Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").
Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.
Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
DA, ACCEPT
Competiţie unică între viitori scenografi. Concursul Löwendal, un brand important
Fundaţia Löwendal a organizat şi a treia ediţie a Concursului Naţional de Scenografie “George Löwendal”, dând astfel o mare şansă de afirmare studenţilor şi tinerilor absolvenţi care vor să se dedice artei scenice. Iniţiat acum trei ani de preşedinta fundaţiei, Ariadna Avram, nepoata baronului Löwendal - scenograf, plastician şi pedagog (1897-1964), concursul a luat forma unui festival, la care sunt realizate decoruri şi costume (machete şi schiţe) pe o anumită temă, abordată în teatru de artist în perioada interbelică. Li s-a propus “Volpone” de Ben Jonson, cu referire la scenografia semnată de George Löwendal la Teatrul Naţional din Cernăuţi, în 1928.
Imaginaţia concurenţilor este de admirat. Au participat nu numai cei de la Scenografie (UNATC şi Universitatea de Arte ¬ UNARTE), ci şi de la Sculptură (UNARTE) şi de la Arhitectură (Universitatea “Ion Mincu” ¬ UAUIM). În total, 28.
Regizoarea Sanda Manu, care a făcut parte din juriu la toate cele trei ediţii, ne-a spus că “la ora asta concursul este un brand important”. Distinsa profesoară a remarcat atât preţioasa iniţiativă a Ariadnei Avram, cât şi generozitatea ei, căci dă premii consistente, găzduind totodată în spaţiul dedicat lui Löwendal acest eveniment. Astfel le oferă tinerilor ocazia să se întâlnească cu artişti din breasla pe care şi-au ales-o sau de alte profesii.
“Acest festival este un progres. Concursul în artă este ca în sportul de mare calitate, adică important e să participi (...). Nu am găsit nimic care să nu-şi găsească locul la un concurs de scenografie”, a menţionat Sanda Manu.
Au fost cinci câştigători. Juriul, prezidat de Constantin Chiriac, directorul Teatrului Naţional din Sibiu, a acordat Marele Premiu (600 de euro) studentului anului I de la Universitatea “Ion Mincu”, Bogdan-Alexandru Caracaş. Alte distincţii le-au primit: Premiul I (500 de euro) ¬ Ioan-Răzvan Constantinovici (UNARTE); Premiul II (400 de euro) – Cezarina-Iulia Popescu (UNATC); Premiul III (două a câte 300 de euro) – Francesca-Antonia Cioancă şi Camelia-Raluca Radu (UNARTE).
Logistica proiectului a fost asigurată încă de la început de scenografii Viorica Petrovici şi Cristian Niculescu.
“Noi am încercat să construim structura acestui proiect, pe care îl consider un miracol. E la a treia ediţie, ceea ce e mult pentru un miracol. Şi are continuităţi, căci Constantin Chiriac a propus o colaborare a unor concurenţi cu teatrul pe care îl conduce, ca o apropiere între laureaţii Concursului Löwendal şi regizori. Este un lucru absolut minunat. Vine în întâmpinarea intenţiilor noastre de a face în aşa fel încât cei pe care încercăm să-i îndrumăm în domeniul scenografiei să aibă cât mai multe contacte cu lumea teatrului”, ne-a spus Cristian Niculescu, apreciind, ca şi Sanda Manu, creşterea calitativă a concursului.
La ceremonia de premiere de luni, 3 decembrie, gazda, Ariadna Avram, părea foarte fericită de succesul tinerilor, spunându-ne: “Faptul că anul acesta au participat arhitecţi şi sculptori alături de scenografi ne dă prilej să vorbim de o tradiţie. Ne gândim să extindem concursul, să organizăm un festival internaţional”.
Imaginaţia concurenţilor este de admirat. Au participat nu numai cei de la Scenografie (UNATC şi Universitatea de Arte ¬ UNARTE), ci şi de la Sculptură (UNARTE) şi de la Arhitectură (Universitatea “Ion Mincu” ¬ UAUIM). În total, 28.
Regizoarea Sanda Manu, care a făcut parte din juriu la toate cele trei ediţii, ne-a spus că “la ora asta concursul este un brand important”. Distinsa profesoară a remarcat atât preţioasa iniţiativă a Ariadnei Avram, cât şi generozitatea ei, căci dă premii consistente, găzduind totodată în spaţiul dedicat lui Löwendal acest eveniment. Astfel le oferă tinerilor ocazia să se întâlnească cu artişti din breasla pe care şi-au ales-o sau de alte profesii.
“Acest festival este un progres. Concursul în artă este ca în sportul de mare calitate, adică important e să participi (...). Nu am găsit nimic care să nu-şi găsească locul la un concurs de scenografie”, a menţionat Sanda Manu.
Au fost cinci câştigători. Juriul, prezidat de Constantin Chiriac, directorul Teatrului Naţional din Sibiu, a acordat Marele Premiu (600 de euro) studentului anului I de la Universitatea “Ion Mincu”, Bogdan-Alexandru Caracaş. Alte distincţii le-au primit: Premiul I (500 de euro) ¬ Ioan-Răzvan Constantinovici (UNARTE); Premiul II (400 de euro) – Cezarina-Iulia Popescu (UNATC); Premiul III (două a câte 300 de euro) – Francesca-Antonia Cioancă şi Camelia-Raluca Radu (UNARTE).
Logistica proiectului a fost asigurată încă de la început de scenografii Viorica Petrovici şi Cristian Niculescu.
“Noi am încercat să construim structura acestui proiect, pe care îl consider un miracol. E la a treia ediţie, ceea ce e mult pentru un miracol. Şi are continuităţi, căci Constantin Chiriac a propus o colaborare a unor concurenţi cu teatrul pe care îl conduce, ca o apropiere între laureaţii Concursului Löwendal şi regizori. Este un lucru absolut minunat. Vine în întâmpinarea intenţiilor noastre de a face în aşa fel încât cei pe care încercăm să-i îndrumăm în domeniul scenografiei să aibă cât mai multe contacte cu lumea teatrului”, ne-a spus Cristian Niculescu, apreciind, ca şi Sanda Manu, creşterea calitativă a concursului.
La ceremonia de premiere de luni, 3 decembrie, gazda, Ariadna Avram, părea foarte fericită de succesul tinerilor, spunându-ne: “Faptul că anul acesta au participat arhitecţi şi sculptori alături de scenografi ne dă prilej să vorbim de o tradiţie. Ne gândim să extindem concursul, să organizăm un festival internaţional”.
Citeşte mai multe despre:
scenografie

