Mai mulți asociați au încercat să-l convingă să nu folosească subiectul, nu numai din cauza proximității personale, ci și din cauza succesului enorm al aceluiași Manon al lui Massenet. În mod fericit, însă, Puccini nu s-a putut lăsa convins, și astfel s-a născut primul său succes național, care în scurt timp cucerea scenele din întreaga lume.
Bucharest Opera Festival – All Puccini Edition are pe afiş în cele 10 seri de festival, nu mai puţin de 8 producţii din creația marelui compozitor, un spectacol semi-staged, o gală de operă și 10 teatre: Opera Maghiară de Stat din Budapesta, Daegu Opera Festival din Coreea, Opera Națională Română Iaşi, Opera Naţională Română din Cluj Napoca, Opera Națională Română Timişoara, Opera Maghiară din Cluj-Napoca, Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” din Constanţa, Opera din Braşov, Teatrul de Operă şi Operetă „Nae Leonard” din Galaţi şi, bineînţeles, Opera Naţională din Bucureşti.
Peste 1500 de muzicieni, balerini, personal artistic şi tehnic vor fi prezenți pe scenă, în fosă şi în culise la Bucharest Opera Festival – All Puccini Edition.
Un festival care aduce la București cele mai importante teatre de operă și balet din România și nu numai, dând posibilitatea publicului de a experimenta călătorii culturale diversificate.
Distribuție:
Dirijor: István Dénes
Manon Lescaut: Gabriella Létay Kiss
Lescaut: Csaba Szegedi
Des Grieux: Adorján Pataki
Geronte de Ravoir: Géza Gábor
Edmund: Gergely Ujváry
Innkeeper/Naval captain: András Kiss
Dance master: Balázs Papp
Musician: Diána Ivett Kiss
Sergeant: András Káldi Kiss
Lamplighter: Benjamin Beeri
Cu concursul corului Operei Naţionale Bucureşti