x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Cu mintea deschisa si vointa de a invata

Cu mintea deschisa si vointa de a invata

de Alex Anghel    |    10 Aug 2005   •   00:00
Cu mintea deschisa si vointa de a invata

Dupa impresionantul seminar sustinut la Cannes - "Noile frontiere ale credintei" - care a avut ca tema efectul etnicitatii asupra consumatorului, Charlotte Hatfield, SVP Marketing & New Business Director at Universal McCann, ne-a oferit un interviu post-festival.

Jurnalul National: Ce ne puteti spune despre calitatea seminariilor sustinute la Cannes anul acesta? Care a fost diferenta dintre anul trecut si anul acesta?
Charlotte Hatfield: In fiecare an, calitatea si cantitatea seminariilor cresc semnificativ. Organizatorii festivalului petrec foarte mult timp mestesugind programul seminariilor pentru a reusi sa reflecte principalele subiecte care sunt de prim interes in mintile tuturor. Pe langa energicele studii de caz ale celor mai bune lucrari din toata lumea, in acest an se pare ca au fost multe dezbateri care s-au invartit in jurul integrarii creativitatii in media, subiect pe care l-am gasit in mod special interesant.

Credeti ca tehnologiile viitorului pot schimba perspectivele directorilor de creatie?
Cred cu tarie ca tehnologia schimba perspectivele directorilor de Creatie. Ei nu mai pot gandi in termeni care-si au radacinile in ad-urile din anii ’30 - este o provocare puternica aici de a trece mai departe in mediul actual al controlului consumatorului. La Universal McCann vorbim despre implicarea consumatorului, sa-l gasim mereu la locul si timpul potrivit, cu un mesaj corect, dar cel mai important lucru e cand acesta este receptiv.

Creativitatea entuziasmeaza

Care au fost cele mai populare seminarii la Cannes si ce feedback ati primit din partea publicului?
Mi-a placut in mod special seminarul P&G, ascultand si invatand de la cel mai mare comerciant de pe piata este intotdeauna benefic, avand in vedere experienta si complexitatea pe care compania o are. In opinia mea, orice seminar care vorbeste despre creativitate tinde intotdeauna sa primeasca cele mai entuziaste raspunsuri, care nu sunt altceva decat o reflectie a audientei.

Care este importanta seminariilor sustinute la Cannes pentru industria de publicitate?
Daca te duci la festival cu mintea deschisa si vointa de a invata, vei pleca de acolo atingandu-ti scopul. Seminariile sunt importante nu numai pentru a invata despre piete diferite, dar si pentru a dezbate subiecte si preocupari care afecteaza viitorul industriei in care lucram.

Insight puternic

Ce parere aveti despre lucrarile care au intrat pe short-list? Dar despre castigatoare?
Ca intotdeauna, munca este extrem de puternica si este un exercitiu foarte valoros acela de a pasi dincolo de barierele pietei tale si de a vedea ce da rezultate in alte tari. Nu cred ca au existat castigatori care sa fie pusi la indoiala la sectiunea Media Lions, toate lucrarile castigatoare au fost construite pe baza unui insight puternic din partea consumatorului si executate inteligent cu originalitate. De asemenea, cu siguranta nu exista nici o indoiala fata de puterea creativa a lucrarii Honda Diesel, castigatoare a unui Grand Prix, o reclama antrenanta si sclipitoare de care nu ma voi plictisi niciodata.

Care sunt, in opinia dumneavoastra, acele lucruri care au creat si pot crea o revolutie in industria de publicitate, atat in trecut, cat si prezent? Credeti in publicitatea facuta dupa reteta?
Cred ca tehnologia este catalizatorul schimbarilor majore din industrie care, cuplate cu schimbarile comportamentului consumatorului si consumului de media, provoaca schimbari in industria de comunicare, mai ales aici, in SUA, unde cea mai mare parte a activitatii istorice se baza pe un anumit sistem de valori. La Universal McCann, noi nu credem in retete, in publicitate. Cererile fiecarui client sunt unice si necesita solutii specifice. Dinamica organizatiei lor, afacerile lor, categoriile si planurile lor de viitor sunt unice pentru ei si, fara a lua acest lucru in considerare, nu poti fi capabil sa livrezi o executie puternica.

Care este parerea dumneavoastra despre participarea Romaniei in acest an?
Fiecare piata care isi ia angajamentul de a participa la festival aduce o contributie enorma, fara materialul bogat pe care-l aduc tarile participante nu ar avea parte de nivelul de stimuli pe care-l are in prezent.

Poate fi considerat Festivalul de la Cannes cea mai importanta scoala de publicitate din lume? Ma refer aici la posibilitatea de a vedea cele mai bune lucrari si de a invata noi lucruri de la seminarii.
Dupa cate stiu eu, este singurul festival global din lume care premiaza creativitatea, asa ca poate fi considerat una din cele mai importante scoli de publicitate.

Ce credeti ca trebuie adus nou pentru a imbunatati festivalul?
De-a lungul anilor s-au adaugat din ce in ce mai multe lucruri, sunt din ce in ce mai multe seminarii pe an ce trece, mai multe categorii in fiecare an, mai multe premii, sugestia mea este insa ca mai degraba renunti decat sa adaugi.

Largirea frontierelor

Credeti ca datorita schimbarilor tehnologice vom vedea un alt tip de publicitate, mai rigid, mai rece, care ii va instraina consecvent pe oameni de reclame?
Cred ca tehnologia ne da posibilitatea sa descoperim cai interesante si antrenante pentru a ajunge la consumatori si ne da posibilitatea de a ne largi frontierele dincolo de reclama tv, facand lucruri la fel de creative, imaginative si amuzante. Leo Burnett a explicat acest fenomen foarte bine: "Sunt acel om care crede ca unul dintre cele mai mari pericole ale publicitatii nu este acela de a induce in eroare oamenii, ci acela de a-i plictisi de moarte... Secretul oamenilor creativi este curiozitatea in toate aspectele vietii".

CREATIVITATE
"In opinia mea, orice seminar care vorbeste despre creativitate tinde intotdeauna sa primeasca cele mai entuziaste raspunsuri, care nu sunt altceva decat o reflectie a audientei"

PREOCUPARE
"Seminariile sunt importante nu numai pentru a invata despre piete diferite, dar si pentru a dezbate subiecte si preocupari care afecteaza viitorul industriei in care lucram"

SCHIMBARI
"Cred ca tehnologia este catalizatorul schimbarilor majore din industrie, care, cuplate cu schimbarile comportamentului consumatorului si consumului de media, provoaca schimbari in industria de comunicare" - Charlotte Hatfield, SVP Marketing & New Business Director at Universal McCann
×
Subiecte în articol: sufletul comertului