x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Forţa de negociere trebuie să fie de ambele părţi

0
Autor: Ionut Purica 20 Ian 2021 - 07:56
Forţa de negociere trebuie să fie de ambele părţi


Piaţa, în cazul de faţă cea de energie, este o negociere între furnizor și client. Puterea de negociere trebuie să fie de ambele părţi, altfel totul sună a monopol, oligopol etc. Puterea de negociere a furnizorului stă în preţ, iar cea a clienţilor stă în posibilitatea de a-și schimba furnizorul. În piaţa noastră de energie clienţii își pot schimba furnizorul și sper că acest lucru să nu fie făcut mai complicat, prin tot felul de proceduri, pentru a întârzia procesul. De aceea, clienţii trebuie să fie foarte atenţi la contracte. În al doilea rând, vorbim despre venitul furnizorilor. Dacă pun un preţ foarte mic, îmi pot veni foarte mulţi clienţi. În tot acest context, poate funcţiona competiţia. Dacă înţelege acest lucru, un furnizor își poate crește veniturile. Pe de altă parte, la noi nu există în piaţa de energie un sistem de rating, precum există în sistemul financiar. Acest sistem ar trebui gestionat de Autoritatea de Reglementare, astfel încât dacă un furnizor o ia razna să fie imediat marcat ca atare. Există Consiliul Concurenţei, Protecţia Consumatorilor care trebuie să-și facă treaba, să protejeze consumatorii și, până la un punct, și furnizorii. Pe de altă parte, clienţii mai au o posibilitate: să-și crească forţa de negociere. Să se unească, astfel încât să le crească consumul. Acest lucru le va da o forţă mai mare de negociere cu furnizorii.


Ştiri din .ro


Serviciul de email marketing furnizat de