x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Incandescenţă lăuntrică

0
Autor: Rodica Mandache 11 Mai 2009 - 00:00
Incandescenţă lăuntrică Mihaela Biliovschi/


Prin anii '60, modelul serios copiat de toate femeile planetei era italianca Gina Lollobrigida.



Forme senzuale, talie subţire, sâni generoşi şi la vedere din decolteele frumos tăiate, fuste cloche şi feminine. Aşa le ţin minte pe "mănunchiul" de cântăreţe care reprezentau eternul feminin la Teatrul "Constantin Tănase" în acea vreme. Aida Moga şi sora ei, Lavinia Slăveanu, Lucki Marinescu, Roxana Matei şi Gigi Marga erau plutonul forte de cântăreţe  puternice, serioase şi cu foarte multă personalitate. Erau vremuri total diferite de cele de astăzi şi a cânta melodii de peste Ocean în limba engleză sau franceză era o atitudine. Gigi Marga tunsă ca Gina Lollobrigida în "Infidelele" cu fuste cloche pe jupoane apretate, sau cu fuste foarte strâmte care nu dădeau drumul la nici un pas, cânta cu o voce metalică melodii  străine. Aşa o ţin minte. Model Doris Day şi Gina Lollobrigida. Publicul le admira, le respecta şi aşa "Cortina de fier" în ce priveşte muzica uşoară nu era închisă etanş. Poate de aceea, când a apărut Margareta Pâslaru în rochiţă de şcoală cu guleraş alb şi cântând româneşte, publicul a fost atât de plăcut surprins şi a făcut din ea simbolul muzicii uşoare româneşti.

Ŕ LA GARÎON. Gigi Marga avea însă o pesonalitate deosebită, o ştim şi datorită vocii şi imaginii şi datorită feminităţii, altădată á la garÎon. E imaginea rămasă în adolescenţa mea. O ţin minte că a apărut în filmul "Alo, aţi greşit numărul" cântând o compoziţie a eroului interpretat de Iurie Darie - o melodie care-i reunea pe îndrăgostiţi. Şi fiindcă am văzut acest film de 48 de ori - eram atât de îndrăgostită de Iurie Darie -, o ştiu foarte bine şi pe Gigi Marga. Era o apariţie plină de sobrietate, de măsură, dar cu o  incandescenţă lăuntrică. Avea o inteligenţă curată în a face cunoscut şi textul cântecelor. Şi cred că am auzit-o şi mai târziu, când eram în Institutul de Teatru şi orice film pe care-l făcea vreun student din Institut era pe atunci un mare eveniment - o dubla pe Irina Petrescu, care cânta împreună cu frumosul Cristea Avram.

A DOUA TINEREŢE. Am găsit un cântec pe strada mea. Îl vrei dumneata? Nu cred că mă înşel. George Grigoriu a fost compozitorul? Îl întreb pe Horia Moculescu, cel care vorbeşte atât de frumos despre toţi colegii lui şi mai ales just: "Gigi Marga a fost şi este încă o cântăreaţă de mare calitate, cu studii muzicale, ajungând în muzica uşoară după ce a cântat în Corul Filarmonicii «George Enescu». Avea un respect deosebit pentru meserie. Cântă şi astăzi, am întâlnit-o după ce a plecat în 1983, am făcut chiar turnee cu ea şi am fost martorul unor succese uluitoare. Vocea ei deosebită, bine lucrată, bine întreţinută are a doua tinereţe. A cântat mult şi important. A fost o cântăreaţă căreia compozitorii noştri de muzică uşoară Radu Şerban, George Grigoriu, Laurenţiu Profeta, Vasile Veselovschi, Aurel Giroveanu, Henry Mălineanu au scris pentru ea. Dar piesele pe care le-a cântat ea nu au fost şlagăre, erau piese importante şi complicate, asta şi datorită calităţii vocii ei. Inteligenţa ei nativă a dus-o spre piese trainice.

SERIOZITATE. Şi când juca în spectacolele Teatrului de Revistă era foarte specială, exista în ceea ce făcea o seriozitate deosebită. Nu cred că era cineva în lumea muzicii uşoare care să n-o respecte şi s-o admire pe Gigi Marga. Când cânta, simţeai că dă tot ce are mai bun în suflet. Retragerea ei i-a sporit prestigiul artistic. Succesele ei de acum măgulesc şi dau şansă visurilor noastre. Gândim la Gigi Marga ca la un artist cu eleganţă înnăscută, fineţe, modestie firească, şi mai ales patimă pentru muzică".

"Gigi Marga avea o pesonalitate deose-bită, o ştim şi datorită vocii şi imaginii şi datorită feminităţii, altădată á la garÎon. E imaginea rămasă în adolescenţa mea".
Rodica Mandache

"Vocea ei deosebită, bine lucrată, bine întreţinută are a doua tinereţe. A cântat mult şi important. A fost o cântăreaţă căreia compozitorii noştri de muzică uşoară Radu Şerban, George Grigoriu, Vasile Veselovschi, Aurel Giroveanu, Henry Mălineanu au scris pentru ea."
Horia Moculescu

"Nu cred că există cineva în lumea muzicii uşoare care să n-o respecte şi s-o admire pe Gigi Marga. Când cânta, simţeai că dă tot ce are mai bun în suflet".

Horia Moculescu

Citeşte mai multe despre:   gigi,   marga,   gigi marga

Serviciul de email marketing furnizat de