Intre 1990 si 2000, Traian Basescu a fost ministru al Transporturilor cam sapte ani, in cinci guverne. Si, cum era firesc, personalitatea lui manageriala si-a pus amprenta asupra acestui domeniu atat de important pentru o Romanie ramasa in urma mai ales in domeniul infrastructurilor. Din acest punct de vedere, principala caracteristica a primului deceniu de postcomunism e usor de observat: nu s-a construit nici un kilometru de autostrada, iar putinii kilometri deja existenti, intre Bucuresti si Pitesti, au fost refacuti in mod scandalos, platindu-se sume mari de bani de la buget.
Toate astea nu au fost rezultatul unei neglijente, ci al unei strategii. Basescu a explicat, ani la rand, ca nu crede in autostrazi, pentru ca traficul auto in Romania e mic si constructorii nu isi vor putea recupera banii din taxele de acces. O eroare, pentru ca, inca de atunci, numarul automobilelor inmatriculate exploda, an de an, iar integrarea in UE presupunea inclusiv investitii in autostrazi, facute din timp, pentru ca lucrarile la asemenea obiective dureaza mult. Greselile sunt omenesti si nu voi insista asupra lor. Dar astazi Traian Basescu refuza sa-si asume trecutul si il schimba dupa cum ii convine, mintind penibil de la inaltimea fotoliului prezidential. Daca ar fi sa-l asculti, el e singurul care a facut ceva pentru autostrazile romanesti, singurul care a adus bani, singurul care a avut o viziune. Pentru ca guvernul din perioada 2001-2004 a fost primul care a demarat, in sfarsit, lucrarile la autostrazi, Traian Basescu se simte obligat sa minimalizeze lucrul asta si sa-l coboare la nivelul lui de discurs. El spune, pur si simplu, ca s-a dorit realizarea unei autostrazi care sa treaca prin comuna Cornu. Punct. Cu o asemenea ironie (?), presedintele crede ca poate acoperi consecintele grave ale unui deceniu in care nu s-a facut nimic in acest domeniu. Si ca poate spulbera si eforturile fostilor guvernanti, aflati acum in opozitie. Ii las pe cititori sa decida daca Guvernul PSD a lucrat efectiv la Autostrada Bucuresti - Constanta si a finalizat primii 110 km de autostrada in Romania dupa anii â70 ai secolului trecut. Astazi, premierul Tariceanu sustine si urgentarea demararii lucrarilor pe directia Brasov, iar ubicuul domn Boc pledeaza, zi si noapte, pentru Autostrada Brasov - Bors. Mai e nevoie sa aduc aminte cat a criticat in campania electorala Alianta D.A. aceste proiecte? Presedintele Romaniei are un complex serios legat de ideea de legitimitate. El a ajuns la Cotroceni in baza unui lung sir de neadevaruri si de vorbe goale. Treptat, toate acele minciuni ies la iveala. De pilda, cea cu furatul alegerilor, din care si-a facut si slogan electoral. Sau cea cu reducerea impozitelor la 16% (in campanie nimeni nu a spus ca asta inseamna si aducerea impozitelor mai mici tot la 16% si inventarea a numeroase alte taxe si impozite). Sau basmul cu "autostrazile mafiote" ale PSD-ului. Acum, presedintele face ce stie: incearca sa acopere aceste minciuni cu altele, mai proaspete. Asa ca, in loc de Brasov, vorbeste smecher despre Cornu.Citește pe Antena3.ro