x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Gala AdPrint - Si anul acesta ingerii de aur au vorbit frantuzeste

Gala AdPrint - Si anul acesta ingerii de aur au vorbit frantuzeste

de Eliza Dumitrescu    |    12 Feb 2007   •   00:00
Gala AdPrint - Si anul acesta ingerii de aur au vorbit frantuzeste

In crestere vizibila, AdPrint, editia a opta, tocmai si-a inchis portile. Inscrierile agentiilor italiene, frantuzesti, spaniole si romanesti au facut anul acesta din competitia dedicata printului un festival de creativitate latina.

Brasovul crede in printuri

In crestere vizibila, AdPrint, editia a opta, tocmai si-a inchis portile. Inscrierile agentiilor italiene, frantuzesti, spaniole si romanesti au facut anul acesta din competitia dedicata printului un festival de creativitate latina.

Peste 100 de echipe de creatie si-au masurat fortele la editia din 2007 a Festivalului AdPrint, intre 8 si 10 februarie. AdPrint este un festival european dedicat printului ca mediu de expresie publicitara. La aceasta editie echipele din Italia au surclasat numeric celelalte tari, avand cu doar trei inscrieri mai putin decat Romania, care a participat cu 35 de echipe. Adaugand la aceasta cele noua echipe ale Frantei si pe cea a Spaniei, putem spune ca anul acesta AdPrint este o intrecere a creativilor latini. Un numar semnificativ de inscrieri a avut si Germania, cinci echipe, si Olanda, cu sase echipe.

AGENTIILE. Pe agentii, cea mai bine reprezentata a fost reteaua DDB, 26 de echipe inscrise, din diverse tari, dominante fiind cele din Italia. Dintre agentiile romanesti, cele care au participat la competitie cu un numar mai mare de echipe sunt: OgilvyOne, Ogilvy&Mather, Publicis, Gavrila&Asociatii, Grafitti BBDO, Mercury Promotions si Propaganda. Lucrarile au fost inscrise in 32 de categorii, de la Arta si Cultura (carti, filme, muzee, eveninmente culturale) pana la Utilitati (companii de gaze, apa, electricitate, Pagini aurii). Particularitatea AdPrint consta in aceea ca echipele de creativi sunt evaluate de echipe de jurii, in numar de sase. Din aceste echipe fac parte creativi cu experienta de la agentii ca Euro RSCG Olanda, DDB Group, Germania, Mother Londra, Young&Rubicam Franta, McCann Erickson Madrid. Conform organizatorilor, din agentiile de publicitate au participat aproximativ 200 de persoane, iar de la companii, aproape 100. Cu toate acestea, la seminariile desfasurate timp de doua zile, sala nu a fost aproape niciodata plina.

SEMINARII. Ami Hasan, fondatorul Hasan&Parteners, una dintre cele mai creative agentii din tarile nordice, a sustinut seminarul Aristotel si brandingul emotional.

Prezentarea lui Hasan a fost ludica si provocator neortodoxa. Astfel, Michelangelo ar putea fi de fapt un art director de geniu, iar Capela Sixtina, un ad inspirat pentru brandul Dumnezeu. Printre altele, Hasan a pus problema brandului UE, ce este destul de nepopular chiar printre cei care compun efectiv aceasta realitate geopolitica. In termeni de marketing, sustine Hasan, brandul UE este unul slab. In rest, prezentarea lui Hasan a reluat o problematica si idei clasice ale advertisingului mondial - relatia de tip negociere intre directorul de creatie si client, pe probleme de idee si buget, faptul ca brandul este construit din emotii, ideea ca e mai important cum comunici si nu ceea ce comunici. In argumentatia acestei idei Hasan si-a gasit un "aliat" in persoana lui Aristotel si in Poesis, ce contine teoria acestuia despre comunicare.

INEDIT. Agentia Propaganda a gasit locul potrivit pentru ad-ul potrivit

DINCOLO DE ADVERTISING. Apoi, Amir Kassaei, un fel de copil-minune al advertisingului mondial, a prezentat viziunea sa despre cele patru dimensiuni ale creativitatii in publiciate. Amir Kassaei a reusit in numai doi ani, intre 2003 si 2005, sa duca DDB Group Germany pe al doilea loc in topul celor mai creative agentii din Germania si intre primele zece agentii din lume, conform Gun Report 2005. Talentul sau a fost recompensat prin 700 de premii nationale si internationale la festivaluri de prestigiu. Discursul lui Kassaei a insistat asupra necesitatii de a revolutiona gandirea creativa, prezentarea lui fiind sustinuta de cazuri reale, in care s-au regasit rand pe rand cele patru dimensiuni ale creativitatii, publicitatea, comunicarea integrata, dramatic communication, cea de-a patra treapta fiind managementul creativ. Pentru a rezolva problemele clientilor, sustine Kassaei, nu mai este suficient sa realizezi un spot frumos si nici macar o campanie integrata, care practic nu face decat sa propage aceeasi idee in mai multe medii. Publicitar trebuie sa-si foloseasca intuitia, inspiratia, pentru a da clientilor solutii reale, devenind niste consultanti de management creativ. Transformarea ar reprezenta trecerea de la intrebarea cine este targetul nostru la intrebarea ce solutii avem pentru problemele clientului. La tipul de idee prin care, de exemplu, o marca necunoscuta de imbracaminte sportiva a ajuns o supermarca vestimentara populara nu s-a ajuns, conform lui Kassaei, printr-o gandire de tip advertising.

EXPOZITIE. Mult mai multe inscrieri de calitate au fost expuse anul acesta in holul Hotelului Aro. Nu au lipsit nici asa-numitele ghosturi, printuri de parada. Unul dintre membrii juriului, Ami Hassan, a mentionat existenta unor lucrari care, desi acceptabile ca executie, pacatuiau prin lipsa originalitatii, prin tendinta de a imita stiluri deja premiate la marile festivaluri internationale. Mai echilibrat, presedintele juriului, Frank Bodin, considera ca proportia de printuri nu tocmai originale se afla si in cazul AdPrint in limitele obisnuite. "Exista si printuri care, privindu-le nici zece secunde, ne amintesc de altceva, de alte lucrari vazute anterior. Ceea ce este local este o sansa pentru publicitatea de aici. Puteti merge cu aceste lucrari in care se simte autenticitatea oriunde in lume", a afirmat Bodin.

TROFEE INGERESTI
Dupa o asteptare prelungita, de peste doua ore in seara Galei, s-au aflat in sfarsit castigatorii. Printuri demne de primit ingeri AdPrint au semnat agentiile romanesti: McCann Erickson, Propaganda, Publicis Romania, GMP, TBWA Merlin. 2007 a fost la AdPrint anul Publicis. Trofeul Best Print a mers la Publicis Conseil Paris, pentru campania Wonderbra "Big Hands". Mai mult, Publicis Paris a primit trofeul Golden Team pentru echipa Altmann/Royer/Camensuli/Riboud/Dixon si a fost desemnata Agency of Angels. Reteaua Publicis a primit trofeul Agency of Angels. Agentia romaneasca a luat un premiu pentru campania HP "Virtual Theatre", la categoria Arta si Cultura. Campania Maggi ("Godmother/Mount Rushmore/Jane") a castigat un premiu pentru Best Use o Copywriting, iar echipa Stanescu/Dumitrescu/Pilat a acestei agentii a obtinut un trofeu Silver Team. McCann a obtinut un premiu si la categoria Alimente, pentru printul Jane. Propaganda a primit Premiul special al juriului "Best Use of Media", pentru campania Aspacardin "Payments board with pack". Pentru aceeasi lucrare, Propaganda a fost castigatoare si la categoria "Produse de sanatate". Agentia GMP a castigat pentru campania Mandra "The Note", la categoria Non-Alcoolice, iar la categoria Alimente, GMP a triumfat prin campania UCPR - "Circus, Zoo". Si, in nu in ultimul rand, TBWA MERLIN a castigat un premiu pentru campania Crucea Rosie, "Victimele inundatiilor".

OPINIE
"In 2003, cand am venit pentru prima data la AdPrint, era un festival micut, un cu totul alt festival. Mi se pare interesant ca este sigurul festival pentru echipe de creativi. Cred ca printul poate fi inca foarte creativ. Astazi, cand se vorbeste despre new media, printul apartine advertisingului traditional, dar cred ca exista un loc pentru print si deci un loc pentru AdPrint intre competitiile si festivalurile internationale de profil. Daca ar fi sa adaug ceva acestui festival, ar fi brief-urile. Cred ca ar fi mai interesant ca echipele sa aiba de rezolvat brief-uri reale de la clienti reali. Provocarea ar fi mai mare.", spune Asia Dupanovic - Editorialist Media-Marketing, Bosnia
×
Subiecte în articol: sufletul comertului campania adprint echipe