Intr-o societate rigidă şi convenţională, Elvis a reuşit să depăşească orice prejudecăţi şi să ajungă un idol. Cu toţii erau atraşi de tănărul seducător, a cărui apariţie pe scenă stărnea reale furtuni.
La scurt timp după lansare, faima lui Elvis Presley luase proporţii serioaseâ¦
Intr-o societate rigidă şi convenţională, Elvis a reuşit să depăşească orice prejudecăţi şi să ajungă un idol. Cu toţii erau atraşi de tănărul seducător, a cărui apariţie pe scenă stărnea reale furtuni.
PAS CU PAS. Indrumat de Colonelul Parker, Elvis a urcat, treaptă cu treaptă, pe podiumul succesului, şi a ajuns, ani la rănd, in fruntea topurilor şi in inimile milioanelor de fani. Ulterior, a devenit un adevărat fenomen, o adevărată manie, care a cuprins generaţii intregi. Nu de puţine ori spectacolele sale se terminau in strigătele şi urletele adolescentelor fanatice care luau cu asalt scena. Oriunde mergea, crea o isterie generală.
MONOPOL. Nebunia a inceput in 1956. La numai 21 de ani, Elvis aducea un suflu nou in muzica americană. Un număr nedeterminat de oameni şi-a definit propriul stil de viaţă şi ambiţiile in termenii pe care el ii stabilise. Tinerii l-au ales ca idol, iar intreaga lor viaţă se desfăşura intre concertele "Regelui" şi magazinele care aveau produse cu marca numelui său. De la tricouri, jeanşi şi parfumuri, pănă la brăţări, lipstick sau ciocolată, toate erau cerute de fanii innebuniţi să aibă o amintire cu numele "Regelui" lor. Mai mult decăt un idol, Elvis era un sex-simbol. Privirea lui seducătoare, hainele strălucitoare de scenă şi coafura pe care toţi adolescenţii o copiau puseseră monopol pe tineri şi nu numai. Elvis devenea, cu fiecare zi ce trecea, un simbol al puterii, al eliberării prin muzică şi al gloriei. Fiecare concert devenea o ocazie să-şi imbrăţişeze admiratorii, să le dea autografe şi, uneori, să ii invite la Graceland, luxoasa lui vilă.
AMBIŢIE. Bob Neal, cel care se ocupa de aranjarea spectacolelor lui Elvis şi fost impresar, işi aduce aminte: "se bucura sincer cănd simţea că publicul ii răspunde. Chestia asta il stimula foarte tare. Cu toate acestea, mereu se intreba: «De ce s-or purta indivizii ăia aşa?». Se considera un tip obişnuit, ca oricare dintre ei. I-am explicat şi eu, i-au explicat şi alţii, dar parcă nu-i intra nimic in cap. Zicea că nu i se pare logic. Făcea tot ce se putea ca să insufleţească publicul, să-l facă receptiv, să-l căştige de partea lui. Reacţiona mereu la oamenii care veneau să il asculte şi, in puţinele ocazii in care era distribuit la ince-putul programului, imi lăsa impresia că se intrece pe sine. Era foarte dornic de succes, iar ambiţia şi dorinţa lui erau să ajungă mare star de cinema. Incă de la inceput a ţintit departe. Foarte nerăb-dător, spunea: «trebuie să ne găndim cum facem, trebuie să o luăm inaintea altora»".
MARCA. Jerry Hopkins a incercat să descrie isteria pe care a stărnit-o "Regele". "Cu timpul au apărut foarte multe produse legate de Elvis. Piaţa era atăt de invadată incăt dacă vreuneia dintre admiratoarele lui i-ar fi trecut prin cap să cumpere căte un articol din fiecare, dimineaţa, la sculare, ea ar fi putut să-şi tragă in picioare şosetele Elvis Presley, să se incalţe cu pantofi Elvis Presley, să imbrace o fustă Elvis Presley, o bluză, un pulover Elvis Presley, să-şi pună la mănă o brăţară talisman Elvis Presley, să-şi bage o batistă Elvis Presley in geanta Elvis Presley şi s-o pornească spre şcoală, unde ar fi putut face schimb cu lame de gumă de mestecat Elvis Presley inainte de ore!"
"Elvis a schimbat gusturile publicului in multe privinţe. De exemplu, vănzările de chitare au atins cifre astronomice. Era un semn de bărbăţie să cănţi la acest instrument, ceva ce numai un tip straşnic poate face"
Jerry Hopkins