Intre 2 si 10 octombrie, simultan cu notoriul, prin partile noastre, Golden Drum se desfasoara la Florenta "Ad Spot Award", un festival de publicitate mult mai nisat, dedicat campaniilor cu buget redus si campaniilor sociale.
Festivalul este prezidat de Pier Federico Leone, fondatorul ADEE, asociatie culturala nonprofit, alaturi de care a initiat Ad Spot Award. Pier Federico Leone si-a inceput cariera ca si creativ in mari agentii de publicitate din Milano, Paris, Londra. Din cate am aflat de la acesta, in 2006 nu s-a inscris in competitia florentina nici o campanie romaneasca. La Ad Spot Award 2006, China este tara care isi va prezenta pe larg creativitatea din segmetul focalizat de festival.Jurnalul National: De ce un festival dedicat exclusiv publicitatii cu buget mic si campaniilor sociale?
Pier Federico Leone: Ad Spot Award s-a nascut in 1991 si era atunci integral dedicat spoturilor cu buget mic. Am observat deja in acei ani ca multe dintre campanii erau dedicate comunicarii sociale. De altfel, adesea pentru campaniile de comunicare sociala exista produse pro-bono sau cu buget redus.
Din 1993 am hotarat sa dividem cele doua gale de premiere, si s-au nascut Ad Spot Low Budget si Ad Spot Non-Profit. Obiectivul nostru este acela de a pune in lumina aceste sectoare pentru a focaliza atentia pe doua segmente importante ale publicitatii aflate in crestere puternica, care implica majoritatea profesionistilor sectorului si de a sublinia efortul creativ de rezolvare a unor probleme dificile de comunicare.
Buget
La ce se refera limitarea de buget si ce fel de media aveti in vedere?
O idee buna nu ar trebui sa lipseasca unei campanii de comunicare reusite, chiar si atunci cand exista bugete mari la dispozitie. Dar, cand dispui de putini bani, trebuie sa fie optimizate resursele bazandu-te pe o idee creativa capabila sa poata rezolva problema. Limitarea noastra de buget se refera doar la bugetul de productie si aceasta optimizare a costurilor ii priveste atat pe regizori, cat si productiile. Si pentru acelasi motiv luam in considerare doar spoturile, deoarece ar fi imposibil sa evaluam un buget mic si pe alte media.
Care este finalitatea Ad Spot Award?
Obiectivul pe care ni l-am propus mereu este acela de a crea un organism special de observare a acestor sectoare ale comunicarii. Nu ne propunem insa ca munca noastra sa se termine o data cu acordarea de premii, in special cu acordarea premiilor nonprofit. Tocmai de aceea am creat "Society&Social", o initiativa itineranta prin care tot materialul strans cu ocazia Festivalului AD Spot Non- Profit va fi repropus profesionistilor, studentilor si publicului, pentru a diseca si analiza mesajele continute in campaniile sociale. Aceasta initiativa, care se bucura de un interes crescand, a fost purtata in multe orase italiene si, in viitor, speram ca va merge si in afara.
Cum sunt inscrierile de anul acesta?
Inscrierile sunt inca in curs pentru aceasta editie, dar avem deja 300 de campanii inscrise din 35 de tari, din Argentina pana in Vietnam. Agentiile participante fac parte din marile retele, Saatchi&Saatchi, Publicis, BBDO, Euro ESCG, McCann, JWT, pentru a cita doar cateva dintre ele, dar sunt inscrise si agentii locale.
Ce locuri poți să vizitezi în Maramureș dacă mergi de Crăciun sau Revelion în 2024. Cele mai frumoase obiective turistice iarna
Citește pe Antena3.ro
Exista o participare romaneasca la Ad Spot Award 2006?
Din pacate, anul acesta nu avem inca nici o inscriere din Romania si, in general, din tarile din estul Europei participarea este foarte slaba. Poate interesul vostru se orienteaza in special spre festivalul mai apropiat, Golden Drum. Speram ca in viitor festivalul nostru va fi mult mai cunoscut si apreciat.
Prezente noi
Anul acesta, China se va bucura de o expunere aparte a campaniilor low budget si a campaniilor sociale. Cum comentati creativitatea chinezeasca?
Incepand cu acest an, am hotarat sa dedicam fiecare an unui premiu special pentru creativitatea sociala in tari pe care le remarcam ca emergente in panorama publicitatii internationale. Am hotarat sa invitam China, o tara care explodeaza in acesti ani pe piata internationala, dar care abia incepe sa se confrunte cu terenul comunicarii sociale. Creativitatea sociala chineza vizeaza in principal temele de mediu si sanitare, intr-un climat cultural de mare traditie si, de asemenea, in cateva aspecte legate de drepturile civile. Asadar, ne-am gandit la un premiu special ca la o oportunitate de a evalua mai bine aceasta realitate emergenta. Completam in aceste zile dosarul cu materiale care vor fi expuse in zilele festivalului, intre 2 si 10 octombrie la Florenta. La 7 se va tine o conferinta pe aceasta tema, cu interventia expertilor in sector. Pregatim, de asemenea, implementarea comunicarii sociale din "restul lumii" la Pechin in 2007.
CREATIVI CU BANI PUTINI
| ||
|