x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Campanie: Mai conserva si tu ceva!

0
Autor: Alina Nasta 25 Noi 2006 - 00:00
Campanie: Mai conserva si tu ceva!


Poti stopa braconajul si defrisarile printr-un simplu clic. Cei sapte ani de acasa nu vin o data cu 1 ianuarie 2007. Nerespectarea legilor Uniunii Europene va avea consecinte mult mai drastice decat pana acum. Campania lansata de Ogilvy pentru World Wild Fund For Nature este prima initiativa ecologica de anvergura din Romania.

Poti stopa braconajul si defrisarile printr-un simplu clic. Cei sapte ani de acasa nu vin o data cu 1 ianuarie 2007. Nerespectarea legilor Uniunii Europene va avea consecinte mult mai drastice decat pana acum. Campania lansata de Ogilvy pentru World Wild Fund For Nature este prima initiativa ecologica de anvergura din Romania.
Cei de la Ogilvy Group au meritul de a sustine primul proiect al WWF (organizatie inernationala renumita pentru actiunile sale de conservare a naturii) in Romania. In ceea ce priveste campania WWF, Andreea Dumitru, Account Director la Ogilvy & Mather, si Luminita Tanasie, Coordonator Programe WWF in Romania, ne-au povestit, in exclusivitate, toate detaliile.

Jurnalul National: Care a fost conceptul creativ al acestei campanii?
Andreea Dumitru: Numele campaniei e "Un simplu clic". Conceptul creativ al campaniei: "Nu ai idee cat de simplu e sa ajuti la salvarea Parcurilor Nationale din Romania". Obiectivul campaniei este acela de a "strange cat mai multe adeziuni prin simpla vizitare a website-ului www.panda.org/romania si semnarea petitiei pentru salvarea bogatiilor naturale ale Romaniei". Campania se concentreaza pe evidentierea diferentei pe care o poate face un simplu clic pentru sustinerea cauzei Parcurilor Nationale. Executiile campaniei invita privitorul sa actioneze, sa se implice efectiv pentru a obtine rezultate. Mesajul transmis este foarte clar: "E foarte simplu sa ajuti la salvarea bogatiilor naturale din Romania".

World Wild Fund For Nature este o organizatie renumita pentru actiunile sale de a salva mediul inconjurator. In ce masura credeti ca o astfel de organizatie va reusi sa-si atinga obiectivele?
Luminita Tanasie: WWF - este o organizatie internationala care deruleaza proiecte de conservare a naturii in peste 130 de tari. Rezultatele obtinute pana in prezent la nivel international (de exemplu, amenajarea unui Parc National in Austria, in Lunca Dunarii, intr-o zona pe care, initial, se dorea construirea unei autostrazi) sau in Romania (sprijinirea initiativei care s-a concretizat in interzicerea pescuitului la sturioni in Dunare pe o perioada de 10 ani) arata ca actiunile si proiectele WWF reusesc sa isi atinga obiectivele de conservare.

Constientizare

Prin ce activitati incercati sa deteminati publicul larg sa constientizeze si sa inteleaga problemele existente?
L.T.: "Salvati Parcurile Nationale din Romania" este prima activitate de acest fel a WWF in Romania. Romania are un capital natural exceptional: Parcuri Nationale si Naturale; specii de plante si animale rare amenintate cu disparitia, al caror statut este periclitat in alte tari europene; rezervatii ale biosferei - Delta Dunarii, Muntii Retezat si Muntii Rodnei; 1.073 km de Dunare si paduri virgine. WWF a realizat anul acesta un studiu privind cele mai importante probleme cu care se confrunta ariile protejate in Romania. Rezultatele au aratat ca acestea sunt: proiectele de dezvoltare care nu tin cont de conservarea naturii; constructii ilegale ridicate in ariile naturale protejate; exploatarea ilegala a padurilor; poluarea; braconajul. Oamenii nu constientizeaza efectele pe termen lung ale distrugerii naturii. Este trendy sa ai vila in mijlocul padurii si sa te plimbi cu ATV-ul in zonele protejate, fara sa te gandesti la efectele asupra mediului. Campania media are rolul de a trezi interesul oamenilor pentru subiecte care tin de protectia naturii si de a-i face sa gandeasca altfel atunci cand merg in vacanta sau in week-end intr-o zona naturala. Incercam sa incurajam iesirea din pasivitate in ceea ce priveste problemele cu care se confrunta aceste zone.

Demers

Ce rol au autoritatile in aceasta campanie? Sunt dispuse sa sustina proiectele pe care doriti sa le desfasurati?
L.T.: Campania WWF se concentreaza pe strangerea de semnaturi pentru petitia online "Salvati Parcurile Nationale", adresata presedintelui si primului-ministru. In petitie se mentioneaza cateva dintre cele mai importante masuri in opinia WWF, pe care autoritatile competente trebuie sa le ia pentru a stopa distrugerea ariilor protejate.Una dintre problemele identificate o reprezinta lipsa de sprijin politic si financiar din partea autoritatilor, ceea ce face ca administrarea si protectia acestor zone sa fie extrem de dificile. In acest sens, campania isi propune sa arate ca publicul larg sprijina si recunoaste valoarea acestor arii naturale protejate si, astfel, sa transmita un mesaj si autoritatilor. Autoritatile nationale/regionale/locale cu responsabilitati in ceea ce priveste protectia mediului trebuie sa aiba un cuvant mai greu de spus si sa participe la luarea deciziilor privind implementarea proiectelor de dezvoltare. Astfel, se vor putea alege de la inceput solutii cu impact redus asupra naturii si cu beneficii pentru comunitati.

