x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Diferenta dintre reactie si raspuns

Diferenta dintre reactie si raspuns

de Eliza Dumitrescu    |    31 Mar 2006   •   00:00
Diferenta dintre reactie si raspuns

Intr-o epoca suprasaturata de informatie si in care oamenii comunica mai mult ca oricand cu ajutorul instrumentelor oferite de tehnica, oricat de surprinzator ar parea, exista mai mult ca oricand probleme de comunicare

Mesajele noastre ajung la ceilalti intr-o forma distorsionata. Schemele prin care fiecare se raporteaza la lume si la omul din fata lui, lipsa de empatie, ignorarea unui fond comun de nevoi si asteptari impiedica perceptia reala a diverselor situatii, fapt care poate genera conflicte.

Comunicarea Nonviolenta, metoda initiata si dezvoltata de Marshall Rosenberg incearca sa ofere instrumentele necesare de a depasi aceasta bariera.

Principiile CNV au fost expuse si, mai mult decat atat au fost experimentate de catre participantii la seminarul sustinut de Eva Rambala, coordonatoarea Centrelor de Comunicare Nonviolenta din Europa Centrala si de Est.

Intalnirea cu Eva Rambala, a urmarit deprinderea de catre cei prezenti a unor mecanisme care sa faciliteze raporturile de comunicare si relationare intr-un cadru de afaceri dar si in viata personala. Abordarea acestor aspecte a fost dinamica, interactiva, participantii au propus si au simulat situatii concrete caroara li s-a cautat o solutionare din perspectiva principiilor CNV. Relatiile dintre colegi, relatiile cu partenerii de afaceri, relatiile dintre management si angajati se pot ameliora in momentul in care motivarea reala, intelegerea si compasiunea stau la baza comunicarii.

Prezenta acum pentru a doua oara in Romania, Eva Rambala ne-a declarat : "Intotdeauna este o plăcere pentru mine să impărtăşesc oamenilor din lumea intreagă principiile acestei metode care mie, una, mi-a schimbat viaţa, şi in care cred cu tărie. Sincer, aşteptam cu nerăbdare un al doilea seminar şi cand invitaţia a venit a fost pentru mine o bucurie, pentru că mi-a confirmat interesul tot mai mare pe care romanii il manifestă faţă de metoda pe care o predau. Oriunde mă duc, aud oamenii plangandu-se de stresul cu care se confruntă la birou, care provine nu atat din activitatea propriu-zisă pe care o desfăşoară, ci mai ales din cauza relaţiilor tensionate şi deficitare cu colegii sau şefii. Practic pleci cu problemele de serviciu acasă şi poluezi un mediu care ar trebui să fie plăcut şi relaxat".

Initiativa acestui seminar apartine Elena Francisc Publishing.
×
Subiecte în articol: sufletul comertului