x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cu mintea deschisa si vointa de a invata

0
Autor: Alex Anghel 10 Aug 2005 - 00:00
Cu mintea deschisa si vointa de a invata


Dupa impresionantul seminar sustinut la Cannes - "Noile frontiere ale credintei" - care a avut ca tema efectul etnicitatii asupra consumatorului, Charlotte Hatfield, SVP Marketing & New Business Director at Universal McCann, ne-a oferit un interviu post-festival.

Jurnalul National: Ce ne puteti spune despre calitatea seminariilor sustinute la Cannes anul acesta? Care a fost diferenta dintre anul trecut si anul acesta?
Charlotte Hatfield: In fiecare an, calitatea si cantitatea seminariilor cresc semnificativ. Organizatorii festivalului petrec foarte mult timp mestesugind programul seminariilor pentru a reusi sa reflecte principalele subiecte care sunt de prim interes in mintile tuturor. Pe langa energicele studii de caz ale celor mai bune lucrari din toata lumea, in acest an se pare ca au fost multe dezbateri care s-au invartit in jurul integrarii creativitatii in media, subiect pe care l-am gasit in mod special interesant.

Credeti ca tehnologiile viitorului pot schimba perspectivele directorilor de creatie?
Cred cu tarie ca tehnologia schimba perspectivele directorilor de Creatie. Ei nu mai pot gandi in termeni care-si au radacinile in ad-urile din anii ’30 - este o provocare puternica aici de a trece mai departe in mediul actual al controlului consumatorului. La Universal McCann vorbim despre implicarea consumatorului, sa-l gasim mereu la locul si timpul potrivit, cu un mesaj corect, dar cel mai important lucru e cand acesta este receptiv.

Creativitatea entuziasmeaza

Care au fost cele mai populare seminarii la Cannes si ce feedback ati primit din partea publicului?
Mi-a placut in mod special seminarul P&G, ascultand si invatand de la cel mai mare comerciant de pe piata este intotdeauna benefic, avand in vedere experienta si complexitatea pe care compania o are. In opinia mea, orice seminar care vorbeste despre creativitate tinde intotdeauna sa primeasca cele mai entuziaste raspunsuri, care nu sunt altceva decat o reflectie a audientei.

Care este importanta seminariilor sustinute la Cannes pentru industria de publicitate?
Daca te duci la festival cu mintea deschisa si vointa de a invata, vei pleca de acolo atingandu-ti scopul. Seminariile sunt importante nu numai pentru a invata despre piete diferite, dar si pentru a dezbate subiecte si preocupari care afecteaza viitorul industriei in care lucram.

Insight puternic

Ce parere aveti despre lucrarile care au intrat pe short-list? Dar despre castigatoare?
Ca intotdeauna, munca este extrem de puternica si este un exercitiu foarte valoros acela de a pasi dincolo de barierele pietei tale si de a vedea ce da rezultate in alte tari. Nu cred ca au existat castigatori care sa fie pusi la indoiala la sectiunea Media Lions, toate lucrarile castigatoare au fost construite pe baza unui insight puternic din partea consumatorului si executate inteligent cu originalitate. De asemenea, cu siguranta nu exista nici o indoiala fata de puterea creativa a lucrarii Honda Diesel, castigatoare a unui Grand Prix, o reclama antrenanta si sclipitoare de care nu ma voi plictisi niciodata.

Care sunt, in opinia dumneavoastra, acele lucruri care au creat si pot crea o revolutie in industria de publicitate, atat in trecut, cat si prezent? Credeti in publicitatea facuta dupa reteta?
Cred ca tehnologia este catalizatorul schimbarilor majore din industrie care, cuplate cu schimbarile comportamentului consumatorului si consumului de media, provoaca schimbari in industria de comunicare, mai ales aici, in SUA, unde cea mai mare parte a activitatii istorice se baza pe un anumit sistem de valori. La Universal McCann, noi nu credem in retete, in publicitate. Cererile fiecarui client sunt unice si necesita solutii specifice. Dinamica organizatiei lor, afacerile lor, categoriile si planurile lor de viitor sunt unice pentru ei si, fara a lua acest lucru in considerare, nu poti fi capabil sa livrezi o executie puternica.

Care este parerea dumneavoastra despre participarea Romaniei in acest an?
Fiecare piata care isi ia angajamentul de a participa la festival aduce o contributie enorma, fara materialul bogat pe care-l aduc tarile participante nu ar avea parte de nivelul de stimuli pe care-l are in prezent.

Poate fi considerat Festivalul de la Cannes cea mai importanta scoala de publicitate din lume? Ma refer aici la posibilitatea de a vedea cele mai bune lucrari si de a invata noi lucruri de la seminarii.
Dupa cate stiu eu, este singurul festival global din lume care premiaza creativitatea, asa ca poate fi considerat una din cele mai importante scoli de publicitate.

Ce credeti ca trebuie adus nou pentru a imbunatati festivalul?
De-a lungul anilor s-au adaugat din ce in ce mai multe lucruri, sunt din ce in ce mai multe seminarii pe an ce trece, mai multe categorii in fiecare an, mai multe premii, sugestia mea este insa ca mai degraba renunti decat sa adaugi.

Largirea frontierelor

Credeti ca datorita schimbarilor tehnologice vom vedea un alt tip de publicitate, mai rigid, mai rece, care ii va instraina consecvent pe oameni de reclame?
Cred ca tehnologia ne da posibilitatea sa descoperim cai interesante si antrenante pentru a ajunge la consumatori si ne da posibilitatea de a ne largi frontierele dincolo de reclama tv, facand lucruri la fel de creative, imaginative si amuzante. Leo Burnett a explicat acest fenomen foarte bine: "Sunt acel om care crede ca unul dintre cele mai mari pericole ale publicitatii nu este acela de a induce in eroare oamenii, ci acela de a-i plictisi de moarte... Secretul oamenilor creativi este curiozitatea in toate aspectele vietii".

CREATIVITATE
"In opinia mea, orice seminar care vorbeste despre creativitate tinde intotdeauna sa primeasca cele mai entuziaste raspunsuri, care nu sunt altceva decat o reflectie a audientei"

PREOCUPARE
"Seminariile sunt importante nu numai pentru a invata despre piete diferite, dar si pentru a dezbate subiecte si preocupari care afecteaza viitorul industriei in care lucram"

SCHIMBARI
"Cred ca tehnologia este catalizatorul schimbarilor majore din industrie, care, cuplate cu schimbarile comportamentului consumatorului si consumului de media, provoaca schimbari in industria de comunicare" - Charlotte Hatfield, SVP Marketing & New Business Director at Universal McCann
Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului

 



Mai multe titluri din categorie

Află mai multe detalii despre Casaluimoscraciun.ro de pe pagina Despre noi si povestea noastra

Află mai multe detalii despre Casaluimoscraciun.ro de pe pagina Despre noi si povestea noastra
Încă de la primele semne că vara s-a dus, iar frigul toamnei începe să ăși facă simțită prezența zilnic, copiii încep să intre într-o stare de agitație. Simt că nu mai este chiar atât de mult până la C...

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...
Serviciul de email marketing furnizat de