x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Despre soluţia simplităţii, cu Landor

Despre soluţia simplităţii, cu Landor

de Eliza Dumitrescu    |    10 Apr 2008   •   00:00
Despre soluţia simplităţii, cu Landor

Landor Associates, una dintre cele mai cunoscute compa­nii de consultanţă de brand şi design din lume, va sus­ţi­ne la 23 aprilie, la Bucureşti, conferinţa BrandSimple în cola­borare cu partenerul din România, agenţia de bran­ding Seed Consultants. Dochiţa Zenoveiov, Mana­ging Director la Seeds Consultants, ne-a vorbit despre acest eveniment.

 

Jurnalul Naţional: Care sînt punctele tari ale conferinţei pe care echipa de la Landor o va susţine la sfîrşitul lui aprilie?

Dochiţa Zenoveiov: Branding-ul este un domeniu încă nou în România, de aceea întreaga conferinţă este un eveniment extrem de important şi de aşteptat, Landor avînd o expertiză de 65 de ani în această industrie şi fiind un benchmark atît pentru designeri, cît şi pentru oamenii de strategie. Discursurile din cadrul conferinţei vor explica cum se construiesc brand-urile de succes în jurul unei idei unice, simple şi puternice, fără a apela la strategii complicate şi inutile. Pe scurt: Landor, practicieni, studii de caz, experienţă de peste 65 ani.

 

Cine sînt vorbitorii şi cum îşi vor structura pre­zentările?

Pentru această conferinţă vor veni cele mai importante perso­na­li­tăţi din reţeaua globală Landor, precum Allen P. Adamson, Mana­ging Director al biroului din New York al Landor, Phil Duncan, preşedinte Landor Europa şi Orientul Mijlociu (EMEA), Lori Rossenwaser, Director Global Brand Engagement şi Andrew Welch, Executive Director al biroului din Londra, nume majore în industria de branding. Invitatul special, Allen P. Adamson, ne va vorbi despre cum trebuie comunicat în cel mai simplu şi eficient mod mesajul unui brand, în condiţiile unei pieţe extrem de competitive. Un alt discurs extrem de interesant va fi cel al lui Lori Rossenwaser, specialist în Brand Engagement, disciplină relativ nouă care s-a dovedit foarte eficientă pentru companiile care au înţeles de ce brand-urile trebuie să prindă viaţă întîi în interiorul organizaţiei. Ea va vorbi despre linkul dintre HR şi branding, de ce sînt importanţi angajaţii pentru brandurile pentru care lucrează zi de zi, cît de important este să îi transformi în ambasadori ai brandului, ce uşor poţi să ţi-i faci duşmani şi care este impactul asupra brandului.

 

Ce înseamnă pentru Seeds colaborarea cu Landor şi ce formă îmbracă această colaborare?

Este o colaborare de succes bene­fică pentru ambele părţi, îmbinînd expertiza globală a reţelei Landor cu practica locală şi cunoaşterea ca­racteristicilor culturii româneşti.

 

Putem spune că bran­ding-ul este sinonim cu mar­ketingul?

În ultimul timp se vorbeşte mai mult despre branding decît despre marketing. Branding-ul este procesul pe care îl parcurge un produs sau serviciu pînă la conturarea personalităţii brandului, şi anume, design, tone of voice, capacitatea acestuia de a fi memorat, recunoscut şi, chiar mai mult, de a fi ales din rîndul competitorilor săi. Strategia de brand se defineşte în strînsă legătură cu strategia de business din care rezidă strategia de marketing.

 

Simplitate

“Branding-ul este un domeniu încă nou în România, de aceea întreaga conferinţă este un eveniment extrem de important şi de aşteptat, Landor avînd o expertiză de 65 de ani în această industrie şi fiind un benchmark atît pentru designeri, cît şi pentru oa­menii de strategie. Discursu­rile din cadrul conferinţei vor explica cum se construiesc brandurile de succes în jurul unei idei unice, simple şi pu­ternice, fără a apela la stra­tegii complicate şi inutile”

Dochiţa Zenoveiov, Managing Director la Seeds Consultants
 

Branding

“Sînt multe branduri pe piaţă: brandurile tradiţionale, care se luptă pentru a-şi menţine relevanţa în noile situaţii de ex­pu­ne­re în marile supermarketuri, noile branduri abia născute care in­tră în competiţia cu oponenţii lor internaţionali şi brandurile pan-regionale, care vin cu o componentă educativă legată de ino­vaţie şi nou, dar şi de des­co­pe­ri­rea unor soluţii de adaptare la men­talităţile locale şi a unui răs­puns la întrebarea “cît de nece­sa­ră este adaptarea?” Toate aces­te branduri pornesc de la is­to­rii proprii diferite şi au un singur ţel. De a lupta pentru un loc în mintea consumatorului. Adesea constatăm că termenii de pu­bli­citate, campanie şi branding sînt adesea interschimbabili şi, des­tul de frecvent, brandul este manageriat de un om de adverti­sing. Este important să se în­ţe­lea­gă faptul că branding-ul are în­tîietate, iar publicitatea este doar o expresie a brandului”, a declarat Andrew Welch, Executive Director, Corporate Brands.

×
Subiecte în articol: sufletul comertului landor