Succesul expoziţiei “Armata de teracotă a primului împărat al Chinei” a plasat British Museum pe primul loc în topul atracţiilor turistice din Londra, cu 5,5 milioane de vizitatori în 2007
Succesul expoziţiei “Armata de teracotă a primului împărat al Chinei” a plasat British Museum pe primul loc în topul atracţiilor turistice din Londra, cu 5,5 milioane de vizitatori în 2007, a anunţat, luni, Asociaţia celor mai populare site-uri turistice (ALVA), informează AFP. Numărul persoanelor care au vizitat celebrul muzeu londonez a crescut cu 12% faţă de 2006, British Museum surclasând astfel fostul lider al topului atracţiilor turistice din Londra, Tate Modern (5,2 milioane de vizitatori), a precizat ALVA. British Museum îşi datorează popularitatea în creştere expoziţiei “Primul împărat: armata de teracotă din China”, deschisă până pe 6 aprilie, care a trezit un interes aproape fără precedent, de la prezentarea în public a măştii din aur a lui Tutankamon, în 1972. Muzeul a prezentat 120 de obiecte din teracotă aparţinând unei colecţii care a rămas îngropată timp de peste 2.000 de ani în mausoleul lui Qin Shihuang, primul împărat al Chinei, cel care a unificat principatele chineze în 221 î.Hr.
După British Museum şi Tate Modern, în topul celor mai populare atracţii turistice urmează, în ordine, muzeul de artă National Gallery (4,1 milioane de vizitatori) şi Muzeul de istorie naturală (3,6 milioane). Pe poziţia a şaptea s-a clasat prima atracţie din top care nu este un muzeu, Turnul Londrei (2 milioane de vizitatori).