Ştiri din .ro
PUBLICITATE
Experimentul DAU. Natasha, premiat cu Ursul de Argint la Berlin, lansat în premieră pe TIFF Unlimited

Artiștii TEATRULUI MUZICAL AMBASADORII reprezintă România la Competiția Internațională GOLDEN DANCE

Romanian Classics in English: Serie de evenimente sincretice dedicate lui Liviu Rebreanu (literatură, teatru, film și muzică) la ICR Londra
ICR Londra lansează o serie spectaculoasă de evenimente sincretice dedicate scriitorului român Liviu Rebreanu. Programul are o durată de zece zile și este prilejuit de lansarea traducerii în limba engleză a...
„LIBERTY”, unul dintre cele mai recente proiecte europene TNRS, aduce noi oportunități pentru tinerii artiști

Experiment fotografic, pictură live și performance Poetrip în luna aprilie la galeria Celula de Artă din București

Competiția One World Romania 14

Ediție aniversară a Zilelor Filmului Românesc, cu ocazia împlinirii a 15 ani de existență a ICR Stockholm

Italia o citește pe Doina Ruști. „Omulețul roșu”, reeditat la Roma după 10 ani de la succesul primei traduceri

Gheorghe Săsărman - 80. Lansare de carte: „Alfabetul distopiilor”

În culise, la ODEON. Cui i-e frica de Virginia Woolf?
Vineri, 9 aprilie, ora 19:00, pe canalele Teatrului Odeon, vă invităm să priviți în culisele primei premiere a anului 2021, spectacolul „Cui i-e frică de Virginia Woolf?”, de Edward Albee, regia...
Program integral Ceaikovski, în stagiunea online a Filarmonicii „George Enescu”

Premieră la TVR1: serialul polițist BLOCHIN: LA GRANIŢA LEGII

Stagiune online, în programul Operei Naționale București din luna aprilie
Opera Națională București pregătește publicului în luna aprilie o stagiune online cu titluri din repertoriul său curent. Publicul fidel este invitat pe această cale să susțină artiștii primei scene lirice a...
Când muzica clasică întâlneşte jazz-ul, la Casa Artelor Dinu Lipatti

LONDRA. „Romanian Classics in English”, serie de evenimente dedicate lui Liviu Rebreanu odată cu traducerea romanului Ciuleandra
