x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cannes 2004 - scoala, nu plaja

0
23 Iun 2004 - 00:00
Cannes 2004  -  scoala, nu plaja


Seminariile au luat proportii o data cu Golden Drum, o competitie a creativilor din Noua Europa. Cu rasuflarea competitiei in ceafa, Cannes incearca sa-si pastreze reputatia de lider, chiar daca asta inseamna sa se reinventeze.

teodora migdalovici, claudia curici - Corespondenta de la Cannes

Cannes 2004 nu mai seamana cu nimic din ceea ce era in urma cu cinci sau 50 de ani. Sloganul "All work, no beach!" este un palid reper pentru desfasurarea de forte de aici, daca te prezinti in ultima saptamana din iunie pe riviera franceza, croit sa acumulezi informatie de prim rang. Cum competitia nu are granite, dupa ce Golden Drum a lansat seria de seminarii de standard in domeniul media, in urma cu doi ani, organizatorii festivalului de pe Coasta de Azur au venit pentru prima data cu o contraoferta impresionanta: 17 cursuri tinute de clienti, oameni de media si (in plus fata de Golden Drum) oameni din domeniul marketingului direct.

Acestia au impins undeva, in plan secund, interesul pentru creativitatea aplicata mediilor traditionale: televiziunea si tipariturile. Lor li s-au dedicat doar opt seminarii, planificate spre finele competitiei. In ultimii cinci ani, competitia s-a imbogatit cu noi categorii: Cyberlions - premiind creativitatea virtuala, Media Lions, Lions direct. La anul, acestora li se vor adauga noi domenii de premiat - PR, radio, design - semn ca Leul devine un simbol al excelentei in comunicare, iar festivalul, un targ al industriei, in toata complexitatea ei.

Spotul tv, un simplu pion

Acum 51 de ani, spre deosebire de "Noaptea devoratorilor" de mai tarziu a colectionarului Boursicot, festivalul de la Cannes se nastea ca un loc in care se celebra mai putin ineditul, si mai mult inteligenta si talentul regizoral al fabricantilor de spot publicitar. La Cannes se setau reguli si standarde pentru calitatea spoturilor tv, caci televiziunea era cea mai noua gaselnita a publicitatii de atunci. Din primul, spotul a ajuns pe un tert loc in sfera de interes a organizatorilor. Dovada si inflatia Leului de anul trecut. In 2003, o data cu celebrarea primei jumatati de secol de festival langa aur, argint si bronz, a aparut si leul de platina, oferit nu pentru surprinzatoarele 30 de secunde difuzabile "on air", ci pentru filme scurte cultivand o marca: BMW. Editia de anul trecut a anuntat astfel debutul unei noi ere, in care centrul de interes e axat nu pe un anume mediu (televiziunea), ci pe constructia de marca, careia ii servesc in aceeasi masura marketingul direct, relatiile publice sau radioul.

360 de grade branding, un concept vizionar, lansat de reteaua Ogilvy in urma cu cativa ani si care punea in centrul atentiei omului de comunicare marca, a devenit un modus vivendi pentru industrie, la nivel global.

Slab, slab, slab

Cum se explica acest "dezinteres" pentru spot, cel care a construit notorietatea festivalului? Intre paranteze fie spus, programul seminariilor se suprapune peste cel al vizionarii inscrierilor, semn ca ai de ales. O decizie inteleapta, tinand cont de calitatea din ce in ce mai slaba, de la an la an, a spoturilor. "Prostia pare sa fie o tendinta foarte serioasa. Lucrarile inscrise anul acesta au la baza o multime de idei scapatate. Am vazut totusi si cateva campanii care arata binisor. Publicitatea de Cannes ar trebui sa fie deconcertanta. Sa intrige, sa surprinda, sa nu semene cu nimic previzibil. Am vazut cel putin 10 idei pe care le-am mai luat la ochi si-n anii trecuti. Nu pricep la ce oamenii se mai deranjeaza sa trimita lucrari pe care le-au mai facut si altii." Desi subscriem integral la ea, afirmatia nu-i a noastra, ci a lui Mark Fisher, Ogilvy&Mather South Africa, membru al juriului de la Film. Iata cum, in materie de publicitate traditionala, imprumutul de idei nu e numai o tendinta romaneasca, lansata in urma cu doi ani de Leo Burnett si devenita model de urmat pentru unii actori din piata locala de creativitate, ci un trend international. Proasta stare a spotului e intr-un fel masura si dovada dezinteresului publicului pentru calupul tv in favoarea unor medii care ii recunosc autoritatea, ii respecta intimitatea si gusturile.

Publicul e rege

In 2004, la Cannes s-a decretat: publicul e rege. Cele 10 seminarii desfasurate in primele doua zile ale festivalului au pledat pentru o legislatie responsabila, care sa conditioneze in egala masura clienti si agentii intru corectitudine fata de public. Au pledat pentru un PR decent, a carui miza sa fie pe idee creativa, pe initiativa, nu pe promisiuni, minciuni si vorbe goale de continut. Au pledat pentru studiu aprofundat al relatiei consumatorului cu marca si cuantificarea acestor contacte intr-o formula matematica. Rezultatul? Trei fericiti: consumatorul, clientul si agentia.

EMOTIE

"Marketingul trebuie sa se schimbe. Cel mai puternic instrument pentru a construi relatii puternice intre consumator si brand este marketingul direct construit pe emotie"
- FEDMA Market Ecology

SIMPLITATE

"Tu ai o problema, din aceasta cauza noi avem un produs. Simplitatea comunicarii creste relevanta brand-ului. Succesul in marketing vine atunci cand brand-ul impartaseste o idee cu consumatorul"
- Tim Sanders Yahoo
Citeşte mai multe despre:   cannes,   sufletul comertului

 



Mai multe titluri din categorie

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

Un nou record mondial: 126 de ore de dans

Un nou record mondial: 126 de ore de dans
O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...
Serviciul de email marketing furnizat de