Acest comportament tradeaza frica si incapacitatea ministrului Vladescu si a premierului Tariceanu de a lua decizii, precum si criza semnificativa care submineaza cresterea veniturilor bugetare si continuarea procesului dezinflationist.
Saptamana trecuta a fost pentru premierul Tariceanu una dintre cele mai negre din mandatul sau. Zeci de focare de gripa aviara, cu tot cu gaini, curci, fluturi si scandal diplomatic, s-au abatut asupra Palatului Victoria, mii de sindicalisti iesiti in strada au cerut capul premierului, iar presedintele Basescu a participat din nou la o sedinta de Guvern. Colac peste pupaza, un liberal acuza vehement nepotismul din jurul Guvernului Tariceanu. In fata atator cataclisme, premierul Tariceanu abia de-a avut vreme sa-si salveze scaunul de prim-ministru, cu atat mai putin sa mai dezbata si vesnic amanatul Cod Fiscal. Din decembrie 2004 si pana astazi, Guvernul Tariceanu a modificat de patru ori Codul Fiscal. Speriat, probabil, de propriul record, Ministerul Finantelor a renuntat in ultimul an sa mai modifice alandala legislatia fiscala. A apucat, in schimb, calea dezbaterilor publice. De atunci si pana acum au circulat zeci de propuneri, daca nu chiar sute, privind modificarea Codului Fiscal. Dezbaterile publice, ca forma de consultare a mediului de afaceri si a partenerilor sociali, reprezinta o componenta indispensabila a actului de guvernare. Oamenii de afaceri si societatea civila au propus initiative va--loroase pentru imbunatatirea proiectului guvernamental. Dar de la dezbateri si pana la discutii interminabile, cu propuneri aruncate doar ca sa testeze reactia oamenilor, este o distanta foarte mare. Acest comportament tradeaza frica si incapacitatea ministrului Vladescu si a premierului Tariceanu de a lua decizii, precum si criza semnificativa care submineaza cresterea veniturilor bugetare si continuarea procesului dezinflationist. In aceste conditii, orice rationament economic este sacrificat pentru satisfacerea intereselor politice. Din pacate, astazi, loialitatea politica este mai valoroasa decat competenta manageriala, iar Guvernul Tari-ceanu constituie un bun exemplu in aces sens. Marea majoritate a deciziilor economice pe care actualul Guvern le ia sunt, de fapt, decizii politice. Nu exista ratiuni economice bine fundamentate in spatele masurilor economice, decat, poate, una singura: Guvernul are nevoie de mai multi bani la buget si atunci mai introduce o taxa sau un impozit. Dar asta e japca, si nu gandire strategica economica! Extrem de ingrijoratoare este evolutia deficitului bugetar. Guvernand cu anticipatele deasupra capului, premierul Tariceanu trebuie sa fie sigur, in orice moment, ca este capabil sa arunce pomeni electorale in stanga si in dreapta. De aceea a trebuit sa scape de ochiul atent al FMI pentru a-si putea face de cap cu economia nationala dupa bunul plac. Este o politica iresponsabila. Majoritatea analistilor economici considera ca deficitul bugetar de anul acesta poate ajunge aproape de 2%-3% din PIB la sfarsitul lui 2006. Prima consecinta, si cea mai grava, va fi scaparea inflatiei de sub control.Citește pe Antena3.ro