x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Modelul pierdut al virginităţii

0
Autor: Maria Timuc 10 Ian 2012 - 21:00

La un talk show, invitatii vorbeau despre 'sexualitatea' scapata din frau, care a zapacit copiii si tinerii de astazi; 'care sa fie cauza', se intrebau ei? Fiecare gasea cate-un vinovat. Calitatea indoielnica a invatamantului, parintii care alearga dupa bani prin strainatate, familiile destramate, lipsa de educatie etc. Moderatorul a anuntat 'publicitate'; invitatii au disparut de pe ecran si, in locul lor, ce sa vezi? O reclama la nu stiu ce ciocolata, dar una care pare sa promoveze seductia, sexualitatea si amorul liber.

Era intr-o vreme chiar si o reclama la un produs pentru 'frectie', in care o doamna bine facuta calarea un barbat; ii facea 'frectie', fireste, dar sugera ca tocmai se desfasura o partida de sex. Reclamele la sampoane, la parfumuri, la bomboane, la apa, la masini, la intreprinderi, la fiare sau la orice altceva contin sugestii sexuale. Nu mai vorbim despre filme, unde scenele de sex 'aprig' lipsesc rareori.

Cine-i responsabil pentru violenta care bantuie prin lumea noastra? Ce-i cu atata sex printre copii, ce-i cu atatea fete insarcinate la 11, 12, 13 sau 14 ani, ce-i cu pornografia prin scoli, ne intrebam, iar langa noi pana si reclama la apa e ca o reclama la sex? Mediul pe care noi l-am creat de dragul castigului este unul... 'dezbracat' de orice inhibitie si asta de dragul banilor. Am uitat de efectul sugestiei, am uitat de transmiterea subliminala a stimulilor, ba chiar nu ne intereseaza 'prostiile astea', iar ca o consecinta a dezinteresului pentru adevar sfarsim prin a ne confrunta cu lumea creata de noi insine si cu minciuna pe care tot noi o ridicam in slavi pentru ca 'aduce bani si popu­laritate'.

Acesta-i modelul pe care-l vad copiii peste tot; o dezgolire ilara, halucinanta, o sfidare inconstienta a valorilor care structureaza afecti­vitatea, ratiunea si alegerea con­stienta a unei vieti de calitate.

Am auzit ca sunt site-uri de socializare pe care copiii de 10, 11 ani vorbesc despre sex ca despre jucaria din coltul camerei. Despre virginitate... numai de rau! E un stigmat si o rusine. Mitul virginitatii a fost smuls din radacini, deteriorat si distrus, chiar daca el se afla la originea 'nasterii lui Hristos' si, probabil, nu din intamplare. Iubirea si frumusetea omeneasca, mantuirea si relatia omului cu propria-i lumina au o legatura cu virginitatea, asa cum stim din Bi­blie. Valorile fundamentale, precum virginitatea, s-au pierdut in goana noastra dupa minciuni. Iar una dintre cele mai mari minciuni ale lumii promoveaza placerea si uita sa le spuna copiilor si partea cu suferinta ce se naste din sexualitate.

Minciunile pe care le promovam prin sugestia ca sexul este numai placere au devenit modelul copiilor, a caror minte este deschisa catre sugestie, imitatie si transmitere subliminala a mesajelor. El nu mai are modelul virginitatii in subconstient tocmai pentru ca modelul acesta a sucombat in constiinta adultilor. Absenta mode­lului virginitatii inseamna o pierdere a demnitatii, a respectului, a pretuirii de sine, o pierdere a contactului cu cele mai sanatoase valori ale sufletului omenesc. Iar asta-i din cale afara de dureros si cere solutii, capabile sa schimbe din radacini mentalitatile, modelele si valorile mincinoase, care omoara suflete de copii.

Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de