In urmă cu căţiva ani, prin intermediul unui cotidian, George Grigoriu ii scria Margaretei: "Iţi mulţumesc, fetiţo dragă, aşa iţi spuneam, pentru găndurile tale, pentru frumuseţea lor, pentru că nu m-ai dat uitării...
In urmă cu căţiva ani, prin intermediul unui cotidian, George Grigoriu ii scria Margaretei: "Iţi mulţumesc, fetiţo dragă, aşa iţi spuneam, pentru găndurile tale, pentru frumuseţea lor, pentru că nu m-ai dat uitării... Ai spus in final că vei reveni, pentru un timp, in ţară. Braţele mele, de acum deschise, te aşteaptă cu tot dragul, cu tot dorul. Şi nu numai eu, ci mulţi, mulţi alţii. Incă o dată, iţi mulţumesc, Margareta".
METICULOZITATE. "Margareta trebuie văzută şi ascultată. Nu se pot descrie literar profesionalismul şi seriozitatea pentru care era mult lăudată, dar şi invidiată. Credinţa şi meticulozitatea care se contopeau in interpretarea oricărui căntec pe care il accepta cu interes ii transforma atributul de «interpretă» in cel de «creatoare»", a confirmat Paul Urmuzescu. De altfel, toţi compozitorii cu care a colaborat au apreciat-o: Florin Bogardo, Radu Şerban, Edmond Deda, Aurel Giroveanu, Camelia Dăscălescu, Vasile Veselovski, Nicolae Kirculescu, Ion Cristinoiu, Ştefan Cardos, Noru Demetriad, Vasile Vasilache Jr, Elly Roman, Gherase Dendrino, Henry Mălineanu, Gelu Solomonescu, Ionel Fernic, Dan Beizadea, Constantin Alexandru, Ion Vasilescu, Marius Ţeicu, Mişu Iancu, Horia Moculescu, Marcel Dragomir, Cornel Fugaru, Dan Măndrilă, Vasile Sirli, Costel Zaharia, Alexandru Mandy, Laurenţiu Profeta, E. Flavian, George Zbărcea, Ramon Tavernier, Aurel Manolache, Adrian Antonescu, Florentin Delmar, Gabriel Mărgărint, Petre Mihăiescu, Ion Calistrache sau Adalbert Winkler.
CARISMĂ. "Margareta Păslaru, interpretă respectată şi admirată, a fost şi a rămas o profesionistă a căntecului şi o artistă de excepţie şi farmec", declara Temistocle Popa. Iar muzicologul Viorel Cosma a concluzionat: "A fost şi rămăne o singulară provocare artistică, fiindcă nu este uşor să ataci - vreme de peste patru decenii - muzica, teatrul, cinematografia la pragul superior al performanţei profesionale. De la vocea cu un timbru grav particular şi un ambitus surprinzător pentru genul uşor pănă la carisma femeii ingenue cu ochi de veveriţă de culoarea mării, ea a făcut din fiecare apariţie pe scenă, disc sau peliculă un adevărat spectacol, greu de egalat".
"Soldăţelul" muzicii
Margareta era deja o vedetă cănd a cunoscut-o Marius Ţeicu: "Aş putea spune chiar că era vedetă de cănd s-a lansat. Ceea ce am apreciat intotdeauna la ea era că nu se comporta ca o vedetă. Foarte organizată, punctuală, lucra totul in detaliu, muncea ca un «Soldăţel». Poate cel mai organizat şi mai meticulos din muzica uşoară. Cănta numai live şi repeta cu orchestra pănă-i ieşea aşa cum voia ea. Uneori interpreta cu un semiton mai sus sau mai jos, iar nouă ne venea să ne aruncăm pe geam, căci trebuia s-o luăm de fiecare dată de la capăt. Trebuia să ne adaptăm după tonalitatea ei, nu se putea altfel. La acea vreme lucram la dublu: imi era colegă de turnee şi apoi aveam colaborarea compozitor-interpret. La una dintre ediţiile Festivalului de la Mamaia i-am incredinţat piesa «Nu te vreau», melodie care a luat şi un premiu. Eu eram un tănăr compozitor, iar ea - un adevărat star. Dar niciodată nu lăsa să se simtă acest lucru. Indiferent cu cine colabora, nu lăsa să iasă in evidenţă acest aspect".