Am primit de la un cititor o lectie care merita impartasita despre aplicatiile practice ale teoriilor economice.
Am primit de la un cititor o lectie care merita impartasita despre aplicatiile practice ale teoriilor economice. "Domâle, eu locuiesc intr-un cartier mare din Bucuresti si in urma cu cinci ani, cand mai puteam inca economisi, in ditamai cartierul nu era nici o banca. Acuma, cand nu mai am ce pune deoparte, au aparut vreo opt." Asta a tinut sa-mi spuna un cititor, zilele trecute. Mai zicea c-au disparut si magazinele alimentare, sifonaria, depozitul de vin, frizeria, ceasornicaria, bijuteria, optica, merceria, croitoria, magazinul de piese auto, second hand-ul. Nu mai e nimic. In locul lor au aparut magazine de bani. I-am explicat interlocutorului ca asa e-n capitalism - ce nu-i profitabil cade prada concurentei. Dar el nu m-a lasat sa-mi termin ideea: "Da? Pai daca-i asa, intre banci ce concurenta e? Ca ofertele sunt la fel. Nu-s personalizate, ci stas, ca la hipermarket". Am incercat sa-l conving pe om ca asa e la magazinele mari. Dupa cum zice si presedintele tarii, predomina comertul civilizat, nu-i ca la piata. Dar el m-a intrerupt iarasi: "Auziti, daca asta-i capitalism, sa stiti ca si Magazinul Victoria avea 50 de magazine intr-unul singur. Iar vanzatorii la fel iti raspundeau cand intrebai de un produs: «Nu l-ati vazut in raft? Inseamna ca s-a terminat, reveniti!»". Crezand, in sfarsit, ca pot puncta si eu, am dat-o pe gluma: "Domnule, totusi la magazinele comuniste nu se faceau superoferteâ¦". Atata mi-a trebuit, ca mi-a si taiat vorba: "E adevarat, dar superofertele nu trebuie sa fie diferite? Pai, am vrut sa-mi cumpar aspirator la superpret, dar l-am ratat fiindca se vindea in limita stocului disponibil. Nici o paguba, zic, si peste patru zile am dat de el la alt supermarket, tot la oferta speciala, fix cu acelasi pret. Nici un sfant mai putin". A trebuit sa recunosc ca in capitalism si superofertele arata cam standardizate.Citește pe Antena3.ro