Astazi este Ziua Mondiala a WC-urilor, asa cum a decretat "Asociatia Mondiala a Toaletelor", cu sediul in Singapore, in urma cu 10 ani.
In ciuda numelui hilar, "Asociatia Mondiala a Toaletelor" are un scop nobil - promovarea igienei si atragerea atentiei asupra faptului ca o treime din polulatia planetei nu are acces la un sistem decent de canalizare.
Cu toate acestea, conventiile anuale ale producatorilor de toalete care fac parte din Asociatie sunt mai degraba ocazii de a prezenta lumii closetele de ultima generatie, creatii demne de un film SF, dar si cu preturi pe masura.
Unele toalete sunt atat de sofisticate, incat au nevoie de o consola speciala cu touch screen pentru a putea fi utilizate.
Toaleta Numi, a producatorului Kohler, de exemplu, disponibila la pretul de 6.500 de dolari, are incorporate un purificator de aer, un umidificator, un filtru pe baza de carbune pentru odorizarea aerului, pe langa capacul care se ridica la comanda consolei si se coboara singur, cand presiunea de pe capac dispare.
Mai mult, capacul si taburetele pe care stau picioarele pot fi inlalzite, iar toaleta are si un set de boxe atasat, la care se poate asculta muzica fie in format MP3, fie la radio (inclus si el in toaleta).
Closetul are si LED-uri incluse, astfel incat poate servi ca sursa de iluminat.
Cine nu vrea un closet intreg, ci doar un capac destept, poate opta pentru produsul "Sensowash", de asemenea suficient de complex incat sa aiba nevoie de o telecomanda.
Capacul poate regla nu doar propria temperatura, dar si temperatura aerului din jur. De asemenea, capacul poate pastra in memorie preferintele utilizatorilor, astfel incat nu trebuie sa fie programat decat o singura data, iar apoi va recrea conditiile preferate ale detinatorului.
Capacul poate retine in memorie doua profiluri, iar senzorii de greutate il vor face sa-si dea seama daca pe el s-a asezat domnul sau doamna.
Capacul se curata singur, gratie unor jeturi de apa si poate servi si ca lampa, pe timp de noapte.
Cea mai scumpa toaleta de serie, insa, nu este una "inteligenta", ci doar una care aduce mai mult a decoratiune interioara.
Realizata de producatorul japonez Toto Miyabi, aceasta toaleta costa 12.000 de dolari si are componente aurite, capac si invelitoare din bambus, precum si incrustatii cu aur de 24 de carate in diferite modele.