x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Interpretare fără microfon

0
Autor: Loreta Popa 11 Mai 2009 - 00:00
Interpretare fără microfon /


Regizorul Biţu Fălticineanu face parte dintr-o generaţie a bunului-gust, a muzicii adevărate cântate pe o scenă adevărată. Omul care nu o dată a izbutit să producă miracole pe scena Teatrului de Revistă "Constantin Tănase". A cunoscut-o pe Gigi Marga încă din perioada celebrităţii acesteia...



Se ştiu cam de prin anii '60, când era o promisiune pentru muzica uşoară românească. "Asta nu a împiedicat-o să fie şi o excelentă cântăreaţă şi în limba franceză. De asemenea, ea era o persoană care avea avantajul unui fizic agreabil, era o brunetă cu o figură veselă, deschisă, optimistă, care făcea mare plăcere publicului care o asculta. Cel care a profitat de calităţile ei şi a avut încredere în talentul ei de cântăreaţă de muzică uşoară a fost Theodor Cosma, un şef de orchestră celebru pe vremea aceea în România, tatăl celebrului Cosma, marele compozitor francez de muzică de film. El a fost cel care o pregătea şi care încerca să o lanseze, pentru că vedea în ea un viitor astru al muzicii uşoare. Mergând pe drumul acesta deschis de Theodor Cosma a debutat şi la teatrul nostru, la Teatrul Tănase, unde a făcut o impresie excepţională, iar sălile unde era ea programată întotdeauna erau pline."

STEA. "Vocea ei penetrantă, clară, puternică, nu avea nevoie de microfon şi doar atunci când erau spaţii mari, spectacole pe stadioane sau în săli de sport atunci avea nevoie de sonorizare. Într-o sală obişnuită ea prefera să cânte fără microfon. Iată, calităţile ei vocale şi felul de interpretare aprofundat pe fiecare text au făcut-o să devină o speranţă, iar cu anii să devină o stea pe care muzica uşoară a avut bucuria să o aibă în mijlocul ei. Gigi Marga, la un moment dat, a plecat din ţară şi  a făcut o carieră destul de impresionantă, chiar şi în America, unde a mai colindat, Franţa sau alte ţări ale Europei, dar  acelaşi succes îl avea şi în ţări străine dar şi acasă, în România. Sigur că acum, la o vârstă respectabilă, o vârstă la care orice mare artist ştie că este timpul să se retragă, ea face acelaşi lucru,  spre bucuria celor care o ascultă. Nu mai este Gigi Marga de altădată, dar impresia bună a rămas. Nu am mai văzut-o de vreo cinci-şase ani. Am fost eu în străinătate şi m-am văzut cu ea, ea nu a mai venit în ţară,dar am avut eu ocazia să o întâlnesc prin alte locuri de pe Globul acesta. Bucureştiul după război, mai ales în primii ani, avea o atmosferă, era un oraş boem, străzile care astăzi sunt nişte ruine mici, nu mai au nici localurile  care erau pline, unde orchestra cânta şi soliştii, precum Maria Tănase - care şi ea a cântat la terase, ca şi alte vedete ale timpului - făceau o atmosferă atât de plăcută în anumite localuri încât mergeai cu drag. Stăteai să asculţi o muzică bună, creată de nişte instrumentişti profesionişti, nu ca în ziua de astăzi, când sunt mulţi amatori care apar şi dispar.

RENUME. Lucrurile de altădată aveau poezia lor şi mi-aduc aminte cu plăcere când eram foarte tânăr, mă bucuram de fiecare clipă liberă că reuşeam să ascult şi să beau o bere la o grădină de vară, în special să ascult ca şi alţii pe artista preferată, fiecare local avea o vedetă. Aveau renume, se ştia că acolo cântă Maria Tănase, acolo cântă Gigi Marga. Era o atmosferă boemă, de aceea i se spunea şi Micul Paris. Acum nu o mai găsim. Sunt nevoit să accept genurile de astăzi, pentru că nu pot fi în afara coordonatelor momentului actual. Gigi Marga, în materie de muzică uşoară românească, a fost un pilon important, unul care a susţinut platforma aceasta  care devenise foarte cunoscută şi peste hotare. Şi Gigi Marga a reuşit într-o altă conjunctură, în manieră personală, să facă România cunoscută cu micile posibilităţi pe care avea ea să le demonstreze".

"Vocea ei penetrantă, clară, puternică, nu avea nevoie de microfon şi doar atunci când erau spaţii mari, spectacole pe stadioane sau în săli de sport atunci avea nevoie de sonorizare. Într-o sală obişnuită ea prefera să cânte fără microfon"

"Calităţile ei vocale şi felul de interpretare aprofundat pe fiecare text au făcut-o să devină o speranţă, iar cu anii să devină o stea pe care muzica uşoară a avut bucuria să o aibă în mijlocul ei"

Biţu Fălticineanu - regizor

Citeşte mai multe despre:   gigi marga

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de