Traim vremuri din ce in ce mai explicite, gasim solutii la tot pasul pentru orice, la orice. Ni se dau sfaturi practice despre cum sa folosim un produs sau altul. Ni se fac recomandari incepand de la cum sa ne comportam in societate, cum sa ne imbracam pana la cum sa gatim. Nu-i nimic rau in a primi povete, insa unele dintre ele sunt menite sa ne insulte inteligenta.
Chiar daca criza gripei aviare a fost de mult depasita, atat producatorii, cat si distribuitorii trag, in continuare, ponoasele nebuniei aviare.Jurnalul National: Ce ati vrut sa transmiteti prin acest spot - Zborul?
Iulian Fecioru: Asa cum se poate vedea, surprinzator, chiar in spotul in cauza, puii de la Transavia sunt atat de proaspeti, incat par vii. Acesta este mesajul principal al campaniei, ceea ce am si avut de comunicat.
Nu credeti ca intentia copilului de a-l ajuta pe pui sa-si ia zborul este usor fortata?
In publicitate nu operam cu termeni din sfera compromisului, nu exista "usor fortat", "cat pe-aci" sau "aproape de", pentru ca aceasta ar insemna ca reclama nu e destul de convingatoare. Povestea copilului care elibereaza un pui din captivitate este o conventie de advertising, poate sa-ti placa sau nu, asa cum unii se pot intreba de ce in interiorul unui automat de Coca-Cola exista o intreaga lume de pitici si monstruleti care lucreaza ca sticla sa ajunga in cea mai buna forma in mainile consumatorului.
Vizibilitate
Au devenit romanii reticienti vizavi de consumul de pui in urma crizei aviare?
La inceput, au existat cateva temeri induse bombastic de o presa avida de apocalipse, insa oamenii si-au dat seama ca o carne provenita de la un producator certificat ca Transavia nu implica nici un risc.
Nu am mai asistat pana acum la o comunicare atat de insistenta la produsele avicole, trec marii producatori printr-o criza de imagine?
Orice companie, la un anumit nivel al dezvoltarii sale, simte nevoia de a investi strategic in publicitate. Acesta e si cazul Transavia, care a ajuns la acea maturitate ce presupune o investitie serioasa in comunicare, fara nici o legatura cu gripa aviara.
Credeti ca abordarea creativa a spotului Zborul va determina consumatorul sa cumpere produsele Transavia?
Orice reclama, dincolo de creativitatea ei, aduce in primul rand notorietatea produsului, mai ales daca e prima actiune de publicitate din istoria firmei. Dincolo de aceasta, cert e ca vanzarile Transavia au crescut considerabil in urma campaniei.
In afara de prospetime, beneficiul prezentat in spot, cu ce se diferentiaza Transavia fata de ceilalti producatori de produse avicole din Romania?
Daca nu ne referim la comunicare, Transavia inseamna acum singura companie producatoare de carne de pui din Romania care detine ultimele tehnologii in domeniu, produsele avand astfel o garantie mult mai mare a calitatii.
De semnalat in cazul UCPR, precum si in cel al campaniei Transavia este folosirea aceleiasi metode publicitare: "Consecinta extrema". O tehnica des intalnita in publicitatea autohtona. Cat de eficienta este aceasta metoda ramane de vazut. Insa nu putem trage decat urmatoarea concluzie: in cazuri extreme e nevoie de "consecinta extrema".
De semnalat in cazul UCPR, precum si in cel al campaniei Transavia este folosirea aceleiasi metode publicitare: "Consecinta extrema". O tehnica des intalnita in publicitatea autohtona. Cat de eficienta este aceasta metoda ramane de vazut. Insa nu putem trage decat urmatoarea concluzie: in cazuri extreme e nevoie de "consecinta extrema".