09:30 • Compania Virgin Media a prezentat scuze ambasadei României la Londra „pentru orice ofensă” provocată de spotul de prezentare a echipei României, în care, pe fundal, apare o fotografie cu bărbaţi cu burţi mari şi lanţuri groase de aur, aflaţi pe o plajă.
Compania Virgin Media a prezentat scuze ambasadei României la Londra „pentru orice ofensă” provocată de spotul de prezentare a echipei României, în care, pe fundal, apare o fotografie cu bărbaţi cu burţi mari şi lanţuri groase de aur, aflaţi pe o plajă.
ROMANIAN GYPSIES. Virgin Media şi-a prezentat scuze
şi a dat asigurări că orice mesaj ofensator al spotului a fost neintenţionat.
Compania a dat asigurări părţii române că „a acţionat imediat pentru retragerea
filmuleţului de pe Youtube” şi a promis că va reface secvenţa care a provocat
nemulţumire şi o va republica. Turnul Eiffel în cazul Franţei, un cartier
vestit în cazul Olandei, Colosseumul în cazul Italiei şi un grup de bărbaţi cu
burţi mari şi lanţuri imense în cazul României sunt imaginile folosite în
spoturi de prezentare a echipelor care participă la Euro 2008, difuzate pe
site-ul Virgin Media. Bărbaţi cu burţi mari şi lanţuri groase de aur, aflaţi pe
o plajă, apar într-o fotografie de fundal într-un spot al companiei britanice
Virgin Media, de prezentare a echipelor care participă la Campionatul european
de fotbal. Spotul, difuzat pe Youtube, începe cu o descriere a echipei
României, considerată ca lipsită de noroc după ce a nimerit în „grupa morţii”,
alături de Italia, Franţa şi Olanda. Fotografia folosită ca fundal pentru
prezentarea echipei României circulă pe Internet de mai mulţi ani, cu
titulatura „romanian gypsies”.
IRONII. Spotul face o trecere în revistă a succeselor României, fiind menţionat că la Campionatul European din 2000 echipa „tricolorilor” a eliminat în grupe reprezentativa Angliei, după un penalti marcat în minutul 89 al meciului. Cristian Chivu şi Adrian Mutu sunt menţionaţi printre jucătorii de valoare ai echipei naţionale, fiind precizat şi faptul că România s-a calificat la Euro 2008 din poziţia de lider al grupei cu un total de 29 de puncte. „Verdictul”, dat de prezentatorul Virgin Media, Stuart Robson, în cazul echipei naţionale este că va avea de muncă pentru a trece de grupe. Prezentarea echipei este făcută având ca fundal tricolorul dar la sfârşit imaginea este înlocuită de o fotografie în care sunt prezentaţi mai mulţi bărbaţi cu lanţuri groase de aur şi burţi mari, plimbându-se pe plajă. Spotul se încheie cu o serie de comentarii ironice, legate printre altele de faptul că echipamentul naţionalei României este galben, botezat „banana skin”. Echipa Spaniei este de asemenea prezentată ironic, dar imaginea de fundal este cea a unei coride, în timp ce în cazul Italiei a fost ales Colosseum-ul, în cazul Germaniei - Poarta Brandenburg, al Franţei - Turnul Eiffel, iar al Greciei - Acropole.