x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Politicienii sunt marketați fix ca produsele bancare proaste

0
Autor: Ionuț Bălan 05 Oct 2021 - 07:30
Politicienii sunt marketați fix ca produsele bancare proaste


Un expert/consultant e o persoană care a făcut toate greșelile posibile într-un domeniu foarte restrâns de activitate, arată o lege a lui Murphy. Dar eu nu vreau să iau în derâdere rolul consultanților, ci doar să atrag atenția că într-o țară ca România nu prea au cum să aibă rezultate. Și când spun asta nu doresc să merg pe linia că într-o economie lipsită de sofisticare, ca a noastră, interesul nu trece de nivelul de meșter, ci să pun indexul pe categoria de consultanți care încearcă să ajute partidele să câștige alegeri. Ei sunt cei care elaborează concepte de marketing, dar nu unele inofensive, precum cel „cumperi - bine, nu, iarăși bine”, ci dure, cu implicații sociale, propagandă în stare pură.

 

Da, însă precum în bancul cu femeile care se prefac pentru că ele cred că bărbaților le pasă, starea dominantă în România e cea de neîncredere și atunci sloganurile și tehnicile de manipulare sunt tratate cu indiferență, orice ar transmite.

Ca să detaliez, pentru a fi aleasă formațiunea politică X sau Y e nevoie ca în prealabil românii să se prezinte la vot, abia după ce ajung acolo un consultant își poate face numărul. Dar cei mai mulți nu se deplasează din cauza neîncrederii în clasa politică și atunci poate veni orice expert, recomandat de câștigarea alegerilor de către Trump sau Berlusconi, pentru că la final va încerca să se dezvinovățească că a dat „meditații” unei piețe atipice.

De fapt, nu-i nimic atipic, ci lipsește încrederea, care se încearcă a fi substituită cu șantaj și complicitatea. Atunci când vorbim de încredere discutăm de predictibilitate și consecvență. Acestea se obțin doar ca urmare a promovării valorilor educaționale și a transparenței. Din aceste două valori și consecvență rezultă caracterul.

Dar apropo de șantaj și complicitate. Din câte se observă, transparența e prima sacrificată, după care dispar din punct de vedere moral și etic valorile educaționale. Iar ca urmare a absenței lor sunt puse în față marketingul și propaganda, care reprezintă cam același lucru, însă aplicate în domenii diferite.

Dacă nu ar fi lipsit educația și transparența societatea nu se putea conduce pe axa marketing-propagandă-șantaj-complicitate. Consecvența e un element comun al încrederii reale și al șantajului/complicității, cu precizarea că la această din urmă secvență lipsește caracterul.

Și sigur că există entități statale, precum SUA, unde încrederea s-a pierdut. Dar spunând asta înseamnă că a existat, nu ca la noi unde, deși se spune că am avea o economie capitalistă, în loc să se concureze mărfurile oferite din abundență pe piață e reprimat consumul, ca să ajungă puținul la toți.


Serviciul de email marketing furnizat de