x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Părintele lui Duster, mărire și decădere

0
Autor: Dan Constantin 22 Noi 2018 - 09:50
Părintele lui Duster, mărire și decădere


Luni, butonând pe tv-uri, mi-a reținut atenția pentru câteva secunde, pe un canal francez, căderea cu peste 8 procente a acțiunilor Renault. Am mers înainte, crezând că deprecierea este efectul demonstrațiilor violente din Franța pe tema costului carburanților. Benzină scumpă, mașini noi mai puține, scad acțiunile companiilor auto - o succesiune logică prin care îmi explicam mișcarea bursieră. Apoi vine șocul: luni, la Tokyo, a fost arestat Carlos Ghosn, președintele celui mai mare grup auto al lumii, format prin alianța Renault-Nissan-Mitsubishi. Aici era cauza reală a căderii titlurilor Renault. La cei 64 de ani, libano-brazilianul adoptat de Franța se pregătea să marcheze peste câteva luni două decenii de la începerea marii aventuri a salvării Nissan, în 1999. I s-a dat credit să scoată la liman samuraiul în prag de harakiri. A închis uzine, a trimis acasă 21 de mii de angajați într-o țară în care muncitorul încheie un contract pe viață cu firma. Succesul revitalizării companiei nipone l-a adus pe Ghosn în poziția de succesor al lui Louis Schweiter la șefia Renault. De aici începe și marea aventură cu România, unde a mizat pe modelele low cost care au scos la lumină grupul francez din criza frățească auto-finanțe a anilor 2008. Logan și apoi Duster sunt creațiile unui manager de talie mondială care a repus România cu vigoare pe harta industrială a Europei. Să nu uităm cui datorăm efectul de antrenare produs în economie de Renault într-un moment în care erau puține speranțe de redresare pe pârtia industriei românești. Acum, Ghosn este sub ancheta autorităților japoneze pentru presupuse fapte de evaziune și de încălcare a legilor bursiere prin malversațiuni financiare. Sunt cercetate venituri nedeclarate de 39 de milioane de euro, legea niponă pedepsind infracțiunile respective cu maximum 10 ani de închisoare. Ghosn era plătit regește: 10 milioane de euro anual, nivel care scandalizase și statul francez, acționar minoritar la Renault. Invidiile și concurența acerbă din industria auto pot fi suport pentru scenariile conspiraționiste. Ghosn, scos din joc, lasă scena pentru apariția altor vedete. Vor prelua ele ștafeta cu Duster, Sandero și Logan, mărcile Dacia care i-au adus gloria lui Ghosn? E o întrebare la care anchetatorii nu răspund, dar o serie de imbecili îi aplaudă crezând că refrenul ,,DNA să vină să vă ia!” a ajuns până la Tokyo. Să urmărim subiectul pentru că ne va interesa mai mult decât pare la prima vedere.

Citeşte mai multe despre:   duster,   Renault,   ghosn

Serviciul de email marketing furnizat de