x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Soluţia corectă a referendumului

0
Autor: Robert Veress 01 Aug 2012 - 10:20

Guvernul ar trebui sa solicite Curtii Constitutionale o pasuire de o luna inainte de pronuntarea verdictului asupra referendumului, cu un scop precis: in acest interval, ar urma sa se confirme existenta tuturor celor din listele electorale, care nu au votat si nici nu se regasesc in listele CNAS.

Altfel, dupa dovezile aparute in ultimele doua zile, orice verdict ar da, acum, Curtea Constitutionala, ar fi prost si injust, nedreptatind una dintre tabere. Respectiv, ar sfida adevarul, logica si bunul simt, in varianta invalidarii referendumului. Dar, ar sfida legea si argumentele juridice, in varianta validarii.

Conform datelor oficiale prezentate de Institutul de Statistica si de Casa Nationala a Asigurarilor de Sanatate, coroborate si cu rezultatul scrutinului din 2003, rezulta ca, in REALITATE, populatia votanta a Romaniei este DECISIV mai mica decat cea din listele electorale. Adica, referendumul trebuie validat.

Legea spune, insa, ca la referendum participa cei inscrisi in listele electorale intocmite de Ministerul Administratiei si Internelor.

Curtea Constitutionala nu este un Sfat al Poporului, care Sfat ar trebui sa cantareasca toate argumentele prezentate de partile interesate inainte de judecarea unui caz de constitutionalitate. Curtea Constitutionala trebuie sa constate doar daca legea este respectata. Verdictul Curtii trebuie sa fie in litera legii, a Constitutiei, si abia apoi in spiritul ei. Legea fiind clara, in acest caz, spiritul legii, respectiv numarul REAL al electorilor, cad in plan secundar, cata vreme nu exista un argument INDUBITABIL, care sa invalideze listele electorale. Or, listele de la INS si CAS sunt argumente solide, dar nu indubitabile, din pacate.

Totusi, invalidand referendumul, inclusiv judecatorii Curtii ar sti ca au dat un verdict absurd, incorect, de vreme ce noi toti suntem constienti cum stau, in realitate, lucrurile.

Ne aflam, prin urmare, intr-un blocaj, iar solutia iesirii din el am prezentat-o in introducere.

Daca s-ar proceda astfel, dupa ce existenta electorilor din listele MAI ar fi confirmata/infirmata, s-ar obtine un argument cat se poate de solid pentru decizia Curtii Constitutionale.

Ramane de vazut doar daca MAI are capacitatea tehnica de a confirma listele electorale intr-un termen de o luna de zile. Fara a avea pretentia infailibilitatii, iata cum vad eu ca ar trebui desfasurat acest proces.

Ar trebui emisa o hotarare de guvern, care sa prevada:

1. Publicarea de anunturi, in regim de urgenta, in medii din tara si din strainatate, prin care, cetatenii romani majori care nu se regasesc in evidentele Casei Nationale a Asigurarilor de Sanatate si nu au participat la referendum, desi aveau dreptul legal sa o faca, sa fie solicitati ca, in termen de 15 zile, sa isi confirme existenta – prin prezentarea la sectiile de politie (in tara), ori la ambasade/consulate (in exterior).

2. In cazul persoanelor nedeplasabile, confirmarea ar urma sa se faca de agentii de politie sau personalul ambasadelor/consular, prin prezentarea la resedinta anuntata de persoanele respective.

3. Evident, anuntul ar urma sa prevada si solicitarea adresata rudelor sau cunostintelor persoanelor decedate, prezente in listele electorale, de a certifica sau macar de a notifica decesul. In acest scop, listele de alegatori ar urma sa fie publicate pe site-ul MAI, precum si la sediile tuturor administratiilor locale, respectiv misiunilor diplomatice.

4. Anunturile la care am facut referire, mai sus, ar trebui sa prevada si obligatia MAI de notificare scrisa a cetatenilor din listele electorale, cu confirmare de primire.

5. In faza urmatoare, agentii MAI si personalul misiunilor diplomatice ar urma sa verifice situatia celor care nu si-au confirmat existenta si pentru care nu s-au primit certificate de deces. In vederea indeplinirii acestui proces, personalul misiunilor diplomatice din tari precum Spania, Italia, Marea Britanie, Germania, ar trebui suplimentat, provizoriu, cu agenti MAI detasati in interes de serviciu.

6. Cetatenii carora nu le va putea fi confirmata existenta, dar pentru care nu se vor obtine nici certificate de deces, vor fi radiati, provizoriu, din listele electorale, urmand ca situatia lor sa fie clarificata, ulterior.

Evident, este vorba de un proces costisitor si care va pune probleme la aplicare. Dar, din punctul meu de vedere, este preferabil unei solutii bazate pe datele existente, neconcludente.

Tot evident este ca, daca Traian Basescu si-ar iubi tara, ar demisiona, pentru a permite iesirea din blocaj, intr-un mod mult mai simplu. Dar aceasta solutie, pur si simplu, nu o putem lua in calcul.


Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de