Noul guvern pleaca, daca pleaca, cu stangul la drum. Pentru ca, din nebagare de seama, Presedintele Romaniei, Traian Basescu, a incalcat Legea sigurantei nationale. Iar Mihai Razvan Ungureanu, directorul SIE si prim ministru pe teava, s-a “conformat'. Despre asta se va mai vorbi. O tema extrem de actuala insa, care deja a intrat in dezbaterea publica, este raspunsul la intrebarea ce fel de guvern vom avea, daca vom avea? Din enunturile oficiale rezulta ca va fi un executiv al continuitatii. Dar resapat in cele mai multe dintre portofolii. Cu cine? Cu oameni din esalonul 2 – 3, care sunt, intr-o masura mai mare sau mai mica, responsabili pentru politica guvernamentala de pana acum. Si cu ministri vechi. Deci naravul ramane. Sa ne intrebam, in continuare, daca se schimba cel putin blana. Adica aparentele.
Trompetele pedeliste si ale Palatului Cotroceni transpira pentru a acredita teza conform careia Traian Basescu a invins PDL si l-a fortat sa se reinventeze. In sensul ca seful statului l-a maturat pe Boc din Executiv, a reusit sa mature toata echipa guvernamentala a PDL si a fortat promovarea unei echipe tinere. Apologetii puterii merg atat de departe, incat afirma un fals grosolan si anume ca avem cel mai tanar guvern din toate timpurile. Acela a fost, insa, Guvernul Petre Roman. Dar ce este, pana la urma, adevarat si ce nu este adevarat cand ne referim la imaginea cu care pleaca, daca pleaca, noul executiv?
Tinerii nu sunt chiar atat de tineri. Portofolii importante sunt detinute de veterani. De Gabriel Oprea la Aparare. De Cristian Diaconescu la Externe. De Laszlo Borbely la Mediu. De Kelemen Hunor la Cultura. De Marko Bela, vicepremier. De Leonard Orban la Afaceri Europene. De Catalin Predoiu la Justitei. O lista impresionanta deci. Niciunul dintre ei nu este virgin. Iar o parte dintre acestia si-au dovedit, cu prisosinta, incapacitatea.
Dar cine sunt lupii tineri? Ceas de ceas, presa le descopera identitatea. Unii sunt incompatibili. Altii sunt impinsi de parinti sau de nasi. Toti au un numitor comun. Au functionat in structurile guvernamentale de pana acum. Aproape fara exceptie in domeniile pe care de maine ar urma sa le conduca. Si se fac vinovati, in aceeasi masura ca si cei care au fost ministri, de gravele derapaje si de contraperformantele Guvernului Boc 4. Nu pleaca la drum cu merite, ci cu un imens handicap.
In aceste conditii, nu am cum sa raspund decat negativ la intrebarea daca aceasta garnitura poate schimba in bine imaginea coalitiei aflata la putere. Rational vorbind, nu avem cum sa acordam acestui guvern resapat sansa de a transforma in bine ceea ce, pana acum, a fost rau. Chiar daca suntem obligati sa le acordam prezumtia bunei-credinte incepand de la Mihai Razvan Ungureanu in jos.
Este un guvern marioneta al Presedintelui Traian Basescu. Construit pe o falsa majoritate. 14 parlamentari ai altor nationalitati decat cea maghiara, care, in cel mai bun caz, reprezinta ceva sub 1 la suta din electoratul Romaniei. Deputati si senatori UDMR, care, in cel mai bun caz, reprezinta 5 la suta din electoratul Romaniei. Deputati si senatori UNPR, care nu au fost votati de nimeni niciodata pe vreo lista a acestui partid, devenit parlamentar printr-o veritabila lovitura de stat savarsita in inima puterii legislative. Si, in fine, un PDL, care mai reprezinta doar 15 la suta din electorat. Un guvern majoritar in Parlament si ultraminoritar in afara Parlamentului.
Daca va trece, incalcandu-se din nou Constitutia, pentru ca numai in Senat 6 dintre cele 9 comisii de validare a ministrilor nu se pot intruni legal, acest guvern prezidential este la fel de ilegitim ca si Boc 4.
Sursa: CorectNews