x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Fapt - Fotografia este mama printului

0
Autor: Alex Anghel Alina Nasta 25 Aug 2006 - 00:00
Fapt - Fotografia este mama printului


Marile companii organizeaza din ce in ce mai des con- cursuri de fotografie adresate atat fotografilor profesionoisti, cat si celor amatori. Care este scopul? In general, fotografiile pot constitui o baza fotografica solida si, cel mai important, pot constitui premisele unor viitoare campanii de print.

Arta fotografica si fotografii profesionisti cocheteaza din ce in ce mai mult cu zona publicitatii. De ce? Pentru ca satisfactia materiala este mult mai mare, iar publicitatea este un domeniu extraordinar de atractiv. Si nu de putine ori fotograful surclaseaza un art director si un copywriter fara mari eforturi. Multe fotografii realizate in aceste concursuri pot deveni printuri ce pot castiga premii la orice festival de publicitate din lume.

PROVOCARE. Sa fie ochiul unui artist mai antrenat decat cel al unui publicitar? Sa fie acest domeniu mai aproape de astfel de artisti decat fata de publicitari? Greu de spus. Cert este ca operele lor sunt mai valoroase decat multe lucrari publicitare din industria de la noi. Oricum ar fi, aceste demersuri sunt binevenite si trebuie repetate, pentru ca antrenamentul fotografiei naste publicitate de cea mai buna calitate.

Iata cum au vazut cei trei castigatori ai concursului Coca-Cola light provocarea: "Provocarea a fost prestigiul brandului, sa reusesc sa realizez o lucrare care sa reprezinte valorile brandului, vitalitate, spontaneitate, senzualitate... si lucrarea sa fie in final pe masura brandului, plina de forta si eleganta," a declarat Doru Amariucai, castigator al categoriei Urban.

REVELATIE. Cosmin Gogu, marele castigator al concursului Coca-Cola light, transpune intr-o forma angelica valorile marcii

Cosmin Gogu, castigator al marelui premiu, a conchis: "Provocarea? Sa transpun un brand din comercial in arta. Am privit de la inceput acest proiect ca pe un proiect artistic, si nu unul publicitar. Am primit o tema - un brief, dar am avut si libertate totala in abordarea lui si in alegerea echipei cu care am lucrat, asa ca mi-am putut imprima stilul personal asupra lucrarilor. Puteti vedea aceste lucrari ca o replica la campania de advertising - cum vad artistii fotografi brandul Coca-Cola light. Sunt extrem de deschis acestor initiative, de altfel am mai participat la un concurs de acest gen organizat de Audi."

Ionut Staicu, castigator la categoria Retro, ne-a marturisit: "In primul rand, concursul Coca-Cola light mi-a oferit ocazia sa imi exprim propria viziune asupra marcii Coca-Cola light si sa redau ce inseamna pentru mine acest brand. Provocarea a constat in a armoniza viziunea mea cu spiritul si personalitatea acestei bauturi."

SIMBIOZA. Intrebati cum se impaca in opinia lor publicitatea cu fotografia, cei doi au insistat pe forta expresiva a fotografiei, dar si pe aspectul financiar: "Fotografia si publicitatea se impaca foarte bine, atat din punct de vedere artistic, cat si financiar. Artistic vorbind, provocarea e cu atat mai mare atunci cand trebuie sa dai viata unui anume concept. Pe de alta parte, orice fotograf isi doreste sa atinga recunoasterea in domeniul advertisingului, pentru ca aici se invart cele mai mari bugete care ne permit si noua, fotografilor, sa beneficiem de productii mult mai mari, comparativ cu un pictorial pentru o revista glossy", a declarat Doru Amariucai.

Mult mai concis a fost Ionut Staicu: "Fotografia si publicitatea sunt legate intre ele inextricabil, fotografia fiind o modalitate foarte puternica, vizuala, de exprimare."

PASIUNE. Ionut Staicu, castigator al categoriei retro Coca-Cola light, creeaza o legatura emotionala intre marca si consumator

DE LA CAZ LA CAZ. Desi a trebuit sa tina cont de valorile marcii in realizarea fotografiilor, Cosmin Gogu nu a simtit acest lucru ca pe o incorsetare, el declarand: "Am privit regulamentul ca pe un brief, cu repere si obiective stricte. Dar, atat timp cat mi s-a permis sa creez, sa-mi imprim stilul meu, sa-mi pun in aplicare orice idee si sa lucrez cu echipa cu care vreau eu, nu am simtit deloc aceste cerinte ale brandului ca pe o incorsetare. Dimpotriva, mi s-a dat libertate si am reusit sa «imortalizez» valorile Coca-Cola light incorporate in conceptul meu".

Nu acelasi lucru a simtit insa Ionut Staicu, care ne-a marturisit: "Da, am simtit ca pe o incorsetare faptul ca a trebuit sa tin cont de valorile marcii Coca-Cola light, intrucat directia era deja prestabilita. De aceea nu am respectat intru totul conceptul".

Este important de precizat ca atat Cosmin Gogu, cat si Ionut Staicu au colaborat cu majoritatea agentiilor de publicitate de pe piata romaneasca, de la McCann, Graffiti BBDO, Focus Publicis pana la Lowe Lintas si Ogilvy.

