x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Băncile pot administra evidenţa populaţiei, plata impozitelor şi a transportului local. Ar fi mai ieftin şi statul, mai mic!

0
Autor: Ionuț Bălan 05 Apr 2021 - 08:00
Băncile pot administra evidenţa populaţiei, plata impozitelor şi a transportului local. Ar fi mai ieftin şi statul, mai mic!


Plătește - pe cât posibil - cu cardul bancar, ne izbește anunțul scris cu litere de-o șchioapă. Mai nou se poate și în autobuzele societăţii municipale din Capitală. La fel ca la metrou. Deși, în paralel, continuă să circule și cardurile STB, cu care se achită la POS-urile proprii din mijloacele de transport. E ciudat de ce mai există aceste carduri și tonetele de tablă, plasate din loc în loc de-a lungul liniilor de transport urban. STB, de mulți ani o entitate subvenționată, și-ar reduce mult costurile prin desființarea casieriilor, dacă tot nu mai vinde bilete de hârtie. Chiar așa, s-au ridicat dughenele peste tot în Capitală, numai cele ale societății de transport local, ce arată că se poate digitaliza, au rămas! Sigur că se va spune că sunt și oameni bătrâni ce trebuie asistați de casieri. Da, numai că, din câte se știe, pensionarii circulă gratuit cu mijloacele de transport în comun de suprafață, nu au nevoie de ajutor. Dacă noul primar general vrea să eficientizeze compania, atunci fie renunță la casierii, fie îi pune pe pensionari să plătească precum restul utilizatorilor și le dă, eventual, un număr limitat de călătorii, ca la tren. Se poate zice că e nevoie de casierii pentru abonamente, dar ele se pot achiziționa electronic de pe site-ul societății și stoca în memoria telefoanelor mobile. Altfel e greu de înțeles cum renunță atât de greu statul la personalul care numără bani, fiindcă e și cazul Poștei sau al ANAF/Trezorerie. Dar poate că STB e ținută intenționat așa, ca să vânture multă lichiditate, deși nu e profitabilă, fiindcă mai toată lumea încarcă pe cardul societății de transport câteva călătorii în plus, deci creditează compania, inclusiv când plătește înainte cu o lună abonamentul. Totuși, STB nu e bancă, instituțiile financiare se ocupă cu așa ceva. Și apropo de felul de a se organiza al statului. Din august 2021 se emit carduri de identitate cu cip, ce conțin poze, amprente, nu și permis de conducere, RCA și rovinietă, ca să scaneze polițistul un singur plastic. Dar asta din vară, cardul bancar, la a cărui mărime se va reduce buletinul, conține deja datele personale și e corelat cu reglementările europene. De unde se poate trage concluzia că s-ar putea lăsa lejer doar pe mâna băncilor evidența populației, plata impozitelor și a transportului local. Ar costa mai puțin și statul ar fi mai mic!


Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de