Vor fi prezenți: Diego de Brea (regizor), Kata Gyarmati (dramaturgia) Gyopár Bocskai (costumele), și actorii distribuției.
Moderator: András Visky, director artistic adjunct al Teatrului Maghiar de Stat Cluj.
MARIA STUART
Traducerea în limba maghiară de László Kálnoky
Elisabeta I, regina Angliei - ZSUZSA TŐTSZEGI
Maria Stuart, regina scoțienilor, prizonieră în Anglia - ÉVA IMRE
Robert Dudley, contele de Leicester - ERVIN SZŰCS
George Talbot, contele de Shrewsbury - GÁBOR VIOLA
William Cecil, baronul de Burleigh, mare trezorier - MIKLÓS BÁCS
Amias Paulet, cavaler, păstrătorul Mariei - JÓZSEF BÍRÓ
Mortimer, nepotul său - BALÁZS BODOLAI
Regia DIEGO DE BREA
Dramaturgia KATA GYARMATI
Costumele GYOPÁR BOCSKAI
Decorul DIEGO DE BREA
light design ROMEO GROZA
video PÉTER BUKSA
asistent de regie ANDREA VIOLA
regia tehnică ENIKŐ ALBERT0
Impresii, gânduri, întrebări
Două femei în lumea ostilă a bărbaților.
Simțire la cald sau rațiune la rece.
Foc și gheață.
Ce faci când ești obiectul secret al dorinței tuturor, dar nimeni nu te poate salva?
Cum te simți când nu ești adevăratul obiect al dorinței nimănui, ropri sunt alături de tine pentru propriul interes?
Sau nu? Sau poate că da, totuși?
Suspiciune, îndoială, neîncredere, prudență, vigilență constantă, anxietate, nervi la pământ, emoție, bombe uriașe de adrenalină, pericol peste tot, frică de moarte.
Decizii colosale, adevăruri colosale, nedreptăți colosale.
Ce este mai greu: să pui pe cineva să fie ucis sau să pășești spre propria ta moarte?
Cum e să domnești ca femeie într-o lume rece, dură, crudă?
De ce este nevoie pentru asta?
Și de unde vine această libertate enormă, care te copleșește cu puterea ei de a dărâma ziduri, chiar și atunci când ești întemnițată?
Este inima mai puternică decât creierul?
Cum poate fi acceptată nedreptatea?
Și din nou:
Ce necesită ropria curaj?
Să te duci nevinovat la moarte?
Să condamni pe cineva la moarte, nu pentru că așa vrei, ci pentru că trebuie?
“Așa sunt eu, asta sunt eu” – aceasta este vocea inimii.
“Așa aș vrea să fiu” – iluzia celor care nu sunt siguri pe ei înșiși.
Mărturisire, pocăință, confruntare, purificare, putere.
Farmecul libertății ropria a unei femei. Atracția purității. Atracția celei care știe să dăruiască.
Puterea unei femei care știe să iubească.
Asumarea auto-constrângerii voluntare a femeii.
Procesarea nefericirii.
Constrângerea provocată de absența curajului de a iubi.
Una devine o icoană, cealaltă un soldat.
Elisabeta și Maria.
Două femei în lumea ostilă a bărbaților.
Kata Gyarmati, dramaturgul spectacolului