Stiu romanii sa se comporte in mediul natural? De unde ar trebui sa primeasca informatii in acest sens?
L.T.: Exista in Romania oameni care respecta natura si pentru care o iesire la iarba verde nu inseamna generarea a zeci de kilograme de gunoi pe care sa le lase in padure. Dar sunt multi care nu stiu cum sa se comporte, nu le pasa de astfel de lucruri. De unde ar trebui sa primeasca informatii? Un comportament care sa respecte mediul ar trebui sa fie de bun-simt. Un rol important il poate avea insa scoala, mass-media si, nu in ultimul rand, ONG-urile de profil.

Au agentiile de publicitate un rol important? Au fost realizate materiale/ spoturi pana acum?
L.T.: Rolul agentiilor de publicitate este sa inteleaga foarte bine specificul proiectelor, al activitatilor, mesajul si sa il transmita intr-un mod cat mai simplu si creativ. Spoturi si materiale de informare cu privire la protectia mediului au mai fost realizate; nu exista insa foarte multe proiecte de anvergura, nationale, care sa aiba si o mediatizare pe masura.

Ce masuri ar trebuie luate pentru ca oamenii sa fie mai atenti cu mediul inconjurator?
L.T.: In primul rand, oamenii ar trebui sa cunoasca bogatiile naturii, pentru a putea intelege valoarea acestora atat ca resursa pentru viata lor de zi cu zi, cat si pentru diversitatea biologica. Asadar, programele de educatie in acest domeniu nu sunt niciodata de ajuns. Nu ne referim numai la educatia din scoli, ci si la diseminarea informatiilor despre proiecte de succes care au reusit crearea unui echilibru intre dezvoltarea activitatilor umane si conservarea naturii intr-o anumita zona. In al doilea rand, autoritatile competente trebuie sa fie de partea naturii si sa vegheze la respectarea legilor de protectie a mediului, prin neautorizarea activitatilor nepermise in zonele naturale protejate si prin pedepsirea celor care incalca aceste legi.
Sansa. Salvand mediul, te salvezi pe tine.


Armonizarea legislatiei

De ce abia acum asistam la o astfel de campanie, are legatura cu aderarea Romaniei la UE si cu implementarea legislatiei comunitare?
L.T.: Legislatia in domeniul mediului din Romania a trebuit sa se armonizeze cu cea comunitara. UE are astfel diverse parghii prin care sa asigure un statut de conservare adecvat pentru zonele naturale valoroase si speciile prezente in Romania. Spre exemplu, obligativitatea de a demonstra ca orice proiect de dezvoltare finantat cu fonduri de la UE nu afecteaza negativ potentiale zone din reteaua Natura 2000. Conservarea nu inseamna stagnarea dezvoltarii economice. Romania are un capital natural extraordinar, pe care daca il vom proteja si "exploata" inteligent vom avea mult mai mult de castigat decat daca il distrugem. Romania trebuie sa isi protejeze parcurile nationale si naturale pentru ca acestea sunt zone naturale valoroase, fara de care am merge in vacanta sa punem cortul pe gramezi de rumegus si printre ziduri de beton.

Ignoranta
"De obicei, oamenii nu constientizeaza - din ignoranta sau rea vointa - efectele pe termen lung ale distrugerii naturii. Este trendy sa ai vila in mijlocul padurii si sa te plimbi cu ATV-ul in zonele protejate, fara sa te gandesti la efectele asupra mediului. Unul dintre fondatorii WWF, Sir. Peter Scott, spunea: «Nu putem salva tot ce ne-am dori; dar, daca ne implicam, cu siguranta vom reusi sa salvam mai mult decat daca am renunta»."
Pedepse
"Autoritatile competente trebuie sa fie de partea naturii si sa vegheze la respectarea legilor de protectie a mediului, prin neautorizarea activitatilor nepermise in zonele naturale protejate si prin pedepsirea celor care incalca aceste legi. Cu cat vor exista mai multe precedente de activitati ilegale, cu impact negativ asupra mediului, cu atat oamenii vor fi mai incurajati sa nu tina cont de lege, pentru ca vad ca se poate si asa!"
Luminita Tanasie Coordonator Programe WWF in Romania
Citeşte mai multe despre:   romania,   sufletul comertului,   naţionale,   naturale,   mediului,   protejate,   naturii

 

Ştiri din .ro




Mai multe titluri din categorie

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

Un nou record mondial: 126 de ore de dans

Un nou record mondial: 126 de ore de dans
O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...

Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”

Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”
Amazon a fost ținta criticilor în această perioadă apropiată de sărbători, clienții afirmând că gigantul „ruinează” ziua cea mare a copiilor, notează Daily Mail. Gigantul a...
Serviciul de email marketing furnizat de