Pînă să-şi înceapă concertul (excepţional), Lenny Kravitz ne-a băgat în boale cu eterna confuzie România-Ungaria. Confuzia Bucureşti/ Budapesta devenise clasică. "Avem nevoie de Ungaria pentru Love Revolution", a spus Lenny, la care românii au început să facă ceea ce ştiu mai bine cînd trebuie să-şi apere brandul, au fluierat, au dat cu huo.
Pînă să-şi înceapă concertul (excepţional), Lenny Kravitz ne-a băgat în boale cu eterna confuzie România-Ungaria. Confuzia Bucureşti/ Budapesta devenise clasică. "Avem nevoie de Ungaria pentru Love Revolution", a spus Lenny, la care românii au început să facă ceea ce ştiu mai bine cînd trebuie să-şi apere brandul, au fluierat, au dat cu huo. Americanul şi-a recunoscut gafa, şi-a cerut scuze. "Îmi pare rău, aşa se întîmplă cînd locuieşti într-o cameră de hotel. Ştiu unde sînt. Avem nevoie de Ro-ma-ni-a pentru Love Revolution". În camera de hotel atît i-a venit în minte, ceea ce ştia de-acasă şi dintotdeauna, o Românie care se citeşte Ungaria. Fiindcă, o spunea specialistul în marketing Jack Trout, brandul România nu e construit. Există Dracula, Transilvania, dar cum dracu’ să faci legătura între literatură, film şi România? Data viitoare Lenny va menţiona: "A, România, ţara pe care am confundat-o cu Ungaria".
"Problema B (Bucureşti/ Budapesta" (Jack Trout) e a noastră. Lenny Kravitz, americanii etc sînt victime colaterale. Ungurilor le cade bine. Sînt pomeniţi în ambele ipostaze. Şi cînd Reuters informează că Summit-ul NATO se ţine la Budapesta, şi cînd Lenny Kravitz îşi cere scuze. Vă daţi seama ce bulibăşeală e în mintea americanilor după ce greşesc şi trebuie să-şi aducă aminte că au greşit. Dacă aveam capitala în metropola Nadia Comăneci era altceva. Sau în oraşul Ilie Năstase. Sau pe litoralul Hagi. Jack Trout: "România nu e pe radar, cum zic americanii". Cum să faci să aduci România pe radar? Habar n-am, dar chestii de bun-simţ tot îţi trec prin minte. Nume cunoscute de consultanţi au venit la Bucureşti să facă strategii politice pentru partide, indivizi etc. Dacă li se precizau oraşul şi ţara în care se aflau, numele ţării şi al capitalei le intrau în conştiinţă şi duceau şi ei vorba mai departe. Ca în ilustratele de la mare: partidul cutare, Bucureşti, România. Dar luaţi cu strategiile şi americanii şi partidele au neglijat locul unde se petrece acţiunea.
Cumva pe aceeaşi temă. Se ştie: firma Mercedes nu mai vine la Sânandrei, cum a venit Nokia la Cluj. S-a dus la Kecskemet. Din cauza drumurilor din România. Le era teamă să nu-şi facă brandul praf pe şoselele noastre. Am fost la K. cu mulţi ani în urmă, un orăşel curat, aerisit, care se ia în serios în toate privinţele. E la cîţiva paşi de autostrada ce va duce de la Szeged la Marea Neagră (coridorul IV paneuropean). Ungurii au început construcţia autostrăzii. Dar nu le foloseşte la nimic. În România, de la Nădlac încolo nu se întîmplă nimic. Ungurii au zis că vin ei cu lopeţile să lucreze la brandul nostru de ţară. Ţi-ai găsit. Problemele noastre sînt incomensurabile şi adînci ca fiinţa. Încă ne omorîm cu studiul de fezabilitate, cu despăgubirile... Sute de români din Oradea sau Arad şi-au vîndut apartamentele de la bloc şi s-au mutat la curte în Battonya, în Ungaria. Şi-au adus copiii şi i-au dat la şcoala cu predare în limba română. Naveta o fac invers, vin la lucru în România. Construiesc brandul de ţară dormind la Battonya şi muncind în România. Timpurile lucrează mult mai repede. Cu excepţia politicienilor, care îşi duc traiul ca Lenny Kravitz, într-o cameră de hotel. Cu aspiraţii pe metrul pătrat, convinşi că agenţiile de presă ale lumii sînt cu ochii pe ei.
Citește pe Antena3.ro