x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Planeta bulversată

0
Autor: Tudor Octavian 09 Mar 2009 - 00:00

SCRIITORUL DE LA PAGINA 3



Despre unul din filmele ajunse pe piaţa românească, reclama americănească însoţitoare spune că "a bulversat toată planeta". În cinematograful unde rula filmul nu intra nimeni. Era evident că o bună parte din planetă avea să rămână nebulversată.

Câteva ceasuri mai târziu, i-am întrebat pe doi tineri, care tocmai ieşeau cu ochii cârpiţi de statul în întuneric, dacă fuseseră bulversaţi de film şi tinerii au ridicat din umeri.

În cele câteva publicaţii săptămânale, care anunţă premierele şi noile apariţii editoriale, sunt tipărite şi aprecierile unor critici, de regulă newyorkezi. Delirurile elogioase ale acestora dovedesc existenţa unei veritabile industrii a superlativelor. Singura părere de critic, care m-ar convinge că merită să văd un film sau să cumpăr un roman tradus de curând, ar fi că filmul e bun şi că romanul e şi el pur şi simplu bun. Laudele cumpănite însă au ieşit toate din uz. Orice lucru, care pare a impune şi un calificativ, e genial, formidabil, super. E greu să scapi nebulversat din năvala agresivă a reclamei cu pretenţii intelectuale, mai ales că multora le place să se dea mari preluând în limbajul cotidian inventarul de exagerări al comerţului cultural. Pentru francezi, cel puţin, totul e magnific: vremea, friptura, anturajul, ceaiul...

Am numărat, în paginile de "Matrimoniale" dintr-un număr recent al revistei "Anunţul telefonic", oferta publicitară la curve şi am aflat că şaptezeci şi opt sunt adorabile, aproape toate senzuale şi seducătoare, iar când am înaintat în jungla celor circa o mie şase sute de strigări erotice, am realizat că şi aici creativitatea promoţională e la maximum.

Iată, pentru ştiinţa cititorilor fără complexe de dicţionar cum e târfa ieftină din România. E în chip majoritar blondă, e atrăgătoare, sexoasă, deosebită, dulce, focoasă, stilată, capabilă, rafinată, pasio­nală, nonconformistă, apetisantă, fierbinte, cârlionţată, suavă, naturală, simpatică, manierată, nebunatică, discretă, fină, perversă, experimentală, fiţoasă, curată, divă, serioasă, sinceră, optimistă, prezentabilă, abilă, siliconată, dotată, jucăuşă, romantică, într-un cuvânt perfectă. O cheamă Alexandra, Andreea, Bianca, Andra, Denisa, Alina, Adela, Anda şi preferă bărbaţii generoşi, curaţi şi bine crescuţi.

Generozitatea e prioritară, ceea ce înseamnă că fluctuaţiile pieţei le dau o şansă şi bărbaţilor slinoşi şi prost crescuţi. Aşa e de când lumea, când marfa e proastă, se înmulţesc laudele. Mi s-a întâmplat ca, răsfoind publicaţiile plătite să nu precupeţească vorbele mari, apropo de premierele cinematografice ale săptămânii şi de ultimele apariţii editoriale, să nu mai ştiu ce citesc: reclame la sexul de larg consum sau informaţii culturale. Sunt tot mai greu de deosebit unele de altele.
Citeşte mai multe despre:   editorial

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de