GLAMOUR. Audi este un moft, dar si un viciu in viziunea lui Marius Baragan

AUDI ART PHOTO ACADEMY. Un concurs asemanator organizat de compania Audi a adunat spuma fotografilor profesionisti. Acest concurs a avut ca scop transformarea valorilor marcii Audi in arta.

Desi scopul nu este acela de a transforma aceste lucrari in printuri publicitare, ci doar acela de a fi expuse in showroom-urile Audi din toata tara, forta lor si apropierea de lucrarile publicitare este izbitoare. Posibilitatea ca ele sa se transforme in printuri este insa foarte mare. Calitatea lor le recomanda pentru renumitele festivaluri de publicitate.

Iata ce ne-a declarat Nina Bratfalean, PR Manager, Porsche Romania referitor la scopul acestui concurs: "Am vrut sa demonstram puterea unei marci de masini de a se transforma in arta. Marca Audi este mult mai mult decat un nume premium, cu tehnologii ultraperformante; posesorul unui Audi primeste mult mai mult de la masina sa, in termeni de legatura emotionala si de reprezentare a personalitatii. Ceea ce iubeste un posesor de Audi la masina sa sunt valorile intrinsece, cele putin cunoscute de publicul larg. De aceea, concursul de fotografie pe tema celor patru cercuri, numit de noi "Audi Art Photo Academy", a avut ca scop apropierea publicului de marca prin alt fel de comunicare, prin alti ochi: aceia ai unui artist."

SPUMA. Acest concurs a fost adresat celor mai buni cinci fotografi ai momentului, iar invitatiile au fost facute nominal. Asadar, Audi a mers la sigur. Acest concurs nu a fost deschis publicului larg sau fotografilor amatori ori specializati in alte domenii. Si, cum era de asteptat, in urma acestui concurs au rezultat cinci seturi de fotografii exceptionale. I

ntrebata daca aceste fotografii vor lua drumul printului, Nina Bratfalen a raspuns: "Nu avem in plan campanii sau printuri publicitare in acest moment cu nici una dintre fotografii. Valoarea lor este atat de mare pentru marca Audi, incat doar simpla lor prezentare in showroom-urile Audi din intreaga tara si articolele in presa de care au beneficiat ne-au adus un castig de imagine substantial".

STIL. Cosmin Bumbut pune accent pe cea mai importanta valoare a marcii, clasa

COMPETITIE. Iata ce a insemnat concursul lansat de echipa Audi pentru unul dintre cei mai talentati fotografi ai momentului, Alex Galmeanu: "Cred ca a insemnat in primul rand o oportunitate, cred ca este prima competitie de acest gen. Sa-i aduni pe cei mai buni fotografi de pe piata si sa ii pui sa concureze pe o idee comuna este foarte interesant, este de nerefuzat, este un challenge perfect pentru mine". Cat despre cum se impaca arta fotografica cu publicitatea si cum a simtit el competitia, cat de mult l-au ajutat cele patru cercuri care trebuia obligatoriu sa se regaseasca in fotografie, acesta ne-a declarat: "Si publicitatea este o arta. Sunt tentat sa spun ca fotografia de arta nu are legatura cu fotografia publicitara, dar am suficiente exemple care demonstreaza contrariul. La Audi, lucrurile au fost total diferite, nu stiu daca este vorba de publicitate acolo, nu s-a pus niciodata problema publicitatii. Nu a trebuit sa tin cont de nimic, nu am avut nici un fel de constrangere, nimeni nu mi-a pus in vedere sa tin cont de valorile marcii. Cei de la Audi au fost admirabili, au lasat fotografii sa fie liberi, sa se exprime cum vor, singura conditie a fost ca, undeva in cadru, cercurile Audi sa fie prezente".

AUDI ARATA A ARTA
"Vara aceasta, o data cu concursul de fotografie pe tema celor patru cercuri Audi, am avut una dintre cele mai frumoase surprize din cariera noastra. Marca de care ne ocupam a demonstrat un magnetism extraordinar si o capacitate de a fi exprimata in nenumarate feluri. Dovada au constituit-o cele cinci seturi de fotografii. Fiecare dintre fotografii invitati sa participe la concurs - Cosmin Bumbut, Cosmin Gogu, Marius Baragan, Alex Galmeanu, Ionut Staicu - a acordat atentie maxima marcii Audi si posibilitatilor ei de exprimare, si-au dedicat timp pentru a o intelege si au reusit sa creeze in final adevarate fotografii de arta. Mesajul marcii a fost transmis intr-o complexitate de cotexte: lifestyle, personaje umane pasionate de Audi, peisaje futuriste, emotii puternice. Prima noastra initiativa de acest fel s-a dovedit a fi foarte inspirata. Am avut parteneri talentati intr-adevar, ne-a marturisit Nina Bratfalen, PR Manager Porsche Romania.
Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   artă,   concurs,   audi,   fotografii,   marcii,   cosmin,   coca-cola,   valorile,   light,   fotografia

 



Mai multe titluri din categorie

Află mai multe detalii despre Casaluimoscraciun.ro de pe pagina Despre noi si povestea noastra

Află mai multe detalii despre Casaluimoscraciun.ro de pe pagina Despre noi si povestea noastra
Încă de la primele semne că vara s-a dus, iar frigul toamnei începe să ăși facă simțită prezența zilnic, copiii încep să intre într-o stare de agitație. Simt că nu mai este chiar atât de mult până la C...

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...
Serviciul de email marketing furnizat de