Campanie, nu? Oficial, nu, practic, da! Încă 47 de zile pline de agitație pentru cel mai râvnit job din țara asta. Dacă am fi un neam mai pragmatic, ne-am gândi că, de fapt, niște oameni încearcă să ne convingă să-i angajăm, iar campania este, de fapt, un interviu.
Dar nu suntem pragmatici, nu? Chiar deloc! Că dacă eram, în primul rând, citeam nu doar CV-urile candidaților, dar încercam să le punem întrebări din „materia” de angajare. Ca de exemplu, din Constituție! Câte puteri sunt în statul român și cum se raportează președintele României la ele? Avem președinte sau șef al statului? E președintele membru de partid sau nu? Câte concedii are voie președintele să-și ia și care este relația lui cu Parlamentul? Sau cu Guvernul? Guvernul e al lui sau al României?
Par întrebări prostești, nu? Banale de-a dreptul. Ziceți? Că dacă stau să mă uit la ce au debitat în timp niște candidați, aș zice că-s întrebări încuietoare. Asta ca să nu zic nimic despre cei care au mai ocupat funcția asta și nu s-au săturat nici de penibil și nici de putere.
Dacă eram pragmatici, luam fiecare slogan în parte și puneam câte o întrebare. „Alături de fiecare român”. Frumos, dar cum? Suntem cam mulți! „Pentru o Românie normală”. Excelent! Da-n ultimii 5 ani ce ați făcut pentru România normală? Nu de alta, dar același candidat acum 5 ani promitea „România lucrului bine făcut!”. Nu cred că are rost să vorbim de cât de bine a făcut, ce a făcut. „Fericiți în România!”. Perfect! Proști, da’ fericiți, băuți, deci fericiți, bine plătiți, deci fericiți, plecați, deci fericiți? Cum?
Spre norocul lor și ghinionul nostru, nu suntem pragmatici. Asta înseamnă că nu punem întrebări. Avem certitudini. X e hoț, Y e leneș, Z e amator! Așa că ori votăm pentru celălalt pentru că, nu-i așa, dacă tot i-am dat like să-i dăm și-un vot ori nu votăm deloc și vedem noi ce iese pentru turul doi.
Ca pregătire de campanie, aș dori să vă reamintesc un singur lucru. Spre deosebire de acum cinci ani, când pe Facebook aveam doar Like sau pur și simplu ignore, între timp, compania lui Zuckerberg e mai sofisticată și avem „Îmi place”, „Ador”, „Haha’’, „Uau!”, „Tristeţe”, „Furie”. Primele două le dau doar la poze cu pisici, căței și apusuri. Restul zic să le folosim în campanie.