Angelina Jolie şi Brad Pitt, Kate Winslet, Sean Penn, Meryl Streep, Penelope Cruz, Robert Downey Jr, o poveste cu iz de legendă - revenirea lui Mickey Rourke, un posibil premiu post mortem care să fie ridicat de o copilă de 5 ani - Matilda, fata lui Heath Ledger: ce pot să-şi dorească mai mult producătorii ediţiei numărul 81 a premiilor Academiei Americane de Film?
Audienţa e sabia care stă deasupra capului noilor producători – cei care au făcut The Dreamers pe Broadway – şi, ca să fie siguri că nu le vor fi tăiate capetele după o singură ediţie a ceremoniei, s-a trecut la măsuri de criză.
Audienţa show-ul televizat în care se împart Oscarurile a mers din rău în mai rău în ultimii ani, pierzând de la ediţie la ediţie cel puţin un milion de telespectatori, iar publicitarii nu se simt nici ei prea bine şi nu se anunţă încasări spectaculoase. Ca să fie siguri că vând spaţiul publicitar, ABC a coborât preţul de la 1,7 milioane pentru 30 de secunde la 1,4 milioane de dolari, dar, chiar şi în aceste condiţii, doi dintre partenerii oficiali au anunţat că anul acesta nu vor cumpăra publicitate (L’Oreal şi General Motors). Aşa că, pentru prima dată în istoria difuzării la tv a acestei ceremonii, studiourile de filme vor avea voie să cumpere publicitate pentru producţiile lor.
Dar schimbarea majoră care va genera multe nemulţumiri abia acum vine. Multe vedete nu mai au voie pe covorul roşu, iar numele prezentatorilor premiilor pe secţiuni nu va fi comunicat până la începerea ceremoniei. De ceva vreme se observase că show-ul care prezenta sosirea vedetelor pe covoru roşu avea o audienţă mai mare decât ceremonia propriu-zisă, iar noii producători cred că dacă spectatorii ştiu cu ce sunt îmbrăcate vedetele nu mai au răbdare să se uite la ceremonie.
Prin urmare, nu ştim ce vom vedea duminică seară, cu excepţia nominalizaţilor şi a prezentatorului ales special să placă femeilor între 25 şi 40 de ani, marile consumatoare ale acestui gen de spectacol: Hugh Jackman.
Dar dacă trebuie văzute aceste premii, fie şi în înregistrarea care prezintă show-ul pe scurt, e pentru cele 30 de secunde de dinaintea anunţării câştigătorului. Când toţi nominalizaţii sunt pe ecran, în câte o fereastră, şi le poţi urmări tensiunea care le vâjâie prin creieri. Oricât de bine antrenaţi ar fi, oricât de mari actori s-au născut, presiunea şi emoţiile îşi spun cuvântul. Şi sunt 30 de secunde în care poţi să-i simţi cum sunt: altruişti sau egoişti, orgolioşi sau împăcaţi cu sine.
Acesta e show-ul care de fapt face toţii banii de la Oscar.
Citește pe Antena3.ro