x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Decăderea lui Băsescu

0
Autor: Dan Constantin 04 Mar 2021 - 07:30
Decăderea lui Băsescu


Dacă ar fi să reunesc articolele și întâmplările în care m-am „ciocnit” cu Traian Băsescu, s-ar strânge un volum substanțial ce ar avea un titlu lipsit de inspirație, dar acoperitor pentru conținut - Cartea neagră a comandantului eșuat. Primul episod datează din anul 1981. Aflat ca tânăr ziarist în documentare la Constanța, am fost invitat de corespondentul județean al Scânteii pe nava Argeș, comandată de vecinul lui de bloc, Traian Băsescu. Am fost șocat de „gluma” comandantului de a simula un incendiu la bord, pentru a vedea cum se strâng toți pompierii din port la declanșarea alarmei. Aveam să aflu că, după câteva săptămâni, Băsescu a reușit să provoace un uriaș incendiu în portul Rouen, extins de la nava Argeș la alte 37 de nave. Când a ajuns la Anvers, avansat ca agent al companiei NAVROM, ministrul de atunci al transporturilor mi-a sugerat explicit că postul, pe care îl vizase fără succes și prietenul meu, Nelu Rotaru, cel mai tânăr căpitan de cursă din flotă, este „gestionat” de Securitate. Retras de la Anvers și plasat în funcția de inspector-șef al navigației cu avizul Elenei Ceaușescu, Băsescu reușește imediat după revoluție să-l „farmece” pe premierul Roman pentru felul în care a spart greva docherilor din portul Constanța. Obține funcția de subsecretar de stat pentru transportul maritim din care face saltul spre politica mare. Îl luxează pe ministrul Teodoru, provocând un scandal uriaș în cazul Petromin, experiență din care va reuși să pornească dispariția flotei. Mesageri ai norvegienilor de la Klavenes au încercat să mă convingă ce „băiat bun” este Băsescu. Ascensiunea lui era condusă de mâna invizibilă a instituției care-l cooptase chiar înainte de a fi admis ca student la Institutul de Marină. Ministru, șef de partid, primar al Capitalei, președinte al României sunt treptele pe care a fost propulsat un personaj ros de ambiții și sete de răzbunare. Deceniul Băsescu a bulversat și înrăit societatea românească, căzută în abisuri de logică și de demolare a valorilor, stimulată de tartorul de la Cotroceni. Degradarea generalizată, corupția l-au lovit ca un bumerang. În ultimii ani și-a văzut în pușcărie fratele și nepotul, primind acum și vestea condamnării fiicei și a principalei admiratoare din anii domniei lor sinistre. Ce trepte trebuie să mai coboare pentru a ieși din scena pe care a jucat ca nimeni altul rolul Răului?


Ştiri din .ro


Serviciul de email marketing furnizat de