x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Teatru Viforoasa Draga, cea timidă!

Viforoasa Draga, cea timidă!

de Florin Condurateanu    |    14 Iul 2011   •   21:00

La italieni celebra actrita Ana Magnani intrupa atat de bine femeia ita­liana incat era alintata 'Mama Italia'. La noi simbolul femeii temperamentale, energice, sufletiste ca un argint viu cu gura mare dar si cu o multime de fapte bune in desaga este fara doar si poate viforoasa Draga Olteanu-Matei.

Dar, surpriza, iata confesiunea Dragai, Dragutei de Draga. 'In rea­litate sunt cumplit de timida, fricoasa, nu femeia clocotitoare, nici con­du­catoa­rea care transpare din roluri. Il pretuiesc si il indragesc teribil pe maestrul Beligan, dar n-am curajul sa-i scriu o scrisoare desi imi vine sa-i scriu in fiecare zi. Eu si in emisiunea ta joc un rol, eu cea adevarata sunt timida, e drept rea de gura dar nu sunt bataioasa, nu dau buzna.'

Draga Olteanu Matei face parte dintr-o generatie de aur fiind colega de an la Teatru cu Amza Pellea, Albulescu, Sanda Toma, Rucareanu, Rebengiuc. Draga pune atata suflet in meseria ei incat 'cand lucrez nici apa nu beau, nu-mi trebuie nimic, nici in pauza la teatru sau la filmari nu mananc macar un sandvis. Am avut si modele teribile. Profesorii nostri purtau nume pe care s-a rezemat teatrul romanesc, Costache Antoniu, Beligan Balta­teanu, Irina Rachiteanu, Fintesteanu, Aura Buzescu, Mihai Popescu. Cand treci pragul teatrului esti al rolului, al teatrului, lasi afara orice bagaj, orice gand, orice alta incruntare. Acasa vorbesti monosi­labic cu cei dragi, in ziua spectacolului sau in preziua filmarilor.

Cand intram in Spectacolul cu Gaitele marii nostri actori Gheorghe Dinica si Moraru se plimbau fara sa scoata o vorba prin culise. Erau lasati fara sa li se adreseze nici o silaba caci asta i-ar fi deranjat, le-ar fi spart concentrarea. Tocmai de aceea este nepotri­vit sa ti se aduca flori inainte de spectacol la cabina. Eu sunt acel gen de actrita care ma duc la rol nu aduc rolul la mine. Daca in spectacolul de aseara am avut o tremurare a mus­chiului fetei inspirata in momentul respectiv nu-mi propun si a doua zi sa recompun mimica de cu o seara in urma. Ma bucur ca am avut mereu o putere mare de concentrare in fata misiunii mele de actrita.' Care a fost mai pe inima Dragai Olteanu Matei? Gaita-sefa Aneta Duduleanu sau Chirita? 'Mai bine mi-a iesit Gaita-sefa la teatru, in piesa Chirita eram prea tanara. Eu am avut fericirea sa-l vad pe Miluta Gheorghiu in travesti in «Chirita la Iasi». Cu regizorul Horea Popescu m-am certat groaznic, el era ardelean si nu simtea ca mine spiritul moldovenesc al Chiritei. Noi la teatru n-am jucat Chirita lui Alecsandri, ci Chirita lui Tudor Musatescu. M-a ajutat enorm pentru momentul in care am scris scenariul de film Chirita.

Am trecut prin toate Chiritele lui Alecsandri. La fel si Tudor Musatescu scrisese in teatru adunand toate Chiritele si semanase spirit muntenesc, smecheros. Cea mai reusita Chirita pe scena din generatia noastra a fost Tamara Buciuceanu.

×
Subiecte în articol: pagina de suflete trup,minte,suflet