x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Teatru Billy Cowie şi Romeo Castellucci, la FNT

Billy Cowie şi Romeo Castellucci, la FNT

de Maria Sârbu    |    15 Iul 2010   •   00:00
Billy Cowie şi Romeo Castellucci, la FNT

"Trilogia stereoscopică" este titlul spectacolului semnat de artistul scoţian Billy Cowie, care urmează să fie prezentat la cea de-a XX-a ediţie a Festivalului Naţional de Teatru (FNT) de la Bucureşti (30 octombrie-7 noiembrie). Producţia face parte din suita celor peste 20 de creaţii pe care Cowie le-a realizat împreună cu Liz Aggiss sub umbrela cunoscutei companii Divas Dance Theatre solicitate de prestigioase instituţii de cultură de pe mapamond.

Organizatorii FNT spun că reprezentaţiile care fac parte din "Trilogia stereoscopică" - "In the Flesh", "The Revery Alone" şi "Tango de Soledad" - implică o formă specială de proiecţie 3D, îmbinând "coregrafia cu arta video într-un mod care plasează spectatorul la graniţa dintre arta live şi înregistrare, între senzaţiile reale şi distanţarea pe care o dă proiecţia". Aşa că spaţiile de proiecţie pot fi podeaua, când imaginea dansatoarei se amestecă printre spectatori; tavanul, când publicul are senzaţia că dansatoarea stă prinsă deasupra capetelor lor, într-un echilibru sensibil. Astfel sunt îmbinate elemente de teatru, film, poezie, muzică, pentru "a realiza mici bijuterii de artă vizuală, spectacole surprinzătoare şi sensibile".

La festival şi-a anunţat prezenţa şi celebrul regizor italian Romeo Castellucci, cu "Hey Girl!", spectacol realizat cu participarea a şapte ţări europene şi care construieşte o lume ce se zbate "între frumos şi oribil". Potrivit Financial Times, este vorba despre "O frumuseţe hipnotică, cu o rezonanţă vizuală pe care mult prea rar le găseşti împreună pe scenă".
Castellucci este considerat un creator cu un stil unic, el combinând regia de teatru cu arta plastică "într-un mod visceral". Ceea ce rezultă îl conduce spre vârful regiei mondiale. El nu ţine de un teatru anume, ci prezintă creaţiile, construite în mai multe luni de cercetări, aproape exclusiv în circuitul festivalier al lumii, acolo unde, la început, a fost "primit cu rezervă", iar apoi "vânat cu ardoare".

×
Subiecte în articol: teatru