x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ne mai trăieşte ospitalitatea proverbială?

0
Autor: Gabriela Vranceanu Firea 25 Iul 2008 - 00:00

Surpriza vine atunci cînd două dintre cel mai des întrebuinţate hoteluri, pentru recepţii sau cocktailuri de lansări, evenimente de firmă, ocazii mondene, aparţinînd unor lanţuri de renume, Marriott şi Howard Johnson, sînt plasate abia pe poziţiile 18 şi 19. Clasamentul se poate modifica în timp real, pe măsura aprecierii utilizatorilor. Numai că utilizatorii nu sînt impresionaţi nici de acţionariatul VIP al unor hoteluri şi restaurante, darămite de snobimea românească ce vrea să fie văzută intrând, de exemplu, în magazinul Louis Vuitton de la Marriott

Financiarul, cel mai dinamic cotidian de business, publică topul celor mai bune hoteluri şi restaurante din Bucureşti. Un astfel de top nu este important doar pentru străinii care ne vizitează şi vor să se cazeze sau doar să  mănînce în România, fără a face o criză de nervi sau a ajunge direct la camera de gardă a vreunui spital, dar şi nouă, românilor, care mai credem încă în buna credinţă şi corecta servire atunci cînd trecem pragul hotelurilor, restaurantelor şi teraselor.

Rembrandt Hotel este primul în clasamentul membrilor tripadvisor.com. Nu i se poate contesta acestui site notorietatea, cel puţin atît timp cît este vizitat de milioane de oameni. E, aşadar, o sursă de informare de luat în seamă. Numai săptămîna trecută, a fost accesat de 22,4 milioane de persoane. Pe locul 2, în topul popularităţii, este Athenee Palace Hilton, iar pe 3 – Hotel Moxa. De pe lista primelor zece hoteluri preferate nu lispesc, în ordine, Novotel, K+K Hotel Elisabeta, Carol Park, Intercontinental, Tulip Inn şi Crowne Plaza.

Surpriza vine atunci cînd două dintre cel mai des întrebuinţate hoteluri pentru recepţii sau cocktailuri de lansări, evenimente de firmă, ocazii mondene, aparţinînd unor lanţuri de renume, Marriott si Howard Johnson, sînt plasate abia pe poziţiile 18 şi 19. Clasamentul se poate modifica în timp real, pe măsura aprecierilor utilizatorilor. Numai că utilizatorii nu sînt impresionaţi nici de acţionariatul VIP al unor hoteluri şi restaurante, darămite de snobimea românească ce vrea să fie văzută intrînd, de exemplu, în magazinul Louis Vuitton de la Marriott.

Pe de altă parte, pe un site cel puţin la fel de apreciat de rezervări online ale camerelor de hotel, respectiv pe venere.com, unde membrii pot posta, pe lîngă aprecierile personale privind o anumită locaţie, şi note date hotelurilor, după propriile aprecieri, majoritatea unităţilor de cazare din Capitală figurează ca nefăcînd rezervări online. Ceea ce pentru turistul de peste tot din lume este un adevărat dezastru. În primul rînd pentru că, sunînd, s-ar putea să ţi se răspundă foarte greu, într-o engleză aproximativă, iar la partea cealaltă a firului să dai peste o persoană plictisită şi agasată de prea multele întrebări cu caracter informativ ale  sîcîitorului turist. De aceea, folosirea serviciilor oferite de internet sînt de preferat pentru oricine din lumea asta. Netul e informat, răbdător şi are program non-stop.

Din cele 78 de hoteluri bucureştene prezente pe acest site, numai 12 fac rezervări on-line. Dintre acestea, punctajul maxim a fost primit de Carol Park Hotel, clasificat la categoria 5 stele, cu un rating de 9,2 puncte. Acesta este urmat de Suter Inn – 3 stele – cu 8,6 puncte. Au mai primit note, potrivit "Financiarul", şi Ambasador, cu un rating de 7,1,

şi Golden Tulip, 6,4 rating. De remarcat faptul ca venere.com a fost cumpărat în aceasta săptămînă de gigantul american Expedia, care deţine, printre altele, Trip Advisor şi hotels.com.

Cum rămîne, aşadar, cu ospitalitatea noastră proverbială? Cu părerea că, deşi nu sîntem o ţară supertehnologizată, efortul localnicilor, solicitudinea lor, îndemînarea şi priceperea de a fi gazde compensează lipsa noilor cuceriri ale ştiinţei? Se pare că, uşor, uşor, cade mit după mit, legat de români, şi apar altele noi. Mituri sau realităţi. Spunea cineva, pe forumul Antenei 3, că Dosarul FNI nu ar fi existat dacă românii nu ar fi fost înclinaţi, pe de o parte, cei din conducerea fondurilor, spre înşelătorie şi şarlatanie, iar cei care s-au aruncat cu capul înainte – a se citi cu banii – în fond, au vrut de fapt cîştig mare, repede, nemuncit. Aşa să fim, oare? Lacomi şi leneşi? Fără a generaliza, fireşte. Cam aşa ne văd străinii care ne vizitează. Şi după ce-i hulim ce ne mai rămîne? Poate doar să ne purtăm civilizat şi să mai aşteptăm o altă şansă.

Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de