x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Geografia din farfurie

Geografia din farfurie

10 Iul 2008   •   00:00
Geografia din farfurie

FANTEZII DE GUSTAT ● Detaliile fac diferenţa
Fructe, legume, paste, şuncă, file de somon sînt folosite de fotograful englez Carl Warner pentru a realiza peisaje muntoase, marine sau citadine. Este ceea ce artistul numeşte "foodscape", o vocabulă realizată din combinarea celor două substantive englezeşti "food" (mîncare) şi "landscape" (peisaj).



FANTEZII DE GUSTAT ● Detaliile fac diferenţa
Fructe, legume, paste, şuncă, file de somon sînt folosite de fotograful englez Carl Warner pentru a realiza peisaje muntoase, marine sau citadine. Este ceea ce artistul numeşte "foodscape", o vocabulă realizată din combinarea celor două substantive englezeşti "food" (mîncare) şi "landscape" (peisaj).

O mare de somon cu stînci de cartofi şi o bărcuţă din păstaie, o mare furtunoasă din varză, măsline, ridichi, mazăre, un peisaj muntos din şuncă, salam şi pîine ţărănească, o bucătărioară italienească cu fructe, legume şi o faţă de masă dintr-o felie delicată de Mozarella sînt cîteva dintre imaginile realizate de Warner pentru mărci culinare din toată Europa. Succesul peisajelor sale culinare l-a făcut pe Warner să se gîndească la publicarea unei cărţi ilustrate care să îi determine pe cei mici să se hrănească sănătos.  

Joaca lui savuroasă cu detalii comestibile care compun iluzia unor cadre naturale de mari dimensiuni s-a potrivit cu ideea celor de la Publicis România, de a-şi seduce consumatorul cu o campanie care să îmbine detaliul comestibil ispititor cu apetenţa pentru călătorii exotice. Aşa s-au născut cele mai recente spoturi pentru Aloma, brand de îngheţată al Delta.

  • Jurnalul Naţional: De unde pasiunea ta pentru peisaje cu mîncare? Eşti un gourmand sau un gourmet?
Carl Warner: Sunt puţin din fiecare.

  • Ce îţi place să mănînci?
Îmi plac mai multe tipuri de mîncare, dar mîncarea italienească este favorita mea. Îmi place gustul mîncării proaspete. Roşii care s-au rumenit în vrej, la soare, pînă au devenit  purpurii, roşii culese din grădină, şi nu luate dintr-o caserolă rece din frigider.

Aspectele lumii naturale

  • Lucrările tale sînt foarte… picturale. Ce pictori îţi plac? Te influenţează?
Folosesc tehnici de compoziţie picturală foarte clasice. Acest lucru îl ajută pe privitor să reacţioneze ca în faţa unei scene reale, avînd în vedere că el se simte confortabil în aspectele tradiţionale ale compoziţiilor cu peisaje.

  • Ce este real şi ce este suprarealist în lucrările tale? De asemenea, există aici un joc între miniatural şi gigantic. Ce perspectivă asupra realităţii preferi: reală, suprarealistă, mică, gigantică?
Îmi place ambiguitatea dintre lucrurile mari din lumea naturală şi care privite de aproape amintesc de aspectele mici din natură şi viceversa. Îmi place ideea de a folosi în design aspecte ale lumii naturale. Aceasta sugerează anumite aspecte ale creaţiei şi implicit ale creatorului!

  • Peisajele comestibile pe care le realizezi sînt adesea recognoscibile; ele fac trimitere la ţări, la epoci. Cum te documentezi?
Desenez schiţe de peisaje din memorie sau din materiale pe care le studiez.

Ideea primează

  • Care sînt paşii pe care îi presupune realizarea imaginilor tale?
Fotografiez peisajele pe secţiuni: prim plan, plan secund, fundal. Apoi acestea sînt puse împreună în postproducţie. Aş putea fotografia totul dintr-o dată, dar mîncarea din prim plan va fi dispărut pînă să apuc să termin fundalul.

  • Îţi foloseşti computerul pentru realizarea fiecărei lucrări?
Da. Asta îmi dă flexibilitatea de a compune peisaje care să se potrivească cu formatul reclamelor în care urmează să apară.

  • Pentru ce mărci de mîncare ai lucrat deja?
Sainsburys, Negroni, Findus, Voimarrini.

  • Cum alegi să lucrezi pentru o marcă sau alta?
Totul depinde de idee. Dacă simt că este o idee pe care o pot face să meargă, atunci mă implic. Mi s-a cerut să fotografiez hamburgeri într-o pădure, pe ploaie, dar am refuzat, pentru că ar fi arătat ridicol.

Explorarea posibilităţilor

  • Cum a fost să lucrezi pentru Aloma?
A fost o experienţă care mi-a permis să învăţ mult. Dar aş fi vrut să petrec mai mult timp lucrînd la anumite scene, aşa cum procedez cînd fac imagini fixe. A lucra repede înseamnă să faci anumite compromisuri la un anumit nivel. Sînt mulţumit că am putut aduce la viaţă ideea peisajului comestibil ("foodscape" – n.r.) şi să aduc mişcare în ceea ce a fost mereu imagine statică.

  • Preferi animaţia sau fotografia?
Îmi plac amîndouă, dar mi-ar plăcea să explorez mai mult posibilităţile imaginii animate şi cred că aici este o mare miză, noi teritorii care sînt încă neacoperite de artişti.

×
Subiecte în articol: sufletul comertului sînt