Premierul nostru size MM (mici şi mijlocii) a avut mult de lucru în ziua liberă. La Arcul de Triumf a fost pe post de dublu înlocuitor ¬- al lui Traian Băsescu, plecat strategic tocmai în Kazahstan să se ferească de o ploaie de posibile fluierături din partea populaţiei, şi de uzurpator al locului cuvenit de drept nr. 2 în stat, şeful Senatului. Murat bine de ploaie şi învineţit de vântul tăios, micul Boc a dat startul circulaţiei pe un tronson de centură a Bucureştiului – de 20 de kilometri. În iulie, la ultima vizită pe şantier, premierul a primit o porţie consistentă de huiduieli de la un detaşament de disponibilizaţi, victime ale planului de austeritate. Acum n-a mai fost lume la marele eveniment şi oficialul s-a ferit să taie moţul la o bucată de centură. Lucrarea s-a finalizat cu forcepsul şi intrările-ieşirile sunt realizate prin sensuri giratorii, trecerile de nivel rămânând pentru o etapă viitoare. Partea de sud a centurii este promisă pentru 2011. De la Bucureşti, Boc a dat fuga la Sibiu, unde îl aşteptau pedeliştii locali cu panglica întinsă. Centura de ocolire a fostei Capitale culturale europene era în fine dată în exploatare: 17 kilometri de şosea în regim de autostradă. Este un record european în materie: a fost nevoie de şapte ani pentru a termina lucrarea începută în 2003. O medie de 2,4 kilometri pe an! Pentru un asemenea ritm de melc, totuşi greu de egalat, nu se impunea o inaugurare oficială, ci toţi mahării care au avut de-a face cu centura şi-ar fi găsit loc la o spovedanie, la mesaje de iertare adresate sibienilor pentru mizeria prelungită pe care au suportat-o. Traficul de mare tonaj care a dat peste cap oraşul are în fine un alt făgaş, deşi mulţi şoferi de TIR-uri tranzitau prin oraş şi a doua zi de la inaugurarea centurii. Probabil sunt cei care nu cred în minunea terminării lucrării. Fără ruşine, Raluca Turcan scrie pe blogul ei însă că respectarea termenului de 1 decembrie pentru panglica de asfalt de 17 km este o imagine bună pentru PDL. Evident că la tăiatul panglicii nu a fost invitat primarul Sibiului, Klaus Johannis. Încă o mostră de "protocol" cu obraz gros al portocaliilor. Emil Boc nu putea rata momentul pentru a face un bilanţ al glorioasei administraţii pe care o conduce în materie de autostrăzi: în doi ani s-au dat în exploatare 116 kilometri, adică o uriaşă medie de 58 pe an. După asta nu prea mai e nimic – pe Autostrada Bechtel nu se lucrează; Bucureşti ¬- Ploieşti, trecută în conservare; pe Cernavodă ¬- Constanţa este linişte. Adică, ar fi cam ultima panglică pe care o poate tăia premierul Boc.
Din marele program de infrastructură promis în 2008 s-a cam ales praful. Rămânem cu imaginea unui Guvern care scoate panglici pe nas, adică e mincinos.