A invoca un aşa-zis patriotism la raft înseamnă a-ţi bate joc de patriotismul autentic. Dacă e un patriotism la raft, de ce n-ar fi unul şi pe şoseaua de centură?
1 Refuzul celor doi candidaţi la funcţia de premier – Mircea Geoană şi Theodor Stolojan – de a participa la o dezbatere cu actualul premier privind soluţiile de contracarare a Crizei economice în România.
Cei doi şi-au motivat refuzul prin grija de a nu-i aduce un spor de capital electoral lui Călin Popescu Tăriceanu, cel care le-a trimis o invitaţie la dezbatere.
E greu de presupus că participând la o dezbatere iniţiată de liderul PNL, liderii PSD şi PDL l-ar fi ajutat pe actualul premier să convingă electoratul că se preocupă de soluţionarea crizei. Poate că iniţiativa ar fi fost bine primită de electoratul PNL. Atât electoratul PSD, cât şi electoratul PDL ar fi luat aminte la soluţiile oferite, în cadrul dezbaterii, de către Mircea Geoană şi Theodor Stolojan. Mai ales că, redusă la confruntarea de soluţii privind Criza, dezbaterea ar fi dat electoratului posibilitatea să discearnă între diferitele programe economice.
2 Denunţarea de către Traian Băsescu a felului în care televiziunile abordează criza economică din România.Cu prilejul vizitei făcute la combinatul siderurgic Mechel din Campia Turzii, domnul preşedinte a declarat: "Apocalipsa televizată nu e reală, dacă în fiecare seară transmiteţi la televizor că două sute de muncitori au fost disponibilizaţi dintr-o parte, trei sute din alta, se creează impresia dezastrului". Din câte se vede, domnul preşedinte nu s-a referit la nişte exagerări de tip senzaţionalist, ci la informări corecte ale presei despre disponibilizările de la diferite întreprinderi din ţară. Dincolo de faptul că astfel de informări ţin de misiunea presei, criticând alarma trasă de media în legătură cu efectele Crizei în România, domnul preşedinte dovedeşte că nu pricepe una dintre cauzele posibilului dezastru din ţara noastră: frenezia consumismului. Relatând harnic despre semnele Crizei în România, presa îşi aduce o importantă contribuţie la atenuarea dezastrului. Făcându-i pe români să fie mai cumpătaţi în perioada următoare.
3 Campania dusă de Evenimentul zilei sub genericul Patriotismul de la raft pentru transpunerea în viaţă a înaltelor indicaţii de la Cotroceni. Nota de bombasticism a titlului ne aminteşte de zbaterea Scânteii dinainte de 1989 de a găsi metafore pentru literaturizarea gesturilor şi declaraţiilor lui Nicolae Ceauşescu. Ziariştii sunt de la natură suspicioşi cu gesturile şi declaraţiile politicienilor. Precipitarea celor de la Evenimentul Zilei de a saluta, ba mai mult, de a cânta indicaţia lui Traian Băsescu privind consumul exclusiv de produse româneşti are mai degrabă legătură cu slugărnicia decât cu gazetăria. Dar nu numai atât. Patriotismul e un sentiment profund, convocat să se verifice în momente cruciale pentru ţară. Patriotismul nu se verifică în oprirea la stop şi în suflatul nasului doar în batistă. A invoca un aşa-zis patriotism la raft înseamnă a-ţi bate joc de patriotismul autentic. Dacă e un patriotism la raft, de ce n-ar fi unul şi pe şoseaua de centură? Nu de alta, dar "fetele" noastre ar trebui şi ele să se orienteze exclusiv spre români, consumul de turci riscând să adâncească şi mai tare Criza!
4 Trâmbiţarea de către PDL a locului întâi în sondajele din aceste zile. Liderii PDL fac mare caz de situarea pe locul întâi în sondaje. Traian Băsescu insistă în a proclama că domnia sa va pune un premier indiferent de rezultatul scrutinului de la 30 noiembrie 2008. Electoratului PDL i se va induce astfel credinţa că, oricum, formaţiunea sa va fi la guvernare. Dacă e aşa, ce rost are să se mai mobilizeze pentru a merge la vot?!
5 Confesiunile publice ale lui Gabriel Liiceanu despre cum se dă el dimineaţa, în baie, cu o cremă de corp.
Ce importanţă are pentru cititor ce face în baie un intelectual? Cu adevărat important pentru cititor ar fi să afle cum scrie Gabriel Liiceanu.
Citește pe Antena3.ro