x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Editoriale Toleranță zero față de poziția „ghiocelului sfios” în toate cazurile de discriminare a românilor și a României!

Toleranță zero față de poziția „ghiocelului sfios” în toate cazurile de discriminare a românilor și a României!

de Serban Cionoff    |    05 Apr 2023   •   14:34
Toleranță zero față de poziția „ghiocelului sfios” în toate cazurile de discriminare a românilor și a României!

Cu câteva zile în urmă, pe mai multe canale mass media au circulat  informaţii despre tratamentul discriminatoriu, de-a dreptul bădăran, aplicat conaţionalului  nostru Alexandru Hegyi căruia i-a fost anulată rezervarea făcută la un hotel din localitatea olandeză Tilburg pe motiv că hotelul respectiv ,,nu primeşte români’’şi că românii sunt implicaţi în activităţi ilegale.

Pe bună dreptate, imediat după ce aceste informaţii au devenit publice, au apărut şi o mulţime de comentarii  în care se solicita ca Ministerul Afacerilor Externe, prin intermediul ambasadei ţării noastre la Haga, să se implice în cercetarea acestui revoltător caz, acordând asistenţa consulară lui Alexandru Hegyi şi, totodată, să ia atitudine fermă faţă de declaraţiile profund incorecte şi neprietenoase la adresa românilor. Printre cei care au exprimat asemenea opinii numărându-se şi subsemnatul, fapt care mă determină să revin, salutând reacţia promptă şi demnă a Ministerului Afacerilor Externe care, în precizările pe care le-a dat ieri publicităţii, informează că s-a sesizat imediat şi că, prin intermediul Ambasadei României, s-a implicat în elucidarea situaţiei. În acest scop, ambasada a luat legătura atât cu Alexandru Hegyi, cât şi cu primăria oraşului Tilburg şi cu managerul hotelului respectiv.

 Demers în urma căruia, primul lucru care a ieşit la iveală a fost că motivarea refuzului  cazării cetăţeanului români în hotel ar avea la bază o înţelegere cu primăria localităţii Tilburg este o minciună crasă. Primăria municipiului olandez, prin purtătorul său de cuvânt, negând categoric ideea că ar fi dat o asemenea decizie. În plus, de câteva zile, proprietarul hotelului nu putut fi contactat, situaţie care,şi ea, reprezintă un argument pentru a conchide că este ceva putred în toată povestea. Concluzie pe care confirmă şi o susţine RADAR, agenţia care se ocupă de politici antidiscriminatorii, care a transmis  conaţionalului nostru că, în urma situaţiei create, a renunţat la colaborarea cu hotelul respectiv. În consecinţă numele acestuia nu mai poate fi găsit pe platforma pentru rezervări.

Respectând adevărul faptelor, trebuie să menţionez că, înainte ca Ministerul de Externe şi, implicit, ambasada României, să se sesizeze şi să se implice în legătură cu acest caz, turistul român s-a adresat agenţiei Radar, de la care a şi primit răspunsul la care m-am referit. Dar trebuie să spunem şi că demersul corect şi riguros al diplomaţiei române a dat un plus de autoritate şi de putere de convingere cererilor sale perfect îndreptăţite.

 În aceeaşi ordine de idei, merită reţinut acel pasaj din comunicatul de presă potrivit căruia „Ministerul Afacerilor Externe român va manifesta intoleranţă zero şi va acţiona prompt şi ferm oricând vor apărea date de discriminare la care ar fi supuşi cetăţeni români”. Există, în acest sens, două principale motive. Primul este acela că,în prezent, Alexandru Hegyi, cetăţean român născut la Timişoara, locuieşte în Japonia, mai precis la Kyoto, aşa încât, într-o abordare obtuză, birocratică, de vreme ce acesta nu locuieşte pe pământ românesc, cazul putea fi clasat sau pasat altor autorităţi. De aceea, consider că Ministerul Afacerilor Externe a procedat foarte corect şi a demonstrat că Departamentul pentru românii de pretutindeni este o entitate care îşi onorează titulatura şi mandatul.

 Cel de al doilea şi, de fapt, principalul motiv pentru care am dorit să consemnez reacţia Ministerului Afacerilor Externe este acela că ea vine după o cam lungă perioadă în care alte manifestări de discriminare a României şi a românilor care s-au produs peste hotare au fost trecute cu vederea adoptându-se multe prea păguboasa „poziţie a ghiocelului sfios”. Zice-se pentru că epitetele denigratoare şi lecţiile de bună purtare vin de la state, instituţii şi persoane care au la activ o mare experienţă şi foarte multă ştiinţă întru ale democraţiei  şi ale statului de drept. Lecţii care,însă, nu întotdeauna s-au dovedit a fi avut motive reale şi bune intenţii, dar de pe urma cărora am fost puşi pe coji de nucă şi transformaţi în elevul problemă al Uniunii Europene. Cazul ultra-prelungitului dosar  MCV pentru România fiind cel dintâi exemplu, dar nu şi singurul. De aici şi perfecta îndreptăţire a  mesajului redutabilului diplomat şi jurist Titus Corlăţean: „Să ne iasă din cap complexele de inferioritate’’.Complexe de inferioritate pe care le întreţine şi le exprimă această neinspirată ,,poziţie a ghiocelului sfios”. De la sine înţeles fiind că replicile noastre nu pot avea motivare şi credibilitate decât dacă se vor baza pe dovezi solide şi pe argumente convingătoare.   

  Foarte adevărat, de data asta, Ministerul Afacerilor Externe a reacţionat,repet şi întăresc: de o manieră salutară şi corectă, dar numai faţă de un caz petrecut (să zic aşa) la nivel local. De aceea, cred că putem şi trebuie să cerem diplomaţiei româneşti şi ministerului de resort să adopte aceeaşi poziţie ori de câte ori asemenea declaraţii şi manifestări cu caracter discriminator şi denigrator la adresa României şi a românilor ar putea veni de la persoane şi instituţii situate la nivele mai înalte ale puterii din state şi organisme europene sau multinaţionale.

 De aici, concluzia finală a acestor însemnări: da, toleranţă zero faţă de toate manifestările de discriminare a românilor şi de denigrare a României şi, în egală măsură, toleranţă zero faţă de „poziţia ghiocelului sfios” faţă de acestea!

×