A prezentat, vreodata, Cehia, doua sau trei sau noua variante de nominalizare pentru postul de Comisar, care ii revenea? Nici vorba! A numit pe cine a vrut, cum a vrut, de cate ori a vrut!
Unul dintre simpaticii nostri forumisti ma invita deunazi sa "nu mai fac pe desteptul" si ma gratula cu apelativul de "ziarist prost"! Acuma, slava Domnului, prostia nu este inca interzisa prin Constitutie, asa ca, in Romania, ca oriunde in alta parte a lumii, este plin de prosti, inclusiv ziaristi! N-ar fi nici o tragedie sa ma aflu si eu printre ei. Ia sa vedem!
Daca Romania intra in Uniunea Europeana, la 1 ianuarie 2007, va trebui sa-si desemneze un Comisar, cu un mandat valabil pana in 2009, cand se "improspateaza" Parlamentul European si Comisia, pentru inca 5 ani. Mandatul acestui Comisar va trebui "confectionat" din mandatele existente deja la nivelul celor 25 de Comisari actuali. Parlamentul European ar trebui sa audieze (Regula 99, din Regulile de Procedura), in comisii, pe cei propusi, pentru postul de Comisar, din Bulgaria si Romania, pe 27 sau 28 noiembrie, cu un vot final in 25 decembrie sau 4 sau 5 ianuarie. Toate astea, dupa ce Presedintele Comisiei Europene, Barroso, ar fi acceptat candidatii propusi de guvernele celor doua tari si le-ar fi stabilit domeniul de activitate. Aflu de la ministrul Macovei si din o mie de alte surse ca Romania trebuie sa propuna trei nume, "trei propusi candidati la Comisar European", dintre care domnul Barroso sa aleaga unul! (vezi ZIUA de Cluj, din 3 octombrie 2006).
Ei bine, conform articolului 214, paragraful 2, din Tratatul Consolidat cu privire la Uniunea Europeana, Consiliul UE, in acord cu Presedintele Comisiei, "adopta lista celorlalte persoane pe care intentioneaza sa le numeasca" pe pozitia de Comisar. Consiliul este alcatuit din statele membre si este prerogativa de suveranitate nationala a fiecarui stat sa propuna candidatul pentru un post de Comisar. Niciodata in istoria Comunitatilor Europene nu s-au propus trei variante pentru numirea unui Comisar, de catre un stat membru, care ar fi acceptat, astfel, sa cedeze din prerogativele consfintite in tratatele fondatoare al UE!
Hai sa va dau un exemplu, apropiat de Romania! Cehia a devenit membru UE in 2004. Guvernul ceh a nominalizat o singura varianta pentru Comisar, pe domnul Milos Kuzvart! Pe care l-a inlocuit apoi cu Pavel Telicka, cel care a fost apoi inlocuit, la randul sau, in Comisia Barroso de fostul premier, Vladimir Spidla. A prezentat vreodata Cehia doua sau trei sau noua variante de nominalizare pentru postul de Comisar, care ii revenea? Nici vorba! A numit pe cine a vrut, cum a vrut, de cate ori a vrut! Sigur, cu aprobarea Presedintelui Comisiei! Nu-i asa ca nu vreti
sa va spun cate variante de
Comisari a propus Franta sau
Germania sau Marea Britanie,
ca sa-si aleaga domnul Barroso favoritii, ha, ha, ha?
Iar, Romania si Bulgaria, daca ajung in UE, urmeaza sa propuna cate trei variante de Comisar, dintre care cineva va alege la Bruxelles? Cine i-a spus grupului de vis Basescu - Tariceanu ca trebuie trei variante de propuneri pentru Comisar? Cumva, maestrul Barroso, care le-a citit in ochi cat de mintosi sunt si gata sa renunte, de bunavoie, la prerogativele Romaniei, prin tratate? Sau binomul irezistibil Macovei - Frattini, care ar vrea neaparat sa-i faca ministresei lobby pentru a putea fi, totusi, aleasa Comisar, macar din trei propuneri, daca nu din prima? Sau, poate, Sfantul Duh, obosit sa tot vada ca Romania e carata in UE de rapoarte trucate? Sau, poate, eu fac pe desteptul si vorbesc prostii? Dar daca nu vorbesc prostii si ati aflat de la mine
ca treaba cu trei candidaturi
e o smecherie ordinara?