In aproape 8 ani in care a fost plasat in fruntea statului, Traian Basescu a avut tot timpul din lume, dar si tot interesul, de a se pregati minutios pentru razboi. Pentru un razboi mai intai cu opozantii sai politici, care de doua ori au reusit sa construiasca o majoritate si sa-l suspende din functie. Si, in final, un razboi cu poporul roman, care l-a demis politic. Si, mai ales dupa experienta primei suspendari, Traian Basescu s-a pregatit, in mod minutios, pentru a face fata celei de-a doua incercari. Care era previzibila. Cum a procedat?
Constient fiind ca majoritatea pe care ca presedinte-jucator o detinea
in Parlament este efemera, el si-a concentrat atentia asupra altor institutii pe care urma sa le utilizeze la nevoie. In plan intern si in plan extern. Si, timp de 8 ani, dar mai ales de la ultima suspendare pana in prezent, nu a facut altceva decat sa creeze un intreg lant de dependente ale unor personaje, cu ajutorul carora a impanat diferite institutii.
Iata ce s-a intamplat in plan intern.Afisand un comportament democratic in raport cu serviciile secrete, prin numirea in fruntea acestora a unor asa-zisi reprezentanti ai opozitiei, Traian Basescu si-a instalat oamenii de incredere in esaloanele 2, care sunt de fapt cele executive, si in esaloanele inferioare acestora. Serviciile secrete au fost adjudecate si prin crearea la Cotroceni a unei unitati, a carei misiune aparenta era cea de a confrunta si sintetiza informatiile venite din diverse directii. O a doua linie de atac a fost preluarea sub control a Parchetului General si, in mod special, a Directiei Nationale Anticoruptie.Obiectivul a fost realizat prin plantarea in functie cheie a unor personaje aservite politic.In ceea ce priveste magistratura, Basescu s-a concentrat asupra sectiei penale a Inaltei Curti. Unde, profitand, ca si in celelalte situatii, de incapacitatea opozitiei de a-i sesiza si contracara miscarile, a reusit treptat sa obtina o majoritate politica. Aceasta ii permite, daca invinge USL, sa isi bage in puscarie adversarii care, in ultima instanta, vor fi siliti sa recurga, ca la un colac de salvare - inutil -, la Inalta Curte iar, daca pierde, sa scape el insusi cu fata curata si sa-si protejeze in aceeasi maniera partenerii. La fel a procedat, pana de curand, si cu institutia Avocatului Poporului.Pe care o transformase de asemenea intr-un instrument politic. Despre ANI, CNSAS si CNA nu mai are rost sa insistam, intrucat situatia este binecunoscuta.
Aceasta pregatire de lupta a avut, cum aratam, si un important obiectiv extern.Instrumentele prin care a actionat si pe care si le-a aservit in acest scop sunt SIE, Ministerul Afacerilor Externe si ICR.Inaintea alegerilor prezidentiale din 2009, ca sa dau un singur exemplu, Traian Basescu a obtinut detasarea de la serviciile secrete, la Ministerul de Externe, a circa 80 de ofiteri care, in scurt timp, au fost implantati in ambasade si consulate. De unde au actionat si actioneaza si astazi, cei care nu au fost inca rechemati de Marga, in favoarea sa. Chiar denigrand statul roman.La fel au procedat, in mod constient sau chiar inconstient, si multi dintre beneficiarii fondurilor ICR, care au sustinut si sustin eforturile concertate ale ofiterilor acoperiti din retelele externe ale acestei institutii.
Iar pentru ca pregatirea sa de razboi sa fie completa prin subminarea sigurantei nationale, Traian Basescu a construit si o periculoasa retea de interese nelegitime si de influenta prin intermediul unor ambasadori ai democratiilor occidentale. Despre aceasta ticalosie, cu alta ocazie.