x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Ford preia oficial Automobile Craiova

Ford preia oficial Automobile Craiova

de Ovidiu Ciutescu    |    21 Mar 2008   •   00:00
Ford preia oficial Automobile Craiova

Peşedintele Traian Băsescu şi primul-ministru Călin Popescu-Tăriceanu participă, vineri, la Craiova, la ceremonia de semnare a actelor privind transferul drepturilor de proprietate ale Automobile Craiova către Compania Ford.

Peşedintele Traian Băsescu şi primul-ministru Călin Popescu-Tăriceanu participă, vineri, la Craiova, la ceremonia de semnare a actelor privind transferul drepturilor de proprietate ale Automobile Craiova către Compania Ford.


OFICIAL. Miercuri, compania Ford a transferat în contul AVAS suma de 57 milioane de euro pentru pachetul de 72,4% din acţiunile deţinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului la Automobile Craiova. Adunarea generală a acţionarilor Automobile Craiova se va întruni pe 15 aprilie şi va confirma intrarea în acţionariat a producătorului american de automobile Ford Motor Company, care a cumpărat de la statul român în septembrie anul trecut pachetul majoritar de acţiuni. Printre acţionarii importanţi ai companiei se mai numără SIF Oltenia (SIF5), care controlează 22,06% din acţiunile Automobile Craiova. Predarea fabricii de autoturisme are loc după ce preşedintele Traian Băsescu a semnat, în 17 februarie, decretul pentru promulgarea Legii de privatizare a Societăţii Comerciale Automobile-Craiova, act adoptat, la începutul lunii, în plenul Camerei Deputaţilor.

TĂRĂGĂNĂRI
. Preluarea propriu-zisă a societăţii craiovene de către Ford Europe a întârziat aproape un an, după ce Comisia Europeană a deschis, în toamna anului trecut, o investigaţie cu privire la această privatizare. La sfârşitul lunii februarie, Comisia Europeană a solicitat României să recupereze suma de 27 de milioane de euro, reprezentând ajutor ilegal în cazul privatizării companiei Automobile Craiova. Potrivit deciziei Comisiei, s-a constatat că România a impus o serie de condiţii referitoare la vânzare care aveau drept obiectiv asigurarea unui anumit nivel de producţie şi ocupare a forţei de muncă, acceptând în schimb un preţ de vânzare mai mic. Realizarea unui nivel mai ridicat de producţie şi de ocupare a forţei de muncă pentru Automobile Craiova prin vânzarea condiţionată şi, dimpotrivă, obţinerea unor venituri mai mici de către statul român reprezintă ajutor de stat. Pentru a evita ca întreprinderile să beneficieze de avantaje neloiale faţă de concurenţi, nu se pot acorda ajutoare decât în condiţii stricte. Potrivit Comisiei Europene, în cazul privatizării Automobile Craiova nu se aplică niciuna dintre condiţiile respective şi, prin urmare, ajutorul este incompatibil cu piaţa comună. În acest context, Comisia Europeană a arătat că ajutoarele de stat acordate la privatizarea societăţii craiovene sunt incompatibile cu acquis-ul comunitar şi trebuie recuperate.

EXPORT MASIV.
Divizia din Europa a companiei Ford a salutat decizia Comisiei Europene şi faptul că se permite continuarea procedurilor necesare pentru cumpărarea uzinei de la Craiova. Americanii de la Ford s-au angajat să dubleze numărul angajaţilor de la Craiova, de la 3.900 în prezent la 7.000 - 9.000 de persoane şi să investească un miliard de euro în România până în 2011. Oficialii Ford au anunţat că 90% dintre maşinile produse la uzina de la Craiova vor fi exportate. Automobile Craiova are un capital social de circa 12,5 milioane de euro. Statul român deţine, în mod indirect, controlul asupra Automobile Daewoo Craiova, prin intermediul Automobile Craiova, la care este acţionar majoritar. La sfârşitul lunii august 2006, statul român a cumpărat pachetul de 51% din acţiunile Automobile Daewoo Craiova deţinut de compania coreeană Daewoo Motor Co, pentru 60 de milioane de dolari